Δύο 24ωρες απεργιακές κινητοποιήσεις αποφάσισε η ΔΟΕ στις 4 και τις 9 Απριλίου. Το συνδικαλιστικό όργανο των δασκάλων δηλώνει αποφασισμένο να αποτρέψει την αξιολόγηση και γι’ αυτό το λόγο κηρύσσει διαρκή στάση εργασίας για όλους τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, για όλο το χρονικό διάστημα ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, όταν καλούνται σε συνεδρίαση της ομάδας εργασίας στην οποία, ως «επιστρατευμένοι», συμμετέχουν.
Επίσης η ΔΟΕ αποφάσισε να δώσει το παρόν έξω από το υπουργείο Παιδείας το τριήμερο 4/5/6 Απριλίου κατά το οποίο θα πραγματοποιηθεί άλλο ένα σεμινάριο για την επιμόρφωση των σχολικών συμβούλων.
Παράλληλα, η ΔΟΕ θυμίζει ότι ήδη έχει ξεκινήσει τόσο η νομική διαδικασία με την κατάθεση αίτησης ακύρωσης της συγκεκριμένης εγκυκλίου όσο και η διερεύνηση άλλων νομικών ενεργειών ενάντια στην επιβολή της αξιολόγησης.
Οι δράσεις της ΔΟΕ κατά της αξιολόγησης δεν περιορίζονται στα πιο πάνω. Η ΔΟΕ με βάση τις εξελίξεις και την πορεία του αγώνα, εάν το Δ.Σ. της κρίνει απαραίτητο, θα ζητήσει από τους διευθυντές των σχολείων να θέσουν στη διάθεσή του την πρόθεση παραίτησής τους, αποστέλλοντας σχετικό κείμενο απευθείας στην ομοσπονδία, προκειμένου να αξιοποιηθεί συνδικαλιστικά (και όχι υπηρεσιακά) στον αγώνα κατά της εφαρμογής της αξιολόγησης-χειραγώγησης.
Επίσης ζητά από τους διευθυντές μετά την «επιστράτευσή» τους, όταν, αναγκαστικά, ορίσουν τις ομάδες εργασίας να αναφέρουν (στην πράξη ανάθεσης) ότι το κάνουν από υπηρεσιακό και μόνο καθήκον παρά το γεγονός ότι γνωρίζουν πως καλούνται να εκτελέσουν μια παράνομη εντολή την αντίθεση τους στην οποία δηλώνουν (όπως αναφέρει και η γνωμοδότηση της Νομικού Συμβούλου της ΔΟΕ).
Επίσης απευθύνει έκκληση στους σχολικούς συμβούλους να συνταχθούν με τον αγωνιζόμενο κλάδο και να βρεθούν στη δική τους πλευρά το τριήμερο της «επιμόρφωσής» τους για την αξιολόγηση αλλά και σε όλη την πορεία του αγώνα κατά της αξιολόγησης-χειραγώγησης.
Όσον αφορά τους συλλόγους διδασκόντων αυτοί καλούνται όσοι δεν το έχουν ήδη κάνει, να επιβεβαιώσουν τη βούλησή τους να μη στελεχώσουν εθελοντικά τις ομάδες εργασίας, να ολοκληρώσουν τη σύνταξη των πρακτικών και να γνωστοποιήσουν την απόφασή τους στον τοπικό Σύλλογο. Επίσης οι σύλλογοι εκπαιδευτικών θα πρέπει να ενημερώσουν άμεσα το Δ.Σ. της ΔΟΕ, για τον αριθμό των συλλόγων διδασκόντων που δε συναίνεσαν εθελοντικά στη στελέχωση των ομάδων εργασίας.
Παράλληλα η ΔΟΕ θυμίζει ότι ήδη έχει ξεκινήσει τόσο η νομική διαδικασία με την κατάθεση αίτησης ακύρωσης της συγκεκριμένης εγκυκλίου, όσο και η διερεύνηση άλλων νομικών ενεργειών ενάντια στην επιβολή της αξιολόγησης.
Η ΔΟΕ σε ανακοίνωσή της υποστηρίζει ότι «η επίθεση που δέχεται η δημόσια εκπαίδευση από την κυβέρνηση δεν είναι ξεκομμένη από τη συνολική επίθεση απέναντι σε ολόκληρη την κοινωνία» τονίζει η ΔΟΕ σε ανακοίνωσή της με την οποία καθορίζει τη συλλογική δράση απέναντι στα σχέδια του υπουργείου Παιδείας.
Κατά την ΔΟΕ η επιχειρούμενη αυτοαξιολόγηση/αξιολόγηση-χειραγώγηση, αποτελεί την αιχμή του δόρατος της κυβερνητικής επίθεσης, απέναντι στη δημόσια εκπαίδευση. Με «εργαλείο» τις διάφορες μορφές αξιολόγησης το υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση επιχειρούν:
– Να καθηλώσουν μισθολογικά τους εκπαιδευτικούς αφού συνδέουν την αξιολόγηση με το ενιαίο μισθολόγιο-βαθμολόγιο και τις ποσοστώσεις του.
– Να υποτάξουν τους εκπαιδευτικούς, να ελέγξουν και να χειραγωγήσουν τη μαθησιακή διαδικασία, μετατρέποντάς την σε ένα σύνολο προκατασκευασμένων, τυποποιημένων και ποσοτικών κριτηρίων.
– Να κατηγοριοποιήσουν τα σχολεία.
Η ΔΟΕ δεν παραλείπει να αναφερθεί και στο γεγονός ότι το υπουργείο Παιδείας νομοθετεί τις υποχρεωτικές μεταθέσεις ενώ δεν έχει εκδώσει ακόμη την εγκύκλιο των μεταθέσεων και ταυτόχρονα επεξεργάζεται και προωθεί σχέδια για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου που αφορά την οργανικότητα ενώ ετοιμάζει νέο κύμα συγχωνεύσεων των σχολικών μονάδων.
Η αντίδραση της ΔΟΕ περιλαμβάνει τα εξής:
– Απεργίες και διαδηλώσεις σε όλη τη χώρα.
– Πραγματοποίηση μαζικών γενικών συνελεύσεων και εκδηλώσεων-συζητήσεων σε κάθε πόλη της Ελλάδας.
– Υπογραφή του κειμένου της ομοσπονδίας ενάντια στην αξιολόγηση-χειραγώγηση από το σύνολο σχεδόν των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (58.650 υπογραφές πανελλαδικά, ποσοστό 93,5%).
– Ακύρωση των σεμιναρίων των σχολικών συμβούλων για την αυτοαξιολόγηση σε όλη την Ελλάδα.
– Ακύρωση των σεμιναρίων για την αξιολόγηση στο υπουργείο Παιδείας μετά από μαζικές και μαχητικές κινητοποιήσεις.
– Συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων στις οποίες οι εκπαιδευτικοί αποφάσισαν να μη συμμετέχουν με τη θέλησή τους στη συγκρότηση των ομάδων εργασίας για την αυτοαξιολόγηση.
Η ΔΟΕ τονίζει ότι μέσα από όλες αυτές τις διαδικασίες, καταγράφηκε η συντριπτική αντίθεση του κλάδου στην επιχειρούμενη αξιολόγηση-χειραγώγηση και αυτό είναι μια πραγματικότητα που κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει.