Παρουσιάστηκαν οι 58.560 υπογραφές (ποσοστό 93% των υπηρετούντων) των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της Δ.Ο.Ε. και δήλωσαν την αντίθεσή τους στην αξιολόγηση που επιχειρεί το υπουργείο Παιδείας. Μια αξιολόγηση που κατά τη ΔΟΕ έχει διωκτικό χαρακτήρα και κατηγοριοποιεί τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς.
Για να τεκμηριώσει τις θέσεις της περί κατηγοριοποίησης αναφέρθηκε ότι μόνο το 30% των εκπαιδευτικών θα καταφέρει να φθάσει στο βαθμό Α. Η ΔΟΕ υποστηρίζει ότι η αξιολόγηση έχει διωκτικό χαρακτήρα και θα οδηγήσει σε απολύσεις στα πλαίσια των απαιτήσεων της Τρόικας.
Επισημάνθηκε, η αδιαλλαξία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας που αντί να αναλάβει τις ευθύνες του και να στηρίξει τη Δημόσια Εκπαίδευση στοχοποιεί τους εκπαιδευτικούς και αρνείται το διάλογο με τη Δ.Ο.Ε.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε το Διοικητικό Συμβούλιο «η πολιτική ηγεσία του υπουργείου από το Σεπτέμβριο, παρά τα αλλεπάλληλα αιτήματά μας δεν έχει καθίσει στο ίδιο τραπέζι μαζί μας, παρ’ ότι το θέλουμε, για να ακούσει τις θέσεις και τις προτάσεις μας, να ακούσει τη φωνή αγωνίας των χιλιάδων εκπαιδευτικών που κρατούν όρθια την εκπαίδευση. Των ανθρώπων εκείνων που στηρίζουν σήμερα την ελληνική κοινωνία και το σχολείο γιατί και εμείς βιώνουμε καθημερινά τα προβλήματα που βιώνει το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας. Να συζητήσουμε σοβαρά για το θέμα της αξιολόγησης όπως και για τα υπόλοιπα. Καλούμε την πολιτική ηγεσία να λάβουν σοβαρά τις θέσεις και τις απόψεις μας γιατί με την παιδεία δεν παίζουμε και στέλνουμε το μήνυμα ότι οι εκπαιδευτικοί αξίζουν περισσότερα και όχι διωγμούς και υποβάθμιση της ζωής μας».
Επίσης η ΔΟΕ τόνισε ότι η ο κλάδος είχε ταχθεί υπέρ της αξιολόγησης μετά από συλλογικές διαδικασίες. Η αξιολόγηση την οποία αποδέχεται ο κλάδος των εκπαιδευτικών έχει διαφορετικό προσανατολισμό από την αξιολόγηση που επιχειρεί το υπουργείο Παιδείας.
Χαρακτηριστικά ειπώθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί είναι υπέρ «μιας αξιολόγησης που θα βελτιώνει τον εκπαιδευτικό και το εκπαιδευτικό έργο θα ενισχύει τη δημοκρατία και την ελευθερία μέσα στο σχολειό και δε θα έχει διωκτικό χαρακτήρα. Θα διέπεται από τις αρχές της αξιοκρατίας και βέβαια θα υπάρχει από συναίνεση και συνεργασία. Επίσης θα λαμβάνει υπόψη της τις ειδικές συνθήκες που υπάρχουν στις σχολικές μονάδες της χώρας. Διότι διαφορετικά λειτουργεί ένα σχολείο που έχει χρήματα για να καλύψει τις λειτουργικές του ανάγκες και αλλιώς ένα σχολείο που ο δάσκαλος πληρώνει πολλές φορές από τα ελάχιστα χρήματα τις κιμωλίες, τα σφουγγάρια, τις επισκευές στο σχολείο. Διαφορετικές είναι οι συνθήκες σε ένα σχολείο στο Κολωνάκι και διαφορετικές σε ένα σχολείο στο Μενίδι. Υπάρχουν αυτές οι ειδικές συνθήκες που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη».
Τις παραπάνω θέσεις, υποστηρίζει η ΔΟΕ, της είχε δει θετικά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και είχε υποστηρίξει ότι οι εκπαιδευτικοί ζητούν μια έντιμη αξιολόγηση. Ωστόσο παρά το γεγονός ότι οι προτάσεις φαίνεται ότι είναι αποδεκτές από την κοινωνία και τους εκπαιδευτικούς, αυτές δεν έχουν γίνει δεκτές.