Με περισσότερους από 4,6 δις. χρήστες online παγκοσμίως, με τα ψηφιακά κανάλια, πλατφόρμες και εργαλεία να πληθαίνουν μέρα με τη μέρα, και με την συμπεριφορά του χρήστη να διαφοροποιείται συνεχώς στο online περιβάλλον, η συγκρότηση μιας επιχειρησιακής digital marketing στρατηγικής αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες επιχειρηματικές προκλήσεις.
Για πάρα πολλές πλέον επιχειρήσεις που ηγούνται του κλάδου τους, η Online παρουσία του brand και η αλληλεπίδραση με τον πελάτη στο ψηφιακό περιβάλλον αποτελούν το κύριο όχημα κερδοφορίας και όχι ένα ακόμη κανάλι επικοινωνίας με το κοινό.
Παρά την πληθώρα υπηρεσιών από επαγγελματίες digital marketers και digital agencies, οι επιχειρήσεις έχοντας ακόμη μεγάλη ανάγκη από λύσεις και καθοδήγηση, στρέφονται και στην εκπαίδευση.
Κάνοντας μια απλή αναζήτηση για εκπαίδευση σε Digital Marketing θα βρείτε πληθώρα προγραμμάτων όλων των ειδών. Υπάρχουν ελάχιστα προς το παρόν ακαδημαϊκά προγράμματα, πάρα πολλά ειδικά σεμινάρια, ταχύρρυθμα, πολύωρα προγράμματα, με πρακτική, θεωρητικά, Online, ασύγχρονα, on demand, σε αίθουσα, με πιστοποιήσεις, εξειδικευμένα σε συγκεκριμένες ειδικότητες, κλπ.
H προσφορά τόσων πολλών και διαφορετικών εκπαιδευτικών λύσεων, αναδεικνύει τόσο την μεγάλη ανάγκη της αγοράς να αξιοποιήσει τις δυνατότητες του digital marketing, όσο και την ιδιαίτερη πολυπλοκότητα του αντικειμένου ως προς την εκπαιδευτική του προσέγγιση.
Η τεχνολογία είναι αυτή που κατά κύριο λόγο έχει κάνει το digital marketing ένα συνεχώς εξελισσόμενο και ιδιαίτερα απαιτητικό γνωστικό αντικείμενο. Τα τελευταία χρόνια παρουσιάζεται συνεχώς μεγάλη πληθώρα εργαλείων, όπου φτάνει κάποιος να έχει μια καλή ιδέα και ένα λογικό εμπορικό μοντέλο για να βγει άμεσα στην αγορά, να προσεγγίσει γρήγορα το κοινό και να φέρει αποτελέσματα και κερδοφορία. Αποτελέσματα που παλαιότερα δεν ήταν τόσο εύκολα, οικονομικά και γρήγορα να τα φέρει μια επιχείρηση με τα παραδοσιακά μέσα επαφής με την αγορά.
Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για να είναι αποτελεσματικό οφείλει να δώσει μια συστηματική προσέγγιση στο αντικείμενο και να κάνει ένα ξεκαθάρισμα, ή να βάλει σε σειρά την πληθώρα των εργαλείων που υπάρχουν στο σύμπαν του digital marketing. Η συστηματική προσέγγιση βοηθά την επιχείρηση να δώσει ουσιαστικές απαντήσεις σε ερωτήματα που θέτονται στα επιχειρησιακά πλάνα, απαντώντας στο «γιατί», στο «ποιόν», «πότε», στο «πώς», στο «πόσο θα κοστίσει» και στο «ποια αποτελέσματα» (τα πολυσυζητημένα marketing “P’s” ολοένα και αυξάνονται) μπορεί να φέρει μια marketing στρατηγική. Η επιλογή των τακτικών, των εργαλείων και χρήση συγκεκριμένων παραδειγμάτων που συμπεριλαμβάνονται σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, απαντά στο κρίσιμο ερώτημα του «με ποιους τρόπους» μπορεί η επιχείρηση να εφαρμόσει digital marketing στρατηγικές. Και όσο περισσότερες επιλογές υπάρχουν, τόσο πιο δύσκολο είναι να συμπεριλάβεις σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, τις πλέον επιτυχημένες και αυτές που μπορούν να γίνουν εύκολα κατανοητές και εφαρμόσιμες.
Βασικό στοιχείο της εκπαιδευτικής προσέγγισης είναι να κατανοήσει ο επιχειρηματίας ή το στέλεχος τη φιλοσοφία και τις δεξιότητες που απαιτούνται για να εκτελέσεις αποτελεσματικά μια digital marketing στρατηγική – αυτό που πολλοί marketing gurus του εξωτερικού αποκαλούν mindset. Και πιο συγκεκριμένα το “growth mindset”, τη φιλοσοφία με την οποία σχεδιάζεις λύσεις και εκτελείς με στόχο την αειφόρο ανάπτυξη της επιχείρησης, την αύξηση της πελατειακής βάσης, εξυπηρετώντας συγχρόνως τον ψηφιακό καταναλωτή με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Δεν έχουν όμως όλες οι επιχειρήσεις τις ίδιες ανάγκες, το ίδιο μέγεθος, ή τους ίδιους πελάτες. Πώς λοιπόν ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα μπορεί να προσεγγίσει εξ ίσου αποτελεσματικά διαφορετικές εκπαιδευτικές ανάγκες; Στην εκπαιδευτική μεθοδολογία εφαρμόζονται μεταξύ άλλων, δύο βασικές αρχές: η ανίχνευση των εκπαιδευτικών αναγκών, και η πρακτική προσέγγιση.
Με την ανίχνευση των εκπαιδευτικών αναγκών, κάθετη ανά κλάδο, ή οριζόντια με βάση συγκεκριμένα γνωσιακά στοιχεία, ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα διαμορφώνεται, προσαρμόζεται και εξελίσσεται ανάλογα κάθε φορά με το γνωστικό επίπεδο και τις προσδοκίες των εκπαιδευομένων. Παράλληλα αναγνωρίζονται και διερευνώνται οι εξατομικευμένες ανάγκες ανάλογα με τη σύνθεση των εκπαιδευομένων, και το πρόγραμμα προσαρμόζεται και μεταλλάσσεται συνεχώς.
Με την πρακτική καλύπτεται η ανάγκη της εφαρμογής και της καλλιέργειας της αυτοπεποίθησης ότι αυτό που παρουσιάζεται ως θεωρία μπορεί να γίνει και σε πραγματικές συνθήκες. Η αυτοπεποίθηση αυτή είναι εξαιρετικά σημαντική όταν διδάσκεται ένα αντικείμενο όπως το digital marketing, το οποίο απαιτεί ως ένα βαθμό κάποιες τεχνικές γνώσεις, διαθέτει τεράστια ορολογία και θεωρία που πρέπει να καλύψει κάποιος, και χρειάζεται ευέλικτη και γρήγορη σκέψη με την οποία δρά ένας επαγγελματίας του χώρου.
Ένα τέτοιο πρόγραμμα σχεδιασμένο πάνω στις ανάγκες της αγοράς είναι το Certificate in Digital Marketing της Hellenic American Union, δίνοντας μεγάλη σημασία στο μέρος εκείνο της πρακτικής και της συμπεριφορικής προσέγγισης του αντικειμένου. Με αφορμή την πρόσφατη βράβευση του προγράμματος για τη διαφημιστική του καμπάνια με χαμηλό budget (Small Budget Campaign – Gold, Peak Performance Awards 2021), και την εξέλιξή του, ως προς την φιλοσοφία με την οποία αλληλεπιδρά το πρόγραμμα με την αγορά στόχο και τους σπουδαστές (χρησιμοποιώντας πληθώρα digital marketing & inbound marketing τεχνικών) μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι αυτό που διδάσκουμε το κάνουμε και πράξη. Και αυτό γεμίζει τόσο εμάς αλλά και τους σπουδαστές μας με την αυτοπεποίθηση ότι όσο τεχνικό ή δύσκολο, ή σύνθετο μπορεί να είναι ένα γνωστικό αντικείμενο, με την κατάλληλη εκπαιδευτική προσέγγιση θα φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Στο Certificate in Digital Marketing, aυτό που ο κάθε σπουδαστής θεωρεί αποτελεσματικό για την επιχείρησή του, ή για την δουλειά του, φροντίζουμε να το φέρουμε στα μέτρα του μέσα από πρακτική, όπου και όταν αυτή χρειάζεται, χωρίς να εμβαθύνουμε σε τεχνικές λεπτομέρειες που μπορεί να αποπροσανατολίσουν και να αποθαρρύνουν κάποιον να προχωρήσει σε πράξη. Παράλληλα και σύμφωνα πάντα με δοκιμασμένες ακαδημαϊκές και εκπαιδευτικές πρακτικές, φροντίζουμε να καλλιεργούμε τη σωστή οπτική και κριτική σκέψη την οποία χρειάζεται ο επιχειρηματίας και ο επαγγελματίας marketer για να προσεγγίζει το αντικείμενο, και να είναι σε θέση να επιλέγει τα κατάλληλα μέσα και τα εργαλεία για τα επιθυμητά αποτελέσματα. Σε αυτό βοηθούν ιδιαίτερα οι εισηγητές μας, οι οποίοι είναι έμπειροι επαγγελματίες, προερχόμενοι από διάφορα μέρη της αγοράς ώστε να δώσουν μια ολιστική προσέγγιση στο αντικείμενο και να βοηθήσουν στη καλλιέργεια στρατηγικής και κριτικής σκέψης.
Το Certificate in Digital Marketing, αν και μακροσκελές με 140 ώρες, δεν είναι άλλο ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα εγκυκλοπαιδικής μορφής όπου παρουσιάζονται τα πάντα, ούτε απαιτεί κατ’ ανάγκη προχωρημένες τεχνικές γνώσεις. Επιπλέον πολλές στρατηγικές που περιλαμβάνονται στην διδακτέα ύλη, δοκιμάζονται και εφαρμόζονται με εξαιρετική επιτυχία και στην προώθηση του ίδιου του προγράμματος, ενισχύοντας την αυτοπεποίθηση των συμμετεχόντων ότι με την κατάλληλη συστηματική προσέγγιση μπορούν να δουν γρήγορα αποτελέσματα και στη δική τους δουλειά και στην επιχείρησή τους.
Αν θέλετε και εσείς να εξελίξετε τη θέση σας στην αγορά εργασίας ή την δική σας επιχείρηση και να μάθετε περισσότερα σχετικά με το digital marketing, ελάτε στο Certificate in Digital Marketing της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης, το πλέον ολοκληρωμένο και πρακτικό digital marketing εκπαιδευτικό πρόγραμμα της αγοράς