Μεγάλη μείωση σημείωσαν τα τελευταία χρόνια τα ερωτήματα, τα παράπονα και οι καταγγελίες των πολιτών στο Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, εξαιτίας του… facebook αλλά και της μείωσης του προσωπικού, όπως ανέφερε η γραμματέας του ΚΕΠΚΑ, Ευαγγελία Κεκελέκη, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM».
Από τις βασικότερες καταγγελίες και παράπονα που εξακολουθεί να δέχεται το ΚΕΠΚΑ είναι οι υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος· για παράδειγμα, οι πάροχοι τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρικής ενέργειας, τα ελαττωματικά προϊόντα – εγγυήσεις, οι πωλήσεις μέσω διαδικτύου, η ρύθμιση χρεών υπερχρεωμένων νοικοκυριών και οι τουριστικές υπηρεσίες.
«Δυστυχώς βλέπουμε ότι οι περισσότερες καταγγελίες εξακολουθούν να αφορούν τις υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος και τα ελαττωματικά προϊόντα. Ωστόσο, μειώνεται ο αριθμός των καταγγελιών. Κι όχι επειδή διορθώνεται η αγορά. Απλά πολλοί καταναλωτές επιλέγουν πλέον να μπαίνουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να σχολιάζουν εκεί, να γκρινιάζουν και να βρίζουν για το πρόβλημα τους παρά να έρχονται στο ΚΕΠΚΑ. Το πρόβλημα δεν λύνεται όμως έτσι», είπε η κ. Κεκελέκη.
Πρόσθεσε, δε, πως ενώ τα προηγούμενα χρόνια οι καταγγελίες, τα παράπονα και τα ερωτήματα στο ΚΕΠΚΑ ξεπερνούσαν τις 15.000, στη συνέχεια έπεσαν στις 10.000, ενώ το 2019 ήταν μόλις 3.000. Βέβαια, υπογράμμισε πως δεν ευθύνονται μόνο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και «η μείωση του προσωπικού του ΚΕΠΚΑ, διότι οι καταναλωτές έρχονται, λύνουν το πρόβλημα τους και την επόμενη χρονιά δεν παραμένουν μέλη του Κέντρου», όπως είπε χαρακτηριστικά.
«Η λειτουργία του ΚΕΠΚΑ δεν είναι η επίλυση των προβλημάτων. Είναι η διαβούλευση για νομοθεσία. Πρώτα πρέπει να υπάρχει νομοθεσία και μετά γίνεται η επίλυση των καταγγελιών», είπε η κ. Κεκελέκη και πρόσθεσε πως εάν συνεχιστεί η ίδια νοοτροπία των πολιτών, «να θυμόμαστε το ΚΕΠΚΑ και να το χρησιμοποιούμε όταν έχουμε πρόβλημα, χωρίς να γινόμαστε μέλη, τότε σύντομα δεν θα το βρίσκουμε».
Το ΚΕΠΚΑ ζητεί από τους καταναλωτές, όποτε συναντούν κάποιο πρόβλημα με τις αγορές ή τις συναλλαγές τους, να μην διστάζουν να επικοινωνούν, καθώς το 94,23% των καταγγελιών του 2019 επιλύθηκαν, υπέρ των πολιτών, ύστερα από παρέμβαση του Κέντρου προς τους προμηθευτές.