Το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης της Honda θα παρουσιαστεί στη φετινή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης με τη μορφή του Honda e Prototype. Το νέο αυτό μοντέλο βασίζεται στο πρωτότυπο Urban EV Concept του 2017 που απέσπασε θετικές κριτικές και αποτελεί μέρος της στρατηγικής “Electric Vision” της Honda για την Ευρωπαϊκή αγορά.
Σχεδιασμένο ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του σύγχρονου τρόπου ζωής, το e Prototype συνδυάζει ιδιαίτερη σχεδίαση, λειτουργικότητα και ευχάριστη συμπεριφορά στο δρόμο. Το όλο πακέτο του αυτοκινήτου είναι ιδανικό για περιβάλλον πόλης.
Λιτή εξωτερική σχεδίαση
Το Honda e Prototype σχεδιάστηκε με γνώμονα τη λειτουργικότητα και τη χρηστικότητα και συνδυάζει απλή σχεδίαση με ξεχωριστό χαρακτήρα. Οι απαλές γραμμές του αμαξώματος ξεκινούν από το καπό του κινητήρα και συνεχίζονται στο πανοραμικό παρμπρίζ δημιουργώντας μία ενιαία επιφάνεια πάνω από τους εμπρός επιβάτες. Οι εμπρός κολόνες της οροφής συνθέτουν μία λεία επιφάνεια με το παρμπρίζ προς όφελος της αεροδυναμικής, εξασφαλίζοντας αθόρυβο και άνετο ταξίδι.
Τα σχεδιαστικά στοιχεία που ξεχωρίζουν στο αμάξωμα και τονίζουν την καθαρή γραμμή του, είναι οι κρυμμένες λαβές στις πόρτες που εμφανίζονται αυτόματα και οι μικροσκοπικές κάμερες που βρίσκονται στη θέση των κλασικών εξωτερικών καθρεπτών. Η πρίζα φόρτισης του αυτοκινήτου είναι ενσωματωμένη στο κέντρο της γρίλιας του καπό για μεγαλύτερη ευκολία, δίνοντας τη δυνατότητα φόρτισης και από τις δύο πλευρές. Επίσης, διαθέτει φωτισμό LED μέσα από το γυάλινο κάλυμμα, ώστε να «καλωσορίζει» τον οδηγό και να τον πληροφορεί για την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας.
Ένα χαρακτηριστικό του αμαξώματος είναι οι κοίλες επιφάνειες εμπρός και πίσω σε μαύρο χρώμα. Η προσοχή που έχει δοθεί στη λεπτομέρεια των στρογγυλών φωτιστικών σωμάτων αναδεικνύουν την απλότητα και την καθαρότητα της εξωτερικής σχεδίασης χαρίζοντας ένα «οικείο πρόσωπο» στο e Prototype.
Κάτω από το αμάξωμα κρύβεται μία ολοκαίνουργια πλατφόρμα ηλεκτροκίνησης, χαρακτηριστικά της οποίας είναι οι συμπαγείς διαστάσεις με σχετικά μακρύ μεταξόνιο, τα φαρδιά μετατρόχια και οι κοντοί πρόβολοι, στοιχεία που προσφέρουν εξαιρετική ευελιξία στην πόλη και δυναμική συμπεριφορά στον ανοικτό δρόμο. Το χαμηλό αμάξωμα με την επιθετική εμφάνιση που του χαρίζουν τα φουσκωμένα φτερά, στα οποία φιλοξενούνται μεγάλου πλάτους τροχοί, προσδίδουν σπορ χαρακτήρα.
Σύγχρονο εσωτερικό
Στο εσωτερικό, η ευρύχωρη καμπίνα με τη μοντέρνα, μινιμαλιστική αισθητική δημιουργεί ένα ξεκούραστο περιβάλλον για τους επιβάτες. Αποπνέει μία lounge αίσθηση, χάρη στο ύφασμα επένδυσης των καθισμάτων αλλά και των άλλων υλικών με ιδιαίτερη αίσθηση αφής που συναντάς συχνά σε ένα μοντέρνο σπίτι. Το δάπεδο είναι εντελώς επίπεδο εμπρός και πίσω ενισχύοντας την αίσθηση ευρυχωρίας στην καμπίνα.
Η απλή στη χρήση οριζόντια οθόνη με εναλλασσόμενες ενδείξεις, περιλαμβάνει μία σειρά εφαρμογών και υπηρεσιών επιτρέποντας στους επιβάτες να είναι πάντα συνδεδεμένοι με τον υπόλοιπο κόσμο, ενώ η προηγμένη εργονομία προσφέρει απόλυτη χρηστικότητα.
Από την οθόνη ο οδηγός μπορεί να χειριστεί, πέρα από τις πολυάριθμες λειτουργίες άνεσης και του infotainmaint, μία σειρά από ψηφιακά βοηθήματα επόμενης γενιάς μέσα από ένα απλό μενού πλοήγησης με δυνατότητα ταυτόχρονης διαχείρισης εφαρμογών (multi-tasking).
Δύο οθόνες τοποθετημένες εργονομικά στις άκρες του ταμπλό προβάλλουν την εικόνα πίσω από το αυτοκίνητο μέσω του Camera Monitor System εξασφαλίζοντας σωστή ορατότητα για τον οδηγό. Το αυτοκίνητο διαθέτει μία ψηφιακή κάμερα στο κέντρο στη θέση του κλασικού καθρέπτη.
Σπορ και οικονομικό
Το πρώτο μικρό Honda με δική του πλατφόρμα EV αποτελεί ένα κράμα οικονομίας, επιδόσεων και πρακτικότητας που είναι ιδανικό για περιβάλλον πόλης. Το e Prototype έχει αυτονομία πάνω από 200 χιλιόμετρα και δυνατότητα «ταχείας φόρτισης» στο 80% μέσα σε 30 λεπτά, καθιστώντας το ιδανικό για καθημερινές μετακινήσεις.
Στον ανοικτό δρόμο, τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου προσφέρουν μία ευχάριστη εμπειρία οδήγησης, ενώ ο δυντός ηλεκτροκινητήρας του μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς, χαρίζοντάς του επιδόσεις αντάξιες ενός μικρού αυτοκινήτου επόμενης γενιάς.
Το e Prototype θα παρουσιαστεί επίσημα στις 5 Μαρτίου στην Γενεύη, ενώ η παραγωγή του θα ξεκινήσει μέσα στο 2019.
Νίκος Τσάδαρης