Οι πανελλήνιες εξετάσεις είναι προ των πυλών πλέον και χιλιάδες μαθητές σε όλη τη χώρα διακατέχονται από ένταση και άγχος. Ένα απ’ αυτά τα παιδιά είναι η Γεωργία η οποία σε λίγες ημέρες θα κληθεί να διαγωνιστεί στις πανελλήνιες 2018. Η ίδια αντιμετώπισε δυσκολίες κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς αφού ένιωθε αφόρητη πίεση με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζει προβλήματα. Η μητέρα της απευθύνθηκε στην Γραμμή του Μαζί για το Παιδί 115 25 για να πάρει την άποψη των ειδικών επιστημόνων. Η αρχή έγινε, στη συνέχεια η ψυχολόγος μίλησε με την Γεωργία στο τηλέφωνο ενώ προγραμματίστηκαν και συναντήσεις δια ζώσης. Η Γεωργία, 17,5 ετών κάλεσε στη γραμμή 115 25 έπειτα από παρότρυνση της μητέρας της σχετικά με το άγχος που βίωνε τη φετινή χρονιά ενόψει πανελληνίων εξετάσεων. Σύμφωνα με το «Μαζί για το Παιδί» αρχικά τηλεφώνησε η μητέρα της προκειμένου να ενημερωθεί για τις υπηρεσίες και για το αν και πως μπορεί να βοηθηθεί η Γεωργία. Στη συνέχεια η Γεωργία πραγματοποίησε κλήση στη Γραμμή 115 25 στις διακοπές των Χριστουγέννων, έπειτα από ένα πολύ πιεστικό τρίμηνο. Στην ψυχολόγο που μίλησε, ανέφερε ότι δεν ήταν σε θέση να διαχειριστεί το άγχος της και ότι η πίεση που ένιωθε ήταν πολύ μεγάλη. Κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων γραπτών δοκιμασιών που είχε την έπιασε έντονη εφίδρωση, μια ελαφριά ζαλάδα και αισθάνθηκε ότι δεν θυμόταν τίποτα από αυτά που έχει διαβάσει. Έπειτα από 2 τηλεφωνικές συνεδρίες υποστήριξης, εξέφρασε την επιθυμία να πραγματοποιηθεί η επόμενη συνεδρία δια ζώσης και έτσι και έγινε, με την σύμφωνη γνώμη της μητέρας της. Συνολικά πραγματοποιήθηκαν 10 συνεδρίες με την Γεωργία. Κατά τη διάρκεια των συνεδριών, έγινε σαφές ότι μεγάλο κομμάτι από την πίεση που ένιωθε η Γεωργία, προερχόταν από τους γονείς της. Δεν ήταν κάτι το οποίο συνέβαινε «φανερά» καθώς έμοιαζαν πολύ υποστηρικτικοί μαζί της και προσπαθούσαν ενεργά να τηn βοηθήσουν με το άγχος της. Η πίεση όμως που βίωνες η Γεωργία ήταν κάτι το οποίο «χτιζόταν» χρόνια και αφορούσε όλο το σύστημα αξιών και πεποιθήσεων με το όποιο είχε μεγαλώσει βάση του οποίου ένιωθε ότι δεν υπήρχε περιθώριο αποτυχίας.
Οι συγκρίσεις και η «οικογενειακή παράδοση»
Τα δύο μεγαλύτερα αδέρφια της είχαν πετύχει στις πανελλαδικές και κατάφεραν να περάσουν στις πρώτες τους επιλογές, ακολουθώντας μάλιστα και τα επαγγέλματα των γονέων, κάτι για το οποίο αισθάνονταν ιδιαίτερα περήφανοι. Ενώ λοιπόν δεν είχαν ποτέ διαφωνήσει ανοιχτά με τις επιλογές των σχολών που ενδιέφεραν την Γεωργία, υπενθύμιζαν τις επιτυχίες και την σταδιοδρομία των μεγαλύτερων αδερφιών της. Πηγαίνοντας στο φροντιστήριο στο οποίο είχαν φοιτήσει και τα αδέρφια της, αναπόφευκτα γίνονταν συγκρίσεις. Το αποτέλεσμα ήταν είχαν υψηλές απαιτήσεις και προσδοκίες από την Γεωργία. Κατά τη διάρκεια των συνεδριών, η ψυχολόγος του Συμβουλευτικού Κέντρου του Μαζί για το Παιδί εξερεύνησε μαζί της το κομμάτι της δικής της διαφοροποίησης, τα συναισθήματα που αυτή δημιουργεί, τόσο στην ίδια όσο και στην οικογένεια με τον τρόπο που η ίδια τα αντιλαμβάνεται. Έμαθε να διαχειρίζεται αποτελεσματικά το άγχος της ώστε να μην την «μπλοκάρει» την ώρα της γραπτής δοκιμασίας. Παράλληλα, κατά τη διάρκεια των συναντήσεων με την Γεωργία προτάθηκε να κάνουν κάποιες συνεδρίες συμβουλευτικής στήριξης και οι γονείς προκειμένου να διερευνήσουν τρόπους για να είναι πιο βοηθητικοί προς τη Γεωργία. Οι γονείς πραγματοποίησαν 6 συνεδρίες στο σύνολο, μέσα από τις οποίες διερευνήθηκαν οι προσδοκίες που είχαν από την κόρη τους, το πώς τις επικοινωνούσαν, λεκτικά και μη, και πως τελικά επηρέαζαν την Γεωργία.