Με τις αποφάσεις της επιτροπής των ειδικών για το φετινό πρωτόκολλο λειτουργίας των σχολείων, τα οποία ξεκινούν τη λειτουργία τους στις 13 Σεπτεμβρίου, να αναμένονται μέσα στην εβδομάδα (αν όχι σήμερα), το βασικό στοιχείο της φετινής σχολικής χρονιάς φαίνεται να είναι η πολύ πιο δύσκολη ενεργοποίηση της τηλεκπαίδευσης.
Της Δήμητρας Τριανταφύλλου
«Μάσκες, μέτρα ασφαλείας και εμβολιασμός γονέων και παππούδων»- αυτή είναι σύμφωνα με την Μαρία Τσολιά, Καθηγήτρια Παιδιατρικής και Λοιμωξιολογίας και μέλος της επιτροπής των ειδικών για τη διαχείριση του κορονοϊού στην Ελλάδα, η τριπλέτα που θα θωρακίσει φέτος τα παιδιά κατά την επιστροφή τους στα σχολεία, εν μέσω ενός πανδημικού κύματος σε πλήρη εξέλιξη.
Όπως εξηγεί η ίδια στο Newsbeast: «φέτος τα σχολεία θα κλείνουν πολύ δύσκολα. Η τηλεκπαίδευση δεν θα προκρίνεται. Επίσης, θα χαλαρώσει το πρωτόκολλο επί κρουσμάτων. Για παράδειγμα, σε τμήμα με κρούσμα ή και κρούσματα, τα παιδιά θα κάνουν περισσότερα self test μέσα στην εβδομάδα, αντί για 2, για να παρακολουθείται η εξέλιξη του θέματος μέσα στην τάξη, χωρίς αυτή να κλείνει. Δεν γίνεται με τα εμβόλια στα χέρια μας να είμαστε όπως πέρυσι και πρόπερσι στα σχολεία. Μια τρίτη χρονιά τηλεκπαίδευσης θα είναι ιδιαίτερα βλαπτική για τα παιδιά».
Η κα Τσολιά αφήνει πάντως ανοιχτό το ενδεχόμενο τα μικρότερα παιδιά του δημοτικού, να εμβολιαστούν και αυτά μέχρι το τέλος του 2021. Όπως μας λέει: «Οι μελέτες τρέχουν και τις παρακολουθούμε στενά. Υπάρχει ένα ενδεχόμενο να χαμηλώσει μέσα στη φετινή χρονιά το ηλικιακό όριο στον εμβολιασμό των παιδιών».
«Τηλεκπαίδευση για τα ευπαθή παιδιά» λέει ο Αθανάσιος Εξαδάκτυλος
«Η επιθυμία των ειδικών είναι να λειτουργήσουν όλες οι βαθμίδες της εκπαίδευσης δια ζώσης για να μην πηγαίνουμε εύκολα στην τηλεκπαίδευση» λέει με τη σειρά του στο Newsbeast και ο Αθανάσιος Εξαδάκτυλος, πρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου και μέλος της επιτροπής των ειδικών για τη διαχείριση του κορονοϊού στην Ελλάδα. Όπως συνεχίζει να μας εξηγεί: «Παρ’ όλα αυτά, η τηλεκπαίδευση είναι η ενδεδειγμένη λύση για τα ευπαθή παιδιά, για αυτά που η υγεία τους θα κινδυνέψει από τη νόσηση με κορονοϊό. Βέβαια αυτά τα παιδιά είναι λίγα».
Για τον κο Εξαδάκτυλο, αυτό που είναι αναγκαίο είναι άπαντες οι ενήλικες μέσα στο σύστημα της εκπαίδευσης να είναι εμβολιασμένοι και το ίδιο και τα ευπαθή παιδιά που ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα που μπορεί να εμβολιαστεί. Όπως το θέτει: «Οι οικογένειες στις οποίες οι γονείς ανήκουν επίσης σε ευπαθείς ομάδες πρέπει να είναι διπλά προσεχτικοί. Πρέπει να αποφύγουμε τις επιπτώσεις μέσα στην οικογένεια άρα το σχολείο πρέπει να είναι καλά θωρακισμένο».
«Τα δύο rapid test στους ανεμβολίαστους δε συγκρίνονται επ ουδενί με τον εμβολιασμό»
Όσο για το ποσοστό του 85% σε εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς ο κος Εξαδάκτυλος θεωρεί πως είναι ένα καλό ποσοστό το οποίο όμως πρέπει να γίνει καλύτερο. «Δεν είναι επαρκές» τονίζει ο πρόεδρος του Πανελήνιου Ιατρικού Συλλόγου και προσθέτει: «Επίσης, τα δύο rapid test τα οποία θα υποχρεώνονται να κάνουν όσοι εκπαιδευτικοί δεν έχουν εμβολιαστεί, δεν είναι μια ικανοποιητική εναλλακτική και ούτε κατά διάνοια δεν πρέπει να τη βλέπουμε ως τέτοια. Δεν είναι ένα συγκρίσιμο μέτρο. Ούτε αυτό, ούτε τα μέτρα προστασίας είναι συγκρίσιμα με τον εμβολιασμό».
Όσο για τη χρήση της μάσκας από τα παιδιά στα σχολεία, αυτή πρέπει να θεωρείται δεδομένη σύμφωνα και με τον κο Εξαδάκτυλο. «Μόνο σε ένα σχολείο όπου άπαντες, από τον επιστάτη και τους δασκάλους μέχρι και τον τελευταίο μαθητή, θα είναι εμβολιασμένοι, θα μπορούσαμε να συζητήσουμε την αφαίρεση της μάσκας. Μέχρι τότε, μαθητές και καθηγητές θα πρέπει να επιστρέψουν στα σχολεία με μάσκες. Το αν τα παιδιά θα τις φορούν και στο διάλειμμα είναι μια υπολεπτομέρεια- σημασία έχει η καλή και εκτεταμένη χρήση τους».