Ενα πρόβλημα ενδεχομένως στον κινητήρα και που αρχικώς δεν ανησύχησε ιδιαίτερα το πλήρωμα ή τουλάχιστον δεν το οδήγησε στην άμεση απόφαση για προσγείωση, εξελίχθηκε ραγδαία σε σημείο που ήταν πέραν από τις δυνατότητες του πληρώματος η αντιμετώπιση του, εκτιμά ο ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης, αεροναυπηγός, ειδικός σε αεροπορικά δυστυχήματα και εκδότης του περιοδικού «Πτήση και Διάστημα», για τα πιθανά αίτια της πτώσης του Antonov στην Καβάλα.
Πιθανότατα η εξέλιξη της φωτιάς σε έναν από τους δύο κινητήρες ήταν ραγδαία, εκτίμησε εξηγώντας πως υφίσταται σύστημα πυρόσβεσης του Antonov αλλά, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε, «μη φανταζόμαστε ένα αεροπλάνο σαν πυροσβεστική υπηρεσία» αφού συνήθως υπάρχουν δύο φιάλες ανά κινητήρα που είναι κατ’ ουσίαν δύο μεγάλοι πυροσβεστήρες κι αν εξαντληθούν δεν υπάρχει πλέον τρόπος για πυρόσβεση εφόσον η φωτιά έχει επεκταθεί.
«Η φωτιά είναι ό, τι χειρότερο μπορεί να συμβεί σε ένα αεροσκάφος», τόνισε, μιλώντας στον ΣΚΑΙ.
Ο κ. Καραϊωσηφίδης συνόψισε το χρονικό της μοιραίας πτήσης και τα υπάρχοντα στοιχεία που γνωρίζουμε επισημαίνοντας πως το Antonov, πετώντας εντός του ελληνικού εναέριου χώρου – όπου και η Ελλάδα είναι πλέον υπεύθυνη για τον έλεγχο του αεροσκάφους – ενημέρωσε αρχικά πως θα επιστρέψει, εξαιτίας προβλήματος που παρουσιάστηκε, στον τόπο απογείωσης του και εν συνεχεία αφού προφανώς η βλάβη κλιμακώθηκε εξέπεμψε σήμα κινδύνου ζητώντας να προσγειωθεί αναγκαστικά στην Καβάλα.
«Αυτό εξηγείται ως εξής: Με τέτοιο φορτίο δεν θέλεις να προσγειωθείς σε μια τρίτη χώρα» αναφέρει συγκεκριμένα εξηγώντας επί της ουσίας πως σύμφωνα με τους διεθνής κανονισμούς η προσγείωση αεροσκάφους με επικίνδυνο φορτίο συνεπάγεται την εφαρμογή συγκεκριμένου πρωτοκόλλου με ελέγχους και δυνητικά αυτό μπορεί έστω και προσωρινά για τυπικούς λόγους να κατασχεθεί μέχρις ότου επικυρωθεί πως δεν είναι παράνομο.