«Η Ελλάδα διεκδικεί 7 δισ. ευρώ για γερμανικά υποβρύχια που δεν έχουν σαλπάρει ποτέ», είναι ο τίτλος αποκλειστικού ρεπορτάζ που δημοσιεύει η βρετανική Telegraph, σύμφωνα με την οποία η χώρα μας προσφεύγει στο Διεθνές Δικαστήριο Διαιτησίας του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC) για το θέμα των τεσσάρων υποβρυχίων που παραμένουν αγκυροβολημένα στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, 15 μετά την «περίπλοκη» συμφωνία για την παραγγελία τους.
Όπως γράφει η Telegraph, η Ελλάδα έχει προχωρήσει σε προσφυγή πολλών δισ. εναντίον μιας από τις μεγαλύτερες αμυντικές εταιρείες της Γερμανίας που πούλησε στη χώρα τέσσερα υποβρύχια με μια πολύπλοκη συμφωνία που έγινε σύμβολο των οικονομικών προβλημάτων της Ελλάδας.
Η αμφιλεγόμενη συμφωνία έχει απειλήσει τη θέση της Ελλάδας στο ΝΑΤΟ, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, οδήγησε στην ποινική δίωξη του πρώην υπουργού Άμυνας Άκη Τσοχατζόπουλου και στην παραίτηση ανώτερου αξιωματούχου του Ναυτικού, σημειώνεται στο ρεπορτάζ, το οποίο συνοδεύει φωτογραφία των επίμαχων υποβρυχίων στο Σκαραμαγκά.
«Μπορεί πλέον να αποκαλυφθεί ότι η ελληνική κυβέρνηση έχει καταθέσει αγωγή αποζημίωσης 7 δισ. ευρώ εναντίον της ThyssenKrupp Marine Systems και της Abu Dhabi Mar», σημειώνει η Telegraph και επικαλείται 200σέλιδο έγγραφο, το οποίο εστάλη στο ICC. Σύμφωνα με το τελευταίο, η Ελλάδα επικαλείται πως λόγω της καθυστέρησης παράδοσης των υποβρυχίων διακυβεύθηκε η γεωστρατηγική θέση της Ελλάδας και υπονομεύθηκε η θέση της στο ΝΑΤΟ.
«Το θέμα είναι τόσο ευαίσθητο που θα δικαιολογούσε ακόμη μεγαλύτερη οικονομική αποζημίωση από τους Άραβες και τους Γερμανούς, γιατί τα υποβρύχια είναι συνδεδεμένα με τη γεωστρατηγική θέση της χώρας, τη θέση της εντός του ΝΑΤΟ, και το γεγονός ότι η χώρα αναμένει την οριοθέτηση της ΑΟΖ που έχει φέρει πολλούς επενδυτές οι οποίοι επιθυμούν να επενδύσουν στους φυσικούς της πόρους», δήλωσε πηγή στην εφημερίδα.