Τα μυστικά για τον δρόμο προς την επιτυχία αποκαλύπτουν αριστούχοι και άλλοι υποψήφιοι των φετινών Πανελληνίων που σημείωσαν υψηλές βαθμολογίες, παρότι και η φετινή εξεταστική διαδικασία έλαβε χώρα υπό τη σκιά της πανδημίας.
Ο Στέφανος Ζησόπουλος, μαθητής του 1ου ΓΕΛ Τρικάλων, ο οποίος «έπιασε» τα 18.928 μόρια δήλωσε στο ΑΠΕ ΜΠΕ πως θέλει να σπουδάσει Πληροφορική ή Διοικητική Επιστήμη.
Οι γονείς και οι καθηγητές τον στήριξαν σημαντικά σε όλη αυτή την προσπάθεια, χωρίς βέβαια, όπως ο ίδιος εξηγεί, να στερηθεί τον ελεύθερο χρόνο. «Μελετούσα συστηματικά τρεις ώρες καθημερινά τα μαθήματά μου, είχα τον ελεύθερο χρόνο μου, όπου έπαιζα διάφορα παιχνίδια, και είχα ελεύθερα τα Σαββατοκύριακα», σημείωσε, τονίζοντας πως το συστηματικό διάβασμα, όπου δεν αφήνονται κενά, είναι το μυστικό στον δρόμο προς την επιτυχία. Ο ίδιος θα ξεκουραστεί και θα κάνει τις καλοκαιρινές του διακοπές. Συνιστά αισιοδοξία και υπομονή, ευχόμενος καλή επιτυχία σε όλους τους μαθητές.
Πολύ υψηλή βαθμολογία, στα 19.349 μόρια, εξασφάλισε στις φετινές εξετάσεις και ο Κωνσταντίνος Παθέκας, μαθητής του ΓΕΛ Οιχαλίας, ανοίγοντας τον δρόμο για σπουδές στην Ιατρική, που είναι το όνειρό του.
Οι γονείς του αλλά και οι καθηγητές συνέβαλλαν σε αυτή την επιτυχία, ενώ ο ίδιος, όπως δηλώνει στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, αφιέρωνε πολλές ώρες στο διάβασμα, με τρόπο τέτοιο ώστε όλη η ύλη να καλύπτεται άνετα και χωρίς άγχος. Όνειρό μου, τονίζει, ήταν οι σπουδές στην Ιατρική σε οποιοδήποτε σχολή της χώρας, και για αυτό εργάστηκα σκληρά τα τελευταία χρόνια, έχοντας ως βοήθεια ένα σταθερό οικογενειακό περιβάλλον.
Η Σοφία Κλεμπετσάνη, πάλι, απόφοιτος του 1ου Γενικού Λυκείου Ωραιοκάστρου, είναι μια από τις μαθήτριες από τη Θεσσαλονίκη που αρίστευσαν στις φετινές πανελλήνιες εξετάσεις. Έχοντας βαθμολογηθεί με 20 στη Φυσική, 19,3 στη Χημεία, 19 στη Βιολογία και 18,9 στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία συγκέντρωσε 19.261 μόρια και έχει ως πρώτη επιλογή την εισαγωγή της στο Τμήμα Ιατρικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), σύμφωνα με το ΑΠΕ ΜΠΕ.
Ως ένα από τα χιλιάδες «παιδιά της πανδημίας», που το περσινό και φετινό σχολικό έτος κλήθηκαν να προσαρμόσουν τις ανάγκες της προετοιμασίας τους για τις πανελλαδικές εξετάσεις σε μία πρωτόγνωρη συνθήκη, η Σοφία μίλησε στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων για τις ιδιαίτερες δυσκολίες που συνάντησε, για όσα τη βοήθησαν και τα εφόδια που υπήρξαν καθοριστικά για την επιτυχία της.
«Ανέκαθεν διάβαζα από μικρή, ξεκίνησα φροντιστήριο στην Α’ λυκείου στα μαθήματα της κατεύθυνσης που θα επέλεγα και διάβασα πολύ στη Β’ λυκείου, έθεσα γερά θεμέλια, το υπόβαθρο που ήταν απαραίτητο για τη φετινή χρονιά. Ένα πολύ μεγάλο μέρος της ύλης της Χημείας και της Βιολογίας το είχα καλύψει ήδη από πέρυσι. Πήρα όμως πολύ καλές βάσεις και από το σχολείο μου, υπήρξαν δίπλα μας καθηγητές με μεγάλο μεράκι και αφοσίωση», εξήγησε.
Η προσαρμογή μαθητών και εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαιδευτική διαδικασία είχε γίνει ήδη από την περσινή σχολική χρονιά και, όπως παρατήρησε η αριστούχος μαθήτρια, είχε πλεονεκτήματα αλλά και μειονεκτήματα. Υπήρχε μέρα της εβδομάδας που η ίδια περνούσε 10 ώρες συνεχόμενα μπροστά από την οθόνη του υπολογιστή της για τα σχολικά και φροντιστηριακά διαδικτυακά μαθήματα.
«Σίγουρα όσοι θα είχαν πολλές μετακινήσεις για την δια ζώσης παρακολούθηση των μαθημάτων εξοικονόμησαν πολύ “νεκρό” χρόνο. Από την άλλη όμως, όταν κάποιος είναι πολλές ώρες μπροστά από μία οθόνη είναι πολύ εύκολο να διασπαστεί η προσοχή του. Ακόμη κι εγώ που ήμουν μια συνειδητοποιημένη μαθήτρια με στόχο, κοιτούσα π.χ. κάποιες στιγμές το κινητό μου, κάτι που στη δια ζώσης εκπαίδευση δε θα μπορούσε να γίνει. Επίσης σε σχέση με τη δια ζώσης διδασκαλία στην τηλεκπαίδευση είναι πιο δύσκολη η επικοινωνία, δεν μπορείς να δείξεις στον καθηγητή το λάθος σου, να το συζητήσεις όπως θα το έκανες εκ του σύνεγγυς», ανέφερε η Σοφία Κλεμπετσάνη.
Αν κάτι ωστόσο τη δυσκόλευσε κατά την περίοδο του εγκλεισμού λόγω των αυστηρών περιοριστικών μέτρων για την πρόληψη διασποράς του κορονοϊού, δεν ήταν τα διαδικτυακά μαθήματα. «Με επηρέασε η κλεισούρα, γιατί στον ελεύθερο χρόνο έφερνε μελαγχολία. Εγώ έβγαινα πάντοτε, το να μην μπορώ να βγω μία βόλτα μου στοίχισε αρκετά. Τον Δεκέμβριο είχα αρχίσει να χάνω τις ελπίδες μου και την αισιοδοξία μου. Με τη βοήθεια της οικογένειας μου και των φίλων μου και με εργατικότητα κατάφερα να αντιμετωπίσω κι αυτή τη δυσκολία. Έτσι όταν τον Ιανουάριο επιστρέψαμε για λίγο στο σχολείο αναζωογονήθηκα και μπόρεσα κι έβαλα όλες δυνάμεις μου στην τελική ευθεία για τις εξετάσεις», ανέφερε.
Όσο για τη μεθοδικότητα που είναι αναγκαία στην προετοιμασία για τις πανελλαδικές εξετάσεις η Σοφία διευκρίνισε στη συνέντευξή της στο ΑΠΕ ΜΠΕ: «Διάβαζα πολύ συγκεντρωμένα, γι’ αυτό διάβαζα αποδοτικά. Δεν είχα το κινητό και οτιδήποτε θα μπορούσε να με αποσπά. Μέχρι το τελικό στάδιο της προετοιμασίας και των επαναλήψεων όπου το διάβασμα έφτανε τις 8-10 ώρες ημερησίως, το καθημερινό μου διάβασμα ήταν από 3 έως 5 ώρες, με ένα μικρό διάλειμμα μετά τα μαθήματα του σχολείου και του φροντιστηρίου».
Στο ίδιο Μέσο, μίλησαν ακόμη δύο μαθήτριες, η Αρετή Καραμήτσιου και η Μαρία Γκόλτσιου από την Ελασσόνα.
Η πρώτη «έπιασε» τα 19.035 μόρια, επίτευγμα για το οποίο δήλωσε ευτυχισμένη, καθώς στόχος της είναι η «δύσκολη» Ιατρική.
«Το συστηματικό διάβασμα και η επιμονή ήταν βασική προϋπόθεση για να καταφέρω να πιάσω τον στόχο αυτό» ανέφερε η Αρετή, σημειώνοντας παράλληλα, πως «ολόκληρη η περίοδος, το προηγούμενο διάστημα, ήταν δύσκολη, μιας και βιώσαμε την προετοιμασία των εξετάσεων σε συνθήκες πανδημίας».
Φυσικά αναμένει τα αποτελέσματα για να διαπιστώσει αν θα μπορέσει να εισαχθεί στην Ιατρική Σχολή και τόνισε πως θα ξεκουραστεί και θα ξεκινήσει τις καλοκαιρινές διακοπές.
Υψηλή βαθμολογία με 18.983 μόρια «έπιασε» και η μαθήτρια Μαρία, η οποία αν και ακολούθησε την κατεύθυνση της Οικονομίας και Πληροφορικής, θέλει να περάσει στη σχολή Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ. Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, βρίσκεται σε διαδικασία να εξεταστεί σε ένα ακόμη μάθημα, της Μουσικής, ώστε να μπορέσει να πετύχει τον τελικό στόχο της.
«Μου αρέσει η μουσική. Αυτό ήταν το όνειρο μου και αυτό θέλω να σπουδάσω. Πήρα 20 τόσο στα Οικονομικά όσο και στην Πληροφορική και έπιασα υψηλή βαθμολογία, αλλά ο στόχος μου παραμένει ο ίδιος, δηλαδή να σπουδάσω μουσική», είπε η Μαρία Γκόλτσιου.
Κεραμέως: Το μέλλον σάς ανήκει
«Συγχαρητήρια» σε όλους τους υποψηφίους των Πανελληνίων για την προσπάθειά τους έστειλε η Νίκη Κεραμέως μέσα από τον προσωπικό της λογαριασμό στο Twitter, όπως και στους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειες που στάθηκαν στο πλευρό τους κατά την κρίσιμη αυτή διαδικασία.
«Το μέλλον σας ανήκει», αναφέρει η υπουργός Παιδείας και πρόσθεσε: «Ξεκινά μία νέα σελίδα στη ζωή σας, εύχομαι να τη γράψετε όπως την έχετε ονειρευτεί».
Η ανάρτηση της κ. Κεραμέως καταλήγει με ευχές για «καλή πρόοδο» και «καλό καλοκαίρι».