Από νωρίς σήμερα άνοιξε το 98% του κεντρικού οδικού δικτύου αρμοδιότητας της Περιφέρειας Αττικής ενώ ο μηχανισμός Πολιτικής Προστασίας της επιχειρεί, με περισσότερα από 100 οχήματα κάθε τύπου ( jcb, εκχιονιστικά, γερανοί ΟΒΒΟ, φορτωτές, φορτηγά, οχήματα 4Χ4) προκειμένου να το κρατήσει λειτουργικό.
Αυτό τονίζεται σε ανακοίνωση της Περιφέρειας, με την επισήμανση ότι η ίδια συνέβαλλε και στον απεγκλωβισμό ασθενών με τις Μονάδες Άμεσης Παρέμβασης που στελέχωσε σε συνεργασία με τον Ιατρικό Σύλλογο Αθηνών, καθώς και ότι δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην εξασφάλιση της ομαλής πρόσβασης στα νοσοκομεία.
Ολόκληρη η ανακοίνωση έχει ως εξής:
«Με πάνω από 100 οχήματα κάθε τύπου ( jcb, εκχιονιστικά, γερανοί ΟΒΒΟ, φορτωτές, φορτηγά, οχήματα 4Χ4) συνεχίζει και σήμερα η Περιφέρεια Αττικής την προσπάθεια για να κρατήσει ανοικτούς και λειτουργικούς τους οδικούς άξονες αρμοδιότητάς της. Παράλληλα συνεχίζει να συμβάλλει στον απεγκλωβισμό ασθενών με τις Μονάδες Άμεσης Παρέμβασης του ΚΕΠΙΧ της Περιφέρειας Αττικής και του ΙΣΑ, ενώ δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην εξασφάλιση της ομαλής πρόσβασης στα νοσοκομεία.
Από νωρίς σήμερα είναι ανοικτό το 98% του κεντρικού οδικού δικτύου αρμοδιότητας της Περιφέρειας. Το μεγαλύτερο πρόβλημα στο κεντρικό οδικό δίκτυο αποτελεί η Λεωφόρος Καρέα Κατεχάκη στην οποία επικεντρώνονται οι προσπάθειες των συνεργείων της Περιφέρειας για την απομάκρυνση ακινητοποιημένων οχημάτων με στόχο τη διευκόλυνση της προσβασιμότητας. Το πρόβλημα, το οποίο προκλήθηκε από ακινητοποίηση βαρέων οχημάτων του δήμου αναμένεται να αποκατασταθεί άμεσα.
Επισημαίνεται ότι όλος ο μηχανισμός της Περιφέρειας Αττικής συνεχίζει και δίνει μάχη όπως όλο το προηγούμενο 24ωρο για τη διευκόλυνση και την προστασία των πολιτών.
Να σημειωθεί ότι παρά τη σφοδρότητα του φαινομένου, οι κεντρικοί οδικοί άξονες που έκλεισαν λόγω χιονιού ή πάγου ήταν μόνο τμήματα της Λ. Μεσογείων, της Λ. Καρέα Κατεχάκη και Μαραθώνος και τμήμα της παλαιάς Ε.Ο. Αθηνών Κορίνθου. Η Πολιτική Προστασία της Περιφέρειας Αττικής με ειδικά μηχανήματα συνεχίζει να καταβάλλει υπεράνθρωπες προσπάθειες προκειμένου να ανοίξει και η Λ. Καρέα Κατεχάκη. Εγκλωβισμένα αυτοκίνητα παραμένουν στις Λ. Μεσογείων και Κατεχάκη. Τα οχήματα με τη συνδρομή της Αστυνομίας του στρατού και της ΕΜΑΚ θα απομακρυνθούν το συντομότερο δυνατό.
Επίσης αντιμετωπίστηκαν άμεσα τα προβλήματα από πτώσεις κλαδιών και δέντρων στους οδικούς άξονες ευθύνης της Περιφέρειας και συνεχίζονται οι επεμβάσεις στην αντιμετώπιση βλαβών που παρατηρούνται στη φωτεινή σηματοδότηση. Οι βλάβες στη συντριπτική τους πλειοψηφία οφείλονται σε απώλεια ή βύθιση τάσης από τη ΔΕΗ.
Να σημειωθεί ότι, όπου υπήρξε προσωρινή διακοπή σε οδικούς άξονες της Περιφέρειας, αυτή οφείλεται σε παράγοντες όπως:
- Η μεγάλη ένταση των ακραίων καιρικών φαινομένων, που εκδηλώθηκαν νωρίτερα από ότι αναμενόταν , σύμφωνα με τις αρχικές προβλέψεις της ΕΜΥ.
- Το γεγονός ότι χιλιάδες οχήματα αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν ταυτόχρονα τους κεντρικούς δρόμους, αφού η πρόσβαση τους μέσω άλλων οδών την αδύνατη, χωρίς να διαθέτουν αντιολισθητικές αλυσίδες, με αποτέλεσμα να ακινητοποιούνται και να μην είναι δυνατή η πρόσβαση και το έργο των μηχανημάτων εκχιονισμού.
- Η αναστολή λειτουργίας των μέσων μαζικής μεταφοράς και το κλείσιμο των υπηρεσιών του δημοσίου στις 12 το μεσημέρι, που είχε ως αποτέλεσμα το συγκεκριμένο διάστημα και για τις επόμενες ώρες να συγκεντρωθεί στους κυρίους οδικούς άξονες ακόμη μεγαλύτερος αριθμός οχημάτων, χωρίς αλυσίδες, κι ενώ εκδηλωνόταν με μεγάλη ένταση η χιονόπτωση.
- Μεγάλο ρόλο στην υπερφόρτωση των οδικών αξόνων επίσης έπαιξε η αδυναμία των παραχωρησιουχων της Νέας Οδού να κρατήσουν ανοικτή την Ε.Ο. Αθήνας Θεσσαλονίκης με αποτέλεσμα να εκτρέπεται η κυκλοφορία μεγάλων οχημάτων στους άλλους δρόμους. Για τον εγκλωβισμό χιλιάδων συμπολιτών μας στην Αττική Οδό βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη εισαγγελική έρευνα για την απόδοση των οποίων ευθυνών.
- Επιπλέον, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι κάποιοι κύριοι οδικοί άξονες όπως η Κατεχάκη έκλεισε με εντολή της Τροχαίας, προκειμένου να αποφευχθεί η πρόκληση ατυχημάτων λόγω της ολισθηρότητας του δρόμου από τις χιονοπτώσεις και τον παγετό.
Παρά τα προβλήματα καταφέραμε να κρατήσουμε ανοικτούς τους δρόμους πρόσβασης προς τα νοσοκομεία, καθώς και να συνδράμουμε με τα ειδικά οχήματα που είχαμε στη διάθεση μας το ΕΚΑΒ, για τις διακομιδές ασθενών, ενώ αποδείχθηκε σωστή η απόφαση μας να αναστείλουμε τη λειτουργία των σχολείων της Αττικής για το διήμερο 24-25 Ιανουαρίου.
Οι επόμενες ημέρες θα είναι δύσκολες για όλους. Η Περιφέρεια Αττικής με το προσωπικό και τα μέσα που διαθέτει συνεχίζει την προσπάθεια της για την αποκατάσταση της ομαλής λειτουργίας του οδικού δικτύου ευθύνης της ενώ είμαστε έτοιμοι να συνδράμουμε στο έργο και την προσπάθεια της Πολιτείας και των Δήμων.
Ζητούμε από τους πολίτες να αποφεύγουν τις άσκοπες μετακινήσεις και να συμμορφωθούν με τις υποδείξεις της Πολιτικής Προστασίας.
Συνδρομή για τον απεγκλωβισμό και τη διακομιδή 26 ασθενών σε δομές υγείας
Οι Μονάδες Άμεσης Παρέμβασης, οι οποίες συγκροτήθηκαν με πρωτοβουλία του Περιφερειάρχη Αττικής Γ. Πατούλη συνέβαλαν χθες στον απεγκλωβισμό 26 πολιτών που είχαν ανάγκη μετακίνησης σε νοσοκομεία (αιμοκαθαρούμενοι, κτλπ). Τα σχετικά αιτήματα καταγράφονται από το 1110. Ο τετραψήφιος αριθμός χθες δέχθηκε 873 αιτήματα που αφορούσαν και άλλα ζητήματα εκτός από απεγκλωβισμούς. Με το συντονισμό του Περιφερειάρχη Γ. Πατούλη και του Αντιπεριφερειάρχη Υγείας Γ. Κεχρή οι Μονάδες Άμεσης Επέμβασης συνέβαλαν στον ασφαλή απεγκλωβισμό ασθενών και τη διακομιδή σε δομές υγείας. H σχετική διαδικασία έγινε σε συνεννόηση και με τη συνεργασία με το ΕΚΑΒ.
Να επισημανθεί ότι τα στελέχη του 1110 και του ΚΕΠΙΧ ήταν σε επικοινωνία με την Πολιτική Προστασία της Περιφέρειας για ενημέρωση για τους κλειστούς δρόμους. Επιπλέον υπήρξαν συνεχείς προσπάθειες επικοινωνίας με όλες τις αρμόδιες Αρχές (Δήμους, πολιτική προστασία, πυροσβεστική, ΕΚΑΒ). Το 1110 δέχθηκε κλήσεις για περιστατικά που αφορούσαν θέματα υγείας, διακοπής παροχής ρεύματος, μεταφορά σε νοσοκομεία και μονάδες τεχνητού νεφρού, κ.α. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι υπήρξαν επικοινωνίες με το ΕΚΑΒ τις πρώτες πρωινές ώρες , όπου ζητήθηκε από τις μονάδες ακόμη και διακομιδή ασθενούς με πιθανή COVID-19 λοίμωξη».
Πατούλης: «Έπρεπε να ακολουθηθεί το μοντέλο που επιλέχθηκε και για τα σχολεία»
«Αν η απόφαση που πάρθηκε για τα σχολεία είχε εφαρμοστεί και αλλού σήμερα δεν θα ήμασταν σε αυτή την κατάσταση», δήλωσε νωρίτερα σήμερα ο κος Πατούλης, μιλώντας στο Newsbeast.
Επιχειρώντας μια πρώτη αποτίμηση του τι συνέβη χτες, ο περιφερειάρχης Αττικής τόνισε «κάποιοι μας λοιδορήσαν μάλιστα για αυτή την απόφαση μας για τα σχολεία. Σε αυτό το κομμάτι εμείς υπακούσαμε στις επιστημονικές απόψεις. Να σας πω απλώς ότι οι υπάλληλοι της Περιφέρειας εργάστηκαν χθες με τηλεδιάσκεψη με επείγουσα εγκύκλιο που στείλαμε εκτός από τους υπαλλήλους της Πολιτικής Προστασίας που έπρεπε να βρίσκονται στα σημεία».
Όσον αφορά στο τραγικό κομμάτι της χθεσινής κατάστασης, κομμάτι του οποίου ήταν η διαχείριση στους δρόμους, ο ίδιος σημείωσε πως: «Το χάος επήλθε ως εξής: ουσιαστικά οι κεντρικοί άξονες της πόλης είχαν κλείσει από νωρίς. Όταν η Νέα Οδός έκλεισε από τις 8.30 το πρωί την Εθνική Οδό από την Μεταμόρφωση και πάνω, με αποτέλεσμα τα βαρέα οχήματα να κολλήσουν μέσα στον αστικό ιστό πως να μην αρχίσει να πνίγεται το οδικό δίκτυο; Στις 12.00-12.30 άρχισαν να πέφτουν στους δρόμους και χιλιάδες αυτοκίνητα ανθρώπων που μετακινούνταν από την εργασία τους πίσω στα σπίτια τους. Αυτό έγινε με ταχύ και βίαιο τρόπο εν μέσω σφοδρής χιονόπτωσης και χωρίς οι πολίτες να μπορούν να επιλέξουν ούτε την εθνική ούτε την Αττική οδό. Ούτε όμως και σε παρόδους και σε δημοτικούς δρόμους μπορούσαν να εισέλθουν αφού και αυτές ήταν επίσης φρακαρισμένες με αποτέλεσμα να βρεθούν όλα τα οχήματα σε κεντρικούς άξονες. Να σημειώσω επίσης ότι πολλά αυτοκίνητα δυστυχώς δεν μετακινούνταν με αλυσίδες. Όλα αυτά, όπως στην περίπτωση της Μεσογείων εμπόδισαν την προσβασιμότητα των εκχιονιστικών μηχανημάτων, την ίδια ώρα που κάποιοι άφηναν τα αυτοκίνητά τους στο σημείο εμποδίζοντας την κίνηση των γύρω τους οχημάτων σε κάποιες περιπτώσεις.
Ήταν δηλαδή ένας συνδυασμός πολλών κακών εξελίξεων ταυτόχρονα. Αλάτι πάντως είχε πέσει σε πολλούς δρόμους».
»Αν δε, είχαν μείνει ανοιχτά και τα σχολεία θα είχαμε ακόμα μεγαλύτερη τραγωδία με παιδιά που θα είχαν εγκλωβιστεί στα σχολεία. Η σωστή κατάσταση θα ήταν η σημερινή- λίγη κίνηση στους δρόμους για να κάνουν και οι αλατιέρες σωστά τη δουλειά τους και να γίνεται καλύτερη διαχείριση επικινδυνότητας και ολισθηρότητας των δρόμων.
Όσο για την Αττική οδό, είναι μεγάλες οι ευθύνες της εταιρείας. Η Αττική Οδός εισπράττει διόδια όχι μόνο για την διατήρηση της κυκλοφορίας αλλά και της λειτουργικότητας της. Οι καταγγελίες λένε ότι επέτρεπαν στον κόσμο να μπει μέσα ενώ είχαν εικόνα του τι συνέβαινε ήδη και ενώ δεν υπήρχαν εκχιονιστικά μηχανήματα».
Ο κος Πατούλης συμφωνεί, τέλος, με τον κο Λαγουβάρδο στο εξής: η πρόληψη δηλαδή είναι καλύτερη της θεραπείας και αν δείχναμε εμπιστοσύνη στις προβλέψεις θα έπρεπε να μην είχε λειτουργήσει τίποτα.