Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το πρώτο session του πρωτοποριακού θεσμού DEBATES από το ΙΕΚ ΑΚΜΗ στη Θεσσαλονίκη με καλεσμένο τον νεοεκλεγέντα Δήμαρχο κ. Κωνσταντίνο Ζέρβα στο κατάμεστο από σπουδαστές Αμφιθέατρο «Μέγας Αλέξανδρος». Το πρώτο ζωντανό debate της χρονιάς, στο οποίο συμμετείχε ο Αντιπρόεδρος του ΙΕΚ ΑΚΜΗ κ. Βαγγέλης Ροδόπουλος, συντόνισε ο καταξιωμένος δημοσιογράφος και Γενικός Διευθυντής της εφημερίδας ΕΣΤΙΑ, κ. Μανώλης Κοττάκης.
Απαντώντας σε ερωτήσεις σπουδαστών ο κ. Ζέρβας ανέπτυξε το πλάνο του για μια Θεσσαλονίκη φιλική προς τους κατοίκους και τους επισκέπτες, με αισθητικά αναβαθμισμένους – πράσινους – δημόσιους χώρους, έδρα ισχυρών επενδυτικών πρωτοβουλιών, με σχεδιασμό και στοχευμένες ενέργειες για την αύξηση της τουριστικής κίνησης και την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς. Μάλιστα «μοιράστηκε» και την είδηση ότι παγκόσμια εταιρεία προβλέπεται να προχωρήσει στην ανάπτυξη ενός νέου innovation hub στη Θεσσαλονίκη.
«Από τη μέρα που ανέλαβα δεν έχω ακούσει τίποτα άλλο από τη λέξη πρόβλημα. Αλλά ακριβώς γι’ αυτό το λόγο οι Θεσσαλονικείς εμπιστεύθηκαν την πρότασή μας, πάμε για τα δύσκολα. Ξεκινάμε φιλόδοξα, θέτουμε υψηλούς στόχους για μία Θεσσαλονίκη, η οποία θα αποτελεί πόλη ευκαιριών για τους νέους» δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ο Δήμαρχος έκανε ιδιαίτερη μνεία στα κρίσιμα θέματα που απασχολούν τους πολίτες της Θεσσαλονίκης, όπως η καθαριότητα, η ασφάλεια και το κυκλοφοριακό στο Μητροπολιτικό Κέντρο της πόλης. «Πρώτο μέλημά μας, μία πόλη καθαρή. Θέλουμε όλα να είναι περιποιημένα, αισθητικά όμορφα και λειτουργικά».
Για να αναφέρει αμέσως μετά: «Χωρίς αξιόπιστα μέσα μεταφοράς, χωρίς μέσο σταθερής τροχιάς και καθημερινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, η πόλη και οι κάτοικοί της θα συνεχίσουν να έχουν πρόβλημα. Για εμάς αποτελεί πρωτεραιότητα τόσο ο επανασχεδιασμός του ΟΑΣΘ με την εκχώρηση του συγκοινωνιακού του έργου στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, όσο και η ολοκλήρωση του έργου του Μετρό το 2023. Εκεί θα πρέπει να δούμε τι λεωφορεία θα παραγγείλουμε. Μικρά ή μεγάλα με ποιες τεχνολογίες και σχεδιασμό και φυσικά να δούμε το συνολικό κόστος της της επένδυσης. Είναι πράγματα που έχω συζητήσει με τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Μεταφορών».
Για το πρόβλημα της στάθμευσης λόγω των εργασιών του μετρό ο κ. Ζέρβας δήλωσε: «Αρχικά να γίνει το μετρό το 2023. Η μαύρη τρύπα είναι ο σταθμός της Βενιζέλου. Για την απόσπαση και την επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων, ήρθαν κάποιοι επαγγελματίες ευαίσθητοι, όπως τους λέω, και προσπάθησαν να βρουν μια λύση η οποία δεν μπορεί να υλοποιηθεί. Η Θεσσαλονίκη έχει μακρά ιστορία στο να μη γίνεται τίποτα. Χρειάζεται ένα καλό μετρό, έναν περιφερειακό και μια υποθαλάσσια σήραγγα. Και τα τρία βρίσκονται σε κατάσταση προβληματική. Θα πρέπει να βρεθούν χώροι πάρκινγκ και όχι να κάνουμε πάρκο την πλατεία Ελευθερίας».
Ο κ. Ζέρβας αναφέρθηκε επίσης στην ομιλία του στην ανάγκη δημιουργίας ενός στρατηγικού πλάνου για τους τεχνοκράτες και επαγγελματίες του Τουρισμού. «Στη Θεσσαλονίκη δεν υπήρξε σχεδιασμός για την προσέλκυση υψηλής ποιότητας τουρισμού, με αποτέλεσμα για παράδειγμα οι τιμές διανυκτέρευσης σε γνωστό ξενοδοχείο 5 αστέρων στην πόλη να είναι αισθητά χαμηλότερες από αυτές της Αθήνας. Ήρθε η ώρα να αλλάξουμε στόχο και από την αύξηση της ποσότητας των επισκεπτών να στραφούμε στην άνοδο της ποιότητας κάτι το οποίο θα συμβάλλει περαιτέρω στην ανάπτυξη της οικονομίας της Θεσσαλονίκης».
Ο Δήμαρχος αναφέρθηκε στον τάφο του Φιλίππου, τον Όλυμπο και την ευλογία της Θεσσαλονίκης να «αγναντεύει» από την νέα Παραλία, το βουνό των Θεών. «Θα προσπαθήσω να πείσω όλους τους ανθρώπους του τουρισμού να αξιοποιήσουμε το πιο αναγνωρίσιμο ελληνικό τοπόσημο που υπάρχει».
Οι σπουδαστές του ΙΕΚ ΑΚΜΗ «ανέκριναν» τον Δήμαρχο, σε ζητήματα εφ’ όλης της ύλης ενώ ο ίδιος, με την ολοκλήρωση του session ανέφερε αστειευόμενος: «Κανείς δεν έκανε ερώτηση για τον ΠΑΟΚ. Γυρίστε όλοι πίσω».
Ο θεσμός των DEBATES θα συνεχιστεί καθ’ όλη τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους με νέους κύκλους συζητήσεων στα έξι campuses του ΙΕΚ ΑΚΜΗ σε Αθήνα, Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Κρήτη, Λάρισα και Ρόδο και προσκεκλημένους από τον χώρο της επιχειρηματικότητας, της πολιτικής, της δημοσιογραφίας και του πολιτισμού.