Είτε υποφέρουν από πονοκέφαλο είτε από hangover, οι περισσότερες γυναίκες βρίσκουν το «συναισθηματικό δεκανίκι» τους στο φαγητό και ιδίως στο παγωτό.
Γιατί όμως τους είναι τόσο δύσκολο να σταματήσουν μετά από τις πρώτες κουταλιές;
Σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύει η βρετανική MailOnline, η συναισθηματική μας κατάσταση μπορεί να επηρεάσει τη γεύση μας και, κυρίως, μας κάνει λιγότερο ικανούς να αντιληφθούμε την ποσότητα των λιπαρών που καταναλώνουμε.
Ερευνητές από το πανεπιστήμιο του Würzburg στη Γερμανία κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι όταν οι άνθρωποι είναι είτε πολύ χαρούμενοι, είτε στεναχωρημένοι, μπορούν να διαχωρίσουν καλύτερα την πικρή, γλυκιά και ξινή γεύση.
Για την ακρίβεια, μετά την παρακολούθηση συναισθηματικά φορτισμένων βίντεο, οι ερευνητές παρατήρησαν ότι η ικανότητα των συμμετεχόντων στην έρευνα να «ανιχνεύουν» αυτές τις γεύσεις αυξανόταν κατά 15%.
Ζήτησαν από τους εθελοντές να δοκιμάσουν μια σειρά κρεμωδών ποτών, που περιείχαν διαφορετικά επίπεδα λιπαρών.
Πριν από αυτό τους έδειξαν τρία διαφορετικά βίντεο, ένα με χαρούμενες σκηνές, ένα με λυπηρές και ένα με αδιάφορες σκηνές.
Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι η παρακολούθηση του αδιάφορου βίντεο δεν είχε καμία επιρροή στην ικανότητα γεύσης των συμμετεχόντων. Ωστόσο, τα πράγματα ήταν διαφορετικά όταν παρακολούθησαν τα συναισθηματικά φορτισμένα βίντεο, με τους εθελοντές να είναι λιγότερο ικανοί να ανιχνεύσουν αν τα ποτά ήταν πλούσια σε λιπαρά ή όχι.
Ένας εκ των συγγραφέων της μελέτης, ο Dr Paul Breslin, ανέφερε ότι οι ερευνητές εξεπλάγησαν όταν ανακάλυψαν ότι η συναισθηματική φόρτιση έκανε τους ανθρώπους λιγότερο ικανούς να αντιληφθούν την ποσότητα των λιπαρών που περιέχουν οι τροφές, ενώ την ίδια ώρα η ικανότητά τους να καταλαβαίνουν περισσότερο κάποιες γεύσεις αυξανόταν.
Η έρευνα αυτή θα μπορούσε να εξηγήσει γιατί τα οικονομικά προβλήματα και το άγχος που συνδέεται με αυτά οδηγεί στην αύξηση του βάρους.