Τη δυσκολία και τους κινδύνους της επιχείρησης διάσωσης των επιβατών του Norman Atlantic περιγράφουν δύο χειριστές ελικοπτέρων Super Puma, που συμμετείχαν και ανέλαβαν να φέρουν σε πέρας αποστολές κατά τη διάρκεια της νύχτας.
«Ο παγωμένος αέρας της Αδριατικής και η θερμότητα που εξέπεμπε το πλοίο εξαιτίας της φωτιάς στο εσωτερικό του προκαλούσαν πάνω από το Norman Atlantic στροβιλισμό ανέμων, ο οποίος δυσκόλευε εξαιρετικά την προσέγγιση του ελικοπτέρου και την αιώρησή του» επισήμανε στη «Δημοκρατία» ο επισμηναγός Ιωάννης Καλέμος, χειριστής του πρώτου ελικοπτέρου Super Puma που έσπευσαν στο σημείο του ναυαγίου.
«Αυτό που συνέβη με το συγκεκριμένο πλοίο ήταν κάτι μοναδικό, κάτι που έγινε τη χειρότερη ώρα και στο χειρότερο σημείο, λόγω κυρίως των δυσμενών καιρικών συνθηκών. Κινούμασταν βάσει των μικρών φώτων που βλέπαμε στα σωσίβια των επιβαινόντων, έως ότου φτάσαμε στο σημείο διάσωσης» πρόσθεσε.
«Πετούσαμε στα 170 μέτρα προκειμένου να αποφύγουμε τη χαμηλή νέφωση και να φτάσουμε με ασφάλεια στο πλοίο, αλλά εκεί είχαμε να αντιμετωπίσουμε τη χαμηλή ορατότητα λόγω των καπνών και ένα σκάφος ακυβέρνητο να παρασέρνεται από τα κύματα δεξιά και αριστερά, πίσω και μπροστά» είπε σμηναγός Παντελής Σελτσιώτης, χειριστής του δεύτερου Super Puma.
«Όταν έχεις να κάνεις με ανθρώπινες ζωές, που συνωστίζονται σε ένα μικρό χώρο και θέλουν να φύγουν, τότε το αίσθημα της αυτοσυντήρησης ποτέ δεν ξέρεις τι μπορεί να προκαλέσει. Πόσω μάλλον όταν το περιβάλλον της διάσωσης είναι εχθρικό, λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών» σημείωσε ο διοικητής της 384 Μοίρας Έρευνας και Διάσωσης, αντισμήναρχος Σταύρος Κριμιζάς.