Ενδείξεις συγκράτησης και περιορισμού των απωλειών αποτυπώνει για το 2018 η διαφημιστική δαπάνη στο ψηφιακό περιβάλλον καθώς η display διαφήμιση πέφτει μόλις κατά 3% σύμφωνα με το ετήσιο report ADEX Hellas 2018 που εκδίδει το IAB Hellas βάσει των στοιχείων που συλλέγει από τα μέλη του.
Πιο συγκεκριμένα, η display δαπάνη διαμορφώνεται την περασμένη χρονιά στα 62,1 εκατ. ευρώ έναντι 64 εκατ. ευρώ που δαπανήθηκαν στα ψηφιακά Μέσα το 2017.
Η πτώση που σημειώνεται τις δύο τελευταίες χρονιές έναντι της διετίας 2014-2016 έλκει την εξήγησή της μεταξύ άλλων και από το γεγονός ότι από την έρευνα αποχώρησαν ΜΜΕ που το επίμαχο διάστημα είτε ανέστειλαν τη λειτουργία τους, είτε βρέθηκαν σε ιδιοκτησιακή ανασυγκρότηση και αποχώρησαν από τη μέτρηση (Τηλέτυπος-Mega, Πήγασος και ΔΟΛ).
Ως γνωστόν η έρευνα ADEX Hellas benchmark αναλύει τα στοιχεία της ψηφιακής βιομηχανίας ανά τρίμηνο ενώ όλα τα δεδομένα συλλέγει ο IAB Hellas από τους ψηφιακούς εκδότες, τα media agencies και τα διαφημιστικά δίκτυα.
Σε αυτό το σημείο καλό θα ήταν να επισημανθεί ότι το συγκεκριμένο report δεν εμπεριέχει επενδύσεις που λαμβάνουν χώρα μέσω άλλων πλατφορμών ή διαδικασιών όπως οι επενδύσεις μέσω Programmatic, Google και Social media οι οποίες αθροιζόμενες με το Display δίνουν την πλήρη εικόνα της ψηφιακής επένδυσης στην Ελλάδα.
Η έρευνα αναφέρεται στα διαφημιστικά έσοδα από 16 επιμέρους εκδότες και δίκτυα έναντι 18 το 2017 και 22 το 2016 ενώ στο panel συμμετέχουν 82 sites έναντι 125 την αμέσως προηγούμενη χρονιά και 133 το 2016.
Τα 62,1 εκατ. ευρώ της περασμένης χρονιάς επενδύθηκαν από 21 επιμέρους κατηγορίες διαφημιζομένων με προεξάρχουσα αυτή των υπηρεσιών που δαπάνησαν 10,7 εκατ. ευρώ (17,3%) για τη διαδικτυακή προβολή τους. Ακολουθεί το Λιανεμπόριο με 8,5 εκατ. ευρώ (13,8%) ενώ την τριάδα συμπληρώνουν οι Τηλεπικοινωνίες με 7,1 εκατ. ευρώ (11,5%).
Δήλωση προέδρου του IAB Hellas
Με αφορμή τη δημοσιοποίηση των στοιχείων της έρευνας για το 2018, ο πρόεδρος του IAB Hellas, Σπύρος Παπαγεωργίου, τονίζει: «To 2018 είδαμε μια μικρότερη πτώση στην διαφημιστική επένδυση σε σχέση με το 2017.
Όμως το πρόσημο παραμένει αρνητικό και αυτό δυστυχώς είναι μια μοναδικότητα της Ελληνικής ψηφιακής διαφήμισης σε σύγκριση με τις άλλες ευρωπαϊκές αγορές. Είναι απαραίτητο όλοι τα μέρη της αγοράς και η πολιτεία να αναλάβουν πρωτοβουλίες προκειμένου να αντιστραφεί αυτή η τάση. Στον IAB Ελλάδος σχεδιάζουμε ήδη κάποιες κινήσεις που θα βοηθήσουν προς αυτή την κατεύθυνση».