Ενώ το μέτωπο της πυρκαγιάς στη Ρόδο μαίνεται, πολλοί άνθρωποι αναγκάστηκαν να απομακρυνθούν είτε από τις μόνιμες κατοικίες τους είτε από τα καταλύματα στα οποία περνούσαν τις διακοπές τους. Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου αποφάσισε να δράσει, προκειμένου να βοηθήσει τους ανθρώπους που επλήγησαν οικονομικά από την πύρινη καταστροφή.
Σε επίπεδο διαχείρισης κρίσης, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου λαμβάνει μέτρα, ώστε να είναι όσο το δυνατόν προετοιμασμένος ο μηχανισμός για την άμεση αποτύπωση και εύρεση προσώπων που τυχόν άλλαξαν τόπο διαμονής, σε περίπτωση νέων προληπτικών απομακρύνσεων, εάν χρειαστεί. Για αυτόν τον σκοπό, ετοίμασε από χθες, σε συνεργασία με την εταιρεία CISCO, online εφαρμογή καταγραφής αν και εφόσον χρειαστεί ανά πάσα στιγμή στο μέλλον. Πρόκειται για μία απλή στη χρήση εφαρμογή, που δίνει τη δυνατότητα σε κατοίκους και τουρίστες να δηλώσουν, από το κινητό τηλέφωνό του, τα προσωπικά στοιχεία τους αλλά και όσων συνοδεύουν, ενώ ταυτόχρονα εντοπίζει την ακριβή γεωγραφική θέση τους και την αποθηκεύει σε βάση δεδομένων. Με αυτόν τον τρόπο ο χρήστης καταγράφεται όχι μόνο εάν βρίσκεται σε κέντρα προσωρινής φιλοξενίας αλλά σε οποιοδήποτε σημείο εκτός οργανωμένων χώρων ακόμα και στην ύπαιθρο.
Η online εφαρμογή καταγραφής ακολούθησε την πρόσκληση που απηύθυνε χθες η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου προς τον κλάδο διαμονής του νησιού, ώστε να προχωρήσει στην εκμίσθωση κλινών στο βόρειο τρίγωνο της Ρόδου, συγκεκριμένα στην ανατολική πλευρά έως και τον Αρχάγγελο και στη δυτική πλευρά έως και τον Θεολόγο, και στη συνέχεια προχώρησε στη δημιουργία ειδικής πλατφόρμας για την εισαγωγή των διαθέσιμων κλινών. Με αυτήν την πρωτοβουλία, γίνεται προσπάθεια ώστε, εν μέσω υψηλής πληρότητας σε ξενοδοχεία και καταλύματα και αιχμής της τουριστικής περιόδου, να μπορέσουν να καλυφθούν οι ανάγκες προσωρινής μετεγκατάστασης με όσο το δυνατόν καλύτερες συνθήκες για τους πληγέντες. Χθες μεταφέρθηκαν τουρίστες από σχολεία και αθλητικές εγκαταστάσεις σε ξενοδοχεία που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της Περιφέρειας και δήλωσαν ελεύθερα δωμάτια στην πλατφόρμα.
Στη Ρόδο, ξεκίνησε το Σάββατο 22 Ιουλίου η προληπτική απομάκρυνση κατοίκων και επισκεπτών από το νότιο τμήμα του νησιού, η οποία εξελίχθηκε στη μεγαλύτερη επιχείρηση στην Ελλάδα, μεταφέροντας με ασφάλεια περισσότερους από 19.000 τουρίστες σε κέντρα προσωρινής φιλοξενίας. Χθες, Δευτέρα 24 Ιουλίου, το 90% των τουριστών είχαν αποχωρήσει από τα προσωρινά κέντρα φιλοξενίας μεταφερόμενοι είτε σε άλλο ξενοδοχείο είτε στο αεροδρόμιο για την πτήση επιστροφής τους ή πίσω στα ξενοδοχεία από όπου αποχώρησαν προληπτικά, ενώ το υπόλοιπο περίπου 10% ήδη μεταφέρεται ώστε μέσα στις επόμενες ώρες να έχει ολοκληρωθεί συνολικά η αποχώρηση.