Τα παιδιά που πέφτουν θύματα του λεγόμενου «bullying» στο σχολείο, έχουν πέντε φορές περισσότερες πιθανότητες να υποφέρουν από ψυχωσικό επεισόδιο, προτού ενηλικιωθούν.
Σύμφωνα με μια έρευνα του πανεπιστημίου του Bristol και του Warwick, οι δάσκαλοι από το δημοτικό σχολείο ακόμη θα πρέπει να σταματούν τα περιστατικά αυτά, όταν πέφτει στην αντίληψή τους ότι ένα παιδί υποφέρει από τα σχόλια των συμμαθητών του, προκειμένου να αποφευχθεί η εμφάνιση ψυχολογικών προβλημάτων αργότερα στη ζωή του.
Τα παιδιά που έχουν πέσει θύματα κοροϊδίας έχουν περισσότερες πιθανότητες να υποφέρουν από παραισθήσεις, παράνοια ή να «ακούν φωνές».
Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι η «ζημιά» έχει ήδη συντελεστεί μέχρι να φτάσουν στο γυμνάσιο, αναφέρει δημοσίευμα της Telegraph.
«Πρέπει να εξαλειφθεί ο μύθος ότι το bullying στις μικρότερες ηλικίες είναι κάτι σαν ένα “άκακο τελετουργικό” από το οποίο περνάει ο καθένας» ανέφερε ο καθηγητής Dieter Wolke.
Σύμφωνα με την έρευνα, τα παιδιά που είχαν «βασανιστεί» από τα σχόλια συμμαθητών τους για μερικά χρόνια, ήταν 4,5 φορές πιο πιθανό να βιώσουν μια ψυχωτική εμπειρία μέχρι να γίνουν 18 χρονών.
Τα μικρά παιδιά που είχαν υποφέρει από σχόλια συνομήλικών τους για μικρό διάστημα, διέτρεχαν επίσης αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης ψυχικών προβλημάτων.
Τα αποτελέσματα της μελέτης, που είναι η πρώτη που ερευνά τις μακροχρόνιες επιπτώσεις του «bullying», δημοσιεύτηκαν στο Psychological Medicine.