Εκρηκτικό μείγμα για την επιχειρησιακή ετοιμότητα της Πυροσβεστικής την τρέχουσα αντιπυρική περίοδο δημιουργεί ο παροπλισμός σημαντικού αριθμού πυροσβεστικών αεροσκαφών με τον ίδιο τον υπουργό Δημόσιας Τάξης Νίκο Δένδια να χαρακτηρίζει την κατάσταση «οριακή».
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του «Ελεύθερου Τύπου», το μεγαλύτερο «αγκάθι» για την ηγεσία του Πυροσβεστικού Σώματος είναι ότι τα περισσότερα από τα αεροσκάφη είναι γερασμένα με αποτέλεσμα να χρειάζονται διαρκώς συντήρηση και να παρουσιάζουν βλάβες που, μεταξύ άλλων, θέτουν σε κίνδυνο τους πιλότους.
Ενδεικτικό είναι ότι τα Καναντέρ CL-215, σύμφωνα με στοιχεία του αρχηγείου του Π.Σ. έχουν συμπληρώσει 40 χρόνια επιχειρήσεων ενώ μόλις 6 από τα συνολικά 13 που διαθέτει η Πυροσβεστική θα είναι ετοιμοπόλεμα την 1η Ιουνίου. Το ποσοστό των βλαβών τους κατά τη διάρκεια των απογειώσεων είναι εξαιρετικά μεγάλο και η επισκευή τους δαπανηρή, καθώς τα ανταλλακτικά κοστίζουν αρκετές χιλιάδες ευρώ.
Μάλιστα ένα τέτοιο Καναντέρ χάθηκε από το «οπλοστάσιο» του Π.Σ. καθώς αναποδογύρισε πριν από λίγες μέρες κατά τη διάρκεια ασκήσεων προσθαλάσσωσης στον Θερμαϊκό. Οι δύο χειριστές τους βρέθηκαν στο νερό αλλά ευτυχώς διατήρησαν την ψυχραιμία τους και επιβιβάστηκαν στη σωστική λέμβο του αεροσκάφους μέχρι που τους περισυνέλλεξε δανέζικο εμπορικό πλοίο που περνούσε από το σημείο.
Έτσι από τα πιο καινούρια Καναντέρ ηλικίας 15 ετών σε πτητική λειτουργία έμειναν μόλις πέντε από τα δέκα- τα υπόλοιπα βρίσκονται σε στάδιο συντήρησης.
«Με οριακές βελτιώσεις ασήμαντου κόστους, όπως παραδείγματος χάριν 70.000 ευρώ που χρειάστηκαν για να μπορούμε να χρησιμοποιούμε τα 5 ελικόπτερα της Πυροσβεστικής, μπορούμε να τα καταφέρουμε. Για πέντε χρόνια τα ελικόπτερα ήταν στο έδαφος, δεν πετούσαν. Γιατί δεν είχαμε δώσει τα 70.000 ευρώ για να υπάρξει πιστοποίηση στους πιλότους για να μπορούν να πετάνε», δήλωσε ο Νίκος Δένδιας σε σύσκεψη με αντικείμενο το συντονισμό των δράσεων για την αντιπυρική περίοδο.
Οι ελλείψεις ωστόσο δεν αφορούν μόνο τα εναέρια μέσα. Όπως εξηγεί στον «Ε.Τ» ο πρόεδρος της Ένωσης Αξιωματικών του Π.Σ. Γιάννης Σταμούλης, καθημερινό πρόβλημα για τους πυροσβέστες σε όλη την Ελλάδα είναι τα φθαρμένα λάστιχα των οχημάτων. «Θέμα υπάρχει επίσης με το προσωπικό καθώς δεν υπάρχει δυνατότητα πλήρους αξιοποίησης του. Κι αυτό γιατί βασιζόμαστε επιχειρησιακά σε μεγάλο βαθμό στους 3.920 πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης για τους οποίους δεν υπάρχει πίστωση για να πάρουν χρήματα για εκτός έδρας, νυχτερινά και αεργίες. Οι πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης αποτελούν το ένα τρίτο του προσωπικού της Πυροσβεστικής», προσθέτει.