Η χώρα είναι βυθισμένη στο πένθος από την τραγωδία που σημειώθηκε με το μαχητικό Phantom F-4 που έπεσε ανοιχτά της Ανδραβίδας και είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους, ο 29χρονος Μάριος – Μιχαήλ Τουρούτσικας και ο 31χρονος Ευστάθιος Τσιτλακίδης.

Αρχικά, η εξόδιος ακουλουθία του Υποσμηναγού (Ι) θα τελεστεί την Πέμπτη 2 Φερβουαρίου στις 10:30 π.μ. στον Ιερό Ναό Προφήτη Ηλία Τριπόλεως, ενώ η ταφή του θα πραγματοποιηθεί στο κοιμητήριο Αγίου Ιωάννη Πικερνίου.

Μάλιστα, τόσο ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, όσο και η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου θα μεταβούν στην Τρίπολη για να παραστούν στην κηδεία.

Επίσης, η κηδεία του Σμηναγού, Ευστάθιου Τσιτλακίδη, θα τελεστεί στο Νευροκόπι, ενώ την κυβέρνηση θα εκπροσωπήσει ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος.

Τα σενάρια της πτώσης

Μέχρι στιγμής, δεν υπάρχει κάποια επίσημη τοποθέτηση για τα αίτια που οδήγησαν στην τραγωδία. Ο πιλότος και εμπειρογνώμων αεροπορικών ατυχημάτων Παντελής Φραγκούλης μίλησε στην ΕΡΤ και ανέφερε ότι «τα αεροσκάφη αυτά μπορεί να είναι παλαιού τύπου, έχουν όμως εκσυγχρονιστεί όλα αυτά τα χρόνια, έχουν μπει πολύ σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα. Πρέπει να ξέρετε ότι τα αεροσκάφη αυτά και όλα τα αεροσκάφη, ό,τι πετάει στον αέρα, υπόκεινται σε μεγάλες επιθεωρήσεις. Και όταν λέμε επιθεώρηση ενός αεροσκάφους, εννοούμε ότι αλλάζονται πολλά μα πάρα πολλά βασικά εξαρτήματά του. Από’ κει και πέρα γίνεται ένα καινούργιο αεροσκάφος».

Ο 29χρονος Μάριος – Μιχαήλ Τουρούτσικας

Επίσης, τόνισε ότι η συγκεκριμένη πτήση δεν είναι ρουτίνας, διότι «οι χαμηλές πτήσεις ακολουθούν το ανάγλυφο του εδάφους. Δηλαδή το αεροπλάνο πετάει πάνω από το έδαφος, να φανταστούμε στα 100 πόδια, στα τριάντα μέτρα σχεδόν ή και χαμηλότερα. Ακολουθεί το ανάγλυφο του εδάφους ώστε να μη γίνεται αντιληπτό από τα ραντάρ. Το ίδιο ακολουθείται και στη θάλασσα. Η πτήση όμως αυτή πάνω από το έδαφος δεν είναι μια απλή πτήση ρουτίνας. Γίνεται με πολύ μεγάλη ταχύτητα, με κλειστές στροφές προκειμένου να αποφεύγει διάφορα εμπόδια. Είναι μια πολύ δύσκολη πτήση. Είναι μια πολύ δύσκολη άσκηση, την οποία την κάνουν σχεδόν συχνά όλοι οι χειριστές αυτών των αεροσκαφών».

Στη συνέχεια, για το συγκεκριμένο ζήτημα στην κρατική τηλεόραση μίλησε και ο αεροναυπηγός Φαίδων Καραϊωσηφίδης σημειώνοντας πως «όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά» και υπογραμμίζοντας ότι «εγώ δεν θα μπορούσα να αποκλείσω την τεχνική βλάβη, ένα απρόοπτο γεγονός. Να θυμίσω ότι στο παρελθόν έχουμε αρκετά περιστατικά, όπου έχουμε χάσει αεροπλάνα κυριολεκτικά από απρόοπτο γεγονός. Έχει συγκρουστεί μεγάλο πουλί με μονοκινητήριο αεροπλάνο, μπήκε στον κινητήρα, ο κινητήρας έσκασε, αλλά εκεί υπήρξε εγκατάλειψη του αεροσκάφους».

«Έμπειροι χειριστές κάνουν λάθος. Δυστυχώς, συμβαίνει ή ξεκινάει μια αλυσίδα. Ποτέ μια συντριβή, μια πτώση αεροσκάφους δεν είναι αποτέλεσμα μιας και μοναδικής αιτίας, είναι συνήθως συνδυασμός. Ξεκινάμε από κάπου και για να συντριβεί τελικά το αεροσκάφος εξελίσσεται με τέτοιο τρόπο που δεν είναι αντιμετωπίσιμη κατάσταση», πρόσθεσε στη συνέχεια για τα πιθανά σενάρια που οδήγησαν στην πτώση του μαχητικού.