Τον χαρακτηρίζουν σκληρό και ακραίο. Προβαίνει σε τακτά χρονικά διαστήματα σε δηλώσεις που προκαλούν μεγάλο θόρυβο, γεγονός που επιφέρει επικριτικά σχόλια ακόμη και εντός της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Πολλοί είναι εκείνοι που θεωρούν ότι επιδίωξή του είναι να γυρίσει την Εκκλησία και τους πιστούς πολλές δεκαετίες πίσω, προωθώντας άκρως συντηρητικές απόψεις, που έχουν εδώ και πολλά χρόνια εξαλειφθεί από την ελληνική κοινωνία.
Εκείνος, όμως, επισημαίνει ότι ήταν ένα ζωηρό μοναχοπαίδι «παιδί του νέου κύματος, που σύχναζε στις μπουάτ της Πλάκας», «μανιακός με τα γουέστερν, τις ταινίες διαστήματος και φανατικός αναγνώστης του Μικρού Σερίφη»
Ο μητροπολίτης Πειραιώς, Σεραφείμ, στη συνέντευξή του στο περιοδικό «Crash» αποκαλύπτει ότι από τα 16 του χρόνια είναι «απόλυτα ερωτευμένος…», καθώς όπως επισημαίνει «ο άνθρωπος δεν μπορεί να ζήσει ανέραστος, χωρίς πάθος, διότι θα πεθάνει».
Υπογραμμίζει ότι δεν είναι ακραίος, σημειώνοντας ότι είναι ρεαλιστής και «περισσότερο αριστερός από τους αριστερούς». Δεν διστάζει, όμως, αναφερόμενος στα επεισόδια στο θέατρο «Χυτήριο» για την παράσταση με τον Ιησού και τους μαθητές του να υπεραμυνθεί των αντιδράσεων και να επιτεθεί ευθέως σε εκείνους που υπερασπίζονται την παράσταση.
«Αν παρουσιάζαμε εμείς τον κ. Τσίπρα ως κίναιδο, την κ. Κανέλλη ως λεσβία και τον κ. Τατσόπουλο ως εκδιδόμενο στη Συγγρού, πώς θα τους φαινόταν», σημειώνει χαρακτηριστικά.
-Είναι αλήθεια ότι ήσασταν συμφοιτητές με τον πρώην πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή;
«Ναι, είναι αλήθεια, ήμασταν συμφοιτητές, ήμασταν στο ίδιο έτος στη Νομική Σχολή Αθηνών».
-Κάνατε παρέα, βγαίνατε μαζί;
«Βέβαια. Βγαίναμε, πίναμε καφέ μαζί, συζητούσαμε επί ώρες. Μιλούσαμε και μετά τη Νομική. Αλλά με τα χρόνια άλλαξε ο Κώστας Καραμανλής. Με προβλημάτισε όμως, ότι όταν ανέλαβε πρωθυπουργός και έκανε τις πρώτες του δηλώσεις δεν ήταν το παιδί που γνώρισα. Ενώ είχε ρηξικέλευθες απόψεις, μοντέρνες, είδα να λέει μια από τα ίδια, όπως όλοι οι προηγούμενοι. Ο Κώστας Καραμανλής προσπάθησε να κάνει κάτι με τους Ρώσους αλλά τον έφαγαν στη στροφή οι Αμερικανοί».
-Βγαίνατε, διασκεδάζατε με κοπέλες στα χρόνια της νιότης σας. Το εύλογο ερώτημα είναι: Έχετε ερωτευτεί ποτέ;
«Ασφαλώς και έχω ερωτευτεί… τον Θεό, όμως! Από 16 ετών παιδί ερωτεύτηκα τον Θεό μέσα από τα έργα Του. Έχω κρατήσει πολλές φιλικές σχέσεις με παιδικούς μου φίλους και φίλες, συμφοιτητές μου και συμφοιτήτριες, εκ των οποίων μάλιστα έχω παντρέψει και κάποιους. Τίποτα περισσότερο…
Ο άνθρωπος είναι αδύνατον να ζήσει ανέραστος. Πρέπει να έχει οπωσδήποτε κάτι που να αγαπά με πάθος, διαφορετικά θα πεθάνει. Αυτή την αναγκαιότητα του ανθρώπου την καλύπτει εις τη νιοστή δύναμη η σχέση του με το πρόσωπο του Θεού. Που είναι ένα πρόσωπο δίπλα μας, οικείο μας».
-Πώς σχολιάζετε τον διαχωρισμό Κράτους και Εκκλησίας που ζητούν εδώ και χρόνια τα κόμματα της Αριστεράς;
«Αποτελεί μια φαιδρά και κωμική προσπάθεια για να αποκρυβεί ο αληθής και ουσιαστικός πόθος αυτών των ανθρώπων, που δεν είναι ο χωρισμός Εκκλησίας και Κράτους, αλλά ο χωρισμός Εκκλησίας και Έθνους.
Ο διαχωρισμός Εκκλησίας και Κράτους έχει γίνει ήδη από το 1975, με την Εκκλησία να έχει τη δική της οργάνωση και λειτουργία».
-Είστε αριστερός ή δεξιός;
«Όσον αφορά στα οικονομικά πράγματα, αισθάνομαι αριστερότερος των αριστερών και όσον αφορά στα εθνικά πράγματα, αισθάνομαι εθνικιστής των πλέον εθνικιστών. Είμαι αριστερής ιδεολογίας όσον αφορά στον κοινωνισμό του θέματος και όχι την κατεδάφιση των αξιών του ανθρωπίνου προσώπου. Εκεί η αριστερή αντίληψη κάνει μεγάλο, κολοσσιαίο, εγκληματικό λάθος. Ο ανθρωπισμός πηγάζει από την υπέρβαση του πνεύματος. Δεν μπορεί κάποιος να είναι υπέρ του ανθρώπου και του ανθρωπισμού και να ισχυρίζεται ότι ο άνθρωπος προέρχεται από το μηδέν. Δηλαδή, οι ίδιοι οι αριστεροί απορρίπτουν την αριστερή ιδεολογία και αυτό αποδείχθηκε στον λεγόμενο υπαρκτό σοσιαλισμό, όπου είχαμε σφαγές και γκουλάκ από τον Στάλιν και άλλους αριστερούς ηγέτες».
-Είναι γεγονός πως πολλές σας παρεμβάσεις έχουν προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις. Όπως η τελευταία σας αναφορά για την πεολειχία. Είστε κατά των ερωτικών σχέσεων;
«Φυσικά και όχι. Αλλά το ανθρώπινο σώμα είναι ένα ιερό, ένα πολυσήμαντο εκφραστικό όργανο της Θείας Αγάπης και της Θείας Πρόνοιας. Ο άνθρωπος δεν είναι μια μορφή ζώου και διάφορες ερωτικές πράξεις έχουν και βαρύτατες συνέπειες στην υγεία του ανθρώπου. Προκαλούν πολλές ασθένειες. Οδηγούν σε ασθένειες ψυχής και σώματος».
-Για τις προγαμιαίες σχέσεις ποια είναι η άποψή σας;
«Είμαι κατά των προγαμιαίων σχέσεων. Εντός όμως του γάμου είμαι υπέρ των φυσιολογικών, των υγειών ερωτικών σχέσεων. Και αυτό διότι οι ερωτικές πράξεις εκτός γάμου αποτελούν τον εκχυδαϊσμό του ανθρωπίνου σώματος. Η πορνεία και οι προγαμιαίες σχέσεις ταυτίζονται, γιατί αντιμετωπίζεις τον άλλον ως πράγμα, ως χρηστικό αντικείμενο. Οι προγαμιαίες σχέσεις μεταβάλλουν τον άνθρωπο από πρόσωπο σε πράγμα».
-Για τις εκτρώσεις ποια είναι η άποψή σας;
«Θεωρώ ότι είναι μια τρομακτική εγκληματική ενέργεια. Αυτό ισχύει ακόμη και σε βιασμό, διότι δεν ευθύνεται σε τίποτα η ψυχή η οποία έχει προσληφθεί μέσα σε ένα σώμα και έχει δημιουργηθεί από τον Θεό».
-Για τους ομοφυλόφιλους ποια είναι η άποψή σας;
«Τους αγαπώ απέραντα ως ανθρώπους, αλλά θεωρώ ότι ζουν μια δυστυχισμένη ζωή, έστω και αν χαμογελάνε και προσποιούνται ότι είναι ευτυχισμένοι. Και αυτό διότι ζούνε μια πληρέστατη διαστροφή της σεξουαλικότητας. Γίνεται και μια παράχρησις των ανθρωπίνων σωματικών οργάνων. Δεν είναι δυνατόν να μετατρέπεται ένα όργανο που αποβάλλει περιττώματα από το σώμα σε ερωτικό πεδίο. Αυτό αποτελεί πλήρη διαστροφή της ανθρώπινης ψυχής».
-Πώς σχολιάζετε την επίθεση που δέχθηκαν οι ηθοποιοί του θεάτρου «Χυτήριο» για την παράσταση που ανεβάζουν για τον Ιησού και τους μαθητές του;
«Είναι μια τραγική έκπτωσης της Δημοκρατίας μας και του ποινικού μας συστήματος. Δημοκρατία σημαίνει ελευθερία, η οποία, όμως, δεν είναι απεριόριστη, έχει όρια. Τα όριά της τελειώνουν εκεί που αρχίζει η ελευθερία του άλλου. Η ελευθερία να κρίνεις και να κατακρίνεις, να αρνείσαι μια θρησκευτική παραδοχή του οποιουδήποτε είναι δεδομένη και απόλυτα σεβαστή. Αλλά η ελευθερία, δήθεν εν ονόματι της τέχνης, να λοιδορείς και να γελοιοποιείς το πιστεύω του άλλου είναι εγκληματική ενέργεια. Ο ποινικός μας νομοθέτης κάτω από το κεφάλαιο “Προστασία της Θρησκευτικής Ειρήνης” έχει θέσει δύο διατάξεις. Τα δύο αυτά άρθρα λένε ότι διώκεται η κακόβουλος βλασφημία οποιουδήποτε Θεού ανεκτής θρησκείας στην Ελλάδα, δηλαδή μιας θρησκείας που δεν παραβιάζει τους νόμους και την τάξη. Επομένως, μπορείς να ασκείς την οποιαδήποτε κριτική, αλλά δεν μπορείς να εμφανίζεις τον Θεό ως ομοφυλόφιλο. Συνεπώς, η προστασία από την αστυνομία, με εντολή του κ. Δένδια, εκείνων που αποδεδειγμένα παραβίαζαν τον ποινικό νόμο, αποτελεί το μεγάλο κακούργημα της σύγχρονης Πολιτείας».
-Υπήρξαν όμως επιθέσεις πιστών σε ηθοποιούς έξω από το θέατρο, στις οποίες συμμετείχαν και μέλη της Χρυσής Αυγής.
«Οι επιθέσεις απ’ έξω από το θέατρο ήταν φραστικές και λεκτικές, κάποιων γερόντων και γεροντισσών, τα μέλη της Χρυσής Αυγής, κακώς συμμετείχαν σε αυτή τη διαμαρτυρία. Οι επιθέσεις αυτές ήταν μόνο λεκτικές, δεν ήταν επιθέσεις με μολότοφ, ούτε με πέτρες και ξύλα. Τι θα έλεγε η ελληνική Πολιτεία εάν κάποιος από εμάς συνελάμβανε το σχέδιο να κάνει μια θεατρική παράσταση στην οποία να εμφάνιζε τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα, ως κίναιδο, την κυρία Κανέλλη ως λεσβία και τον κ. Τατσόπουλο ως εκδιδόμενο στη Λ. Συγγρού. Θα υπήρχε ποινική καταστολή ή όχι; Θα έπρεπε να παρέμβει η Δικαιοσύνη ή όχι; Θα αντιδρούσαν αυτοί οι άνθρωποι ή όχι; Αυτό που δεν λένε οι δήθεν δημοκράτες στη χώρα μας είναι ότι όταν υβρίζεις την πίστη του άλλου, υβρίζεις και εκείνον που την πιστεύει. Υπάρχουν και η συκοφαντική δυσφήμιση και η εξύβριση στον ποινικό μας κώδικα. Δεν σας φαίνεται παράδοξο το γεγονός, ότι όταν προσβάλλεται η θρησκεία του Ισλάμ, οι λεγόμενοι αριστεροί συνάνθρωποί μας λαμβάνουν αναφανδόν τη θέση των διαμαρτυρομένων πιστών της θρησκείας αυτής; Και καλά το κάνουν. Όταν όμως υβρίζουν κάποιοι τη Χριστιανική Πίστη, οι ίδιοι άνθρωποι αναλαμβάνουν αναφανδόν τη θέση εκείνων που υβρίζουν τη Χριστιανική Πίστη. Αυτήν την αντιφατικότητα πώς την ερμηνεύετε; Ως ακραία θέση;».
-Δηλαδή, πιστεύετε ότι κάποιοι προσπαθούν να «χτυπήσουν» τη Χριστιανική Πίστη; Πρόσφατα μάλιστα ασκήσατε έντονη κριτική στη βουλευτή της ΔΗΜ.ΑΡ., Μ. Ρεπούση, η οποία μίλησε για διαχωρισμό Κράτους Εκκλησίας.
«Η κ. Ρεπούση εκφράζει μόνο τον εαυτό της και τους 1.600 ψηφοφόρους επί συνόλου 120.000. Εάν δεν υπήρχε ο καλπονοθευτικός νόμος του κ. Παυλόπουλου, η κ. Ρεπούση θα ήταν στην έδρα της στο πανεπιστήμιο και πουθενά αλλού. Αυτή είναι η πολιτική εμβέλεια της κ. Ρεπούση. Αυτή είναι η ταπεινή μου γνώμη. (…)».
-Πρέπει να αντιδράσει δυναμικά η Εκκλησία στην επίθεση που δέχεται;
«Εμείς πιστεύουμε ότι τελικός κριτής της Ιστορίας είναι ο Θεός. Εκείνος είναι το Α και το Ω. Η Εκκλησία δεν σώζεται, σώζει. Ο Χριστός δεν έχει ανάγκη υπερασπιστών, εμείς διακονούμε την πίστη μας με ακρίβεια και προσπαθούμε να ανοίξουμε δρόμο μέσα στο σκότος. Διότι σήμερα το τρίπτυχο, που μεγαλούργησε ο κόσμος ολόκληρος «Πατρίδα-Θρησκεία-Οικογένεια», έχει αντικατασταθεί από ένα άλλο τρίπτυχο «sex, drugs, power». Αντιλαμβάνεστε την τραγωδία».
-Πώς βλέπετε την πολιτική κατάσταση σήμερα στην Ελλάδα;
«Είμαι βαθιά απογοητευμένος. Και αυτό διότι έρχεται η κ. Μέρκελ στην Ελλάδα και κανείς δεν θίγει το θέμα του κατοχικού δανείου, των πολεμικών αποζημιώσεων και κυρίως κανείς δεν της μιλά για τη λίστα του κ. Χριστοφοράκου. Για να δούμε επιτέλους πώς ένα πράγμα 5 ευρώ πουλήθηκε 500 ευρώ από τη γερμανική Siemens, η οποία δωροδόκησε αγρίους τους Έλληνες πολιτικούς».
-Η ελληνική τηλεόραση έχει κατακλειστεί από τουρκικά σήριαλ. Έχει τύχει να δείτε σκηνές από κάποιο όπως η Σιλά;
«Με ενοχλεί που τα τουρκικά σήριαλ έχουν κατακλείσει την ελληνική τηλεόραση, με ενοχλεί που προβάλλεται ο Σουλεϊμάν ο Μεγαλοπρεπής, με ενοχλεί που στερούν θέσεις εργασίας σε Έλληνες ηθοποιούς. (…)».