«Η τρόικα ουδέποτε έθεσε θέμα εκκένωσης μικρών νησιών» τονίζεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, αλλά και του υπουργείου Οικονομικών, μετά τις πληροφορίες που μεταδόθηκαν από μέσα ενημέρωσης, ότι η τρόικα ζήτησε από την κυβέρνηση, σε όποια νησιά υπάρχουν μέχρι 150 κάτοικοι, να εκκενωθούν, καθώς επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό.
«Στον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου ουδέποτε κανείς έθεσε τέτοιο θέμα. Σε όποιον και αν ετίθετο κάτι τέτοιο, μόνο ως πολύ κακόγουστο αστείο θα μπορούσε να εκληφθεί», τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας.
«Οι σχετικές φήμες που μεταδόθηκαν στο διαδίκτυο δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα» τονίζεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του ΑΜΠΕ, η συνάντηση κλιμακίου της τρόικας με στελέχη του υπουργείου Ναυτιλίας, αφορούσε μόνο τα προβλήματα που έχουν ανακύψει στην ακτοπλοΐα σε σχέση με την οικονομική κρίση.
Η ομάδα της τρόικας, που συναντήθηκε με τους τρείς γενικούς γραμματείς του υπουργείου αλλά και τα μέλη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, το μόνο που πρότεινε χωρίς να αποτελεί δέσμευση ήταν η πλήρης απελευθέρωση της ακτοπλοϊκής αγοράς, αλλά ουδέποτε έθεσε θέμα κατοίκησης των νησιών.
Μάλιστα οι τρεις γενικοί γραμματείς του υπουργείου δήλωσαν προς την πλευρά της τρόικας ότι η αγορά στον χώρο της ακτοπλοΐας, λειτουργεί ήδη με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και ότι αν προχωρούσε μία πλήρης απελευθέρωση της αγοράς τότε σε πολλά νησιά θα υπήρχε πλήρης ακτοπλοϊκή απομόνωση κάτι που θα ήταν αντίθετο με την ευρωπαϊκή συνθήκη της Λισαβόνας περί εδαφικής συνοχής, «τα γεωγραφικά ή δημογραφικά χαρακτηριστικά των ευρωπαϊκών εδαφών δεν πρέπει να επηρεάζουν τις βασικές ελευθερίες που απολαμβάνουν οι πολίτες: μετακίνησης, πρόσβασης στα αγαθά, στις υπηρεσίες, στο κεφάλαιο και τη γνώση».
Επίσης ανέφεραν ότι θα υπήρχαν σοβαρά προβλήματα όσον αφορά τον τουρισμό, καθώς τα συμβόλαια που κλείνουν κάποιες ξένες εταιρείες tour operators με μεγάλα ξενοδοχεία νησιών αλλά και μικρές μονάδες είναι πολυετή, ενώ η τιμή του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου που θα εκτοξευόταν στα ύψη, θα λειτουργούσε αποτρεπτικά στην εμπορική κίνηση.