«Υπάρχει πιθανότητα το μετρό της Θεσσαλονίκης να είναι έτοιμο στα τέλη του 2016 με αρχές του 2017. Για να παρουσιαστεί όμως ακριβές χρονοδιάγραμμα θα πρέπει να υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις. Να ολοκληρωθεί η αρχαιολογική έρευνα, να παραδοθούν όλα τα εργοτάξια στην ανάδοχο εταιρία και να λυθούν όλα τα ζητήματα μεταξύ Αττικό Μετρό και αναδόχου μέσω ενός φιλικού διακανονισμού».
Τα παραπάνω ανέφερε ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων του υπουργείου Ανάπτυξης, Στράτος Σιμόπουλος, μιλώντας σήμερα σε έκτακτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Θεσσαλονίκης με κύριο θέμα την πορεία κατασκευής του μετρό.
Οι εργασίες, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου, Παναγιώτης Αβραμόπουλος ταλαιπωρούν την πόλη και ιδιαίτερα τους εμπόρους και τους επαγγελματίες που έχουν για χρόνια τα εργοτάξια μπροστά στα καταστήματά τους. «Φτάσαμε στο 2012, χρονιά που το έργο επρόκειτο να τελειώσει και να παραδοθεί στους πολίτες. Όμως δεν έχει καταστεί σαφές πότε θα ολοκληρωθεί και εξακολουθεί να ταλαιπωρεί τη Θεσσαλονίκη. Το έργο είναι αναγκαίο και απαραίτητο για την πόλη».
«Το μετρό είναι σε μία κρίσιμη καμπή. Πολλά συσσωρευμένα προβλήματα το έφεραν στην “κόψη του ξυραφιού” όσον αφορά την ταχύτητα εκτέλεσης του έργου. Είναι όμως έργο κυβερνητικής προτεραιότητας για το υπουργείο», πρόσθεσε ο κ. Σιμόπουλος, διαβεβαιώνοντας πως οι εργασίες θα προχωρήσουν.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό ΑΕ, Χρήστος Τσίτουρας, από την πλευρά του τόνισε: «Η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη άρα το έργο θα τελειώσει. Το μεγάλο ερωτηματικό είναι πότε θα τελειώσει. Το ίδιο ισχύει και για την επέκταση προς την Καλαμαριά». Παράλληλα, εξέφρασε την αισιοδοξία πως έως το τέλος του έτους θα τελειώσουν οι αρχαιολογικές ανασκαφές και θα παραδοθούν οι σταθμοί στην ανάδοχο εταιρία.
Ο κ.Τσίτουρας συμπλήρωσε ότι οι καθυστερήσεις οφείλονταν και στις απαλλοτριώσεις, που ήταν διαδικασίες χρονοβόρες.
Ο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας, Μιχάλης Σίμας, μιλώντας στο δημοτικό συμβούλιο ανέφερε πως από τους 13 σταθμούς του μετρό οι εννέα άλλαξαν θέση και όπως τόνισε η κοινοπραξία έχει μεγάλη επιβάρυνση στο κόστος κατασκευής.