Ένα αποκαλυπτικό λεύκωμα για την άγνωστη ιστορία των Ελλήνων Κινηματογραφιστών της Κωνσταντινούπολης και τη συμβολή τους στην ανάπτυξη του ελληνικού, αλλά και του τουρκικού κινηματογράφου ήδη από το 1896, έγραψαν με μεράκι, δύο δημιουργοί της Πόλης, ο κινηματογραφιστής και σεναριογράφος Γιώργου Μπόζη και η σύζυγός του, συγγραφέας (Πολίτικη Κουζίνα) Σούλα Μπόζη.
Το λεύκωμα με τίτλο «Από το Παρίσι στο Πέραν, Έλληνες κινηματογραφιστές της Πόλης», παρουσιάζεται απόψε στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος.
Η δεκαπενταετής έρευνα των συγγραφέων ανέσυρε ντοκουμέντα, που καταγράφουν πλανόδιους κινηματογραφιστές, διορατικούς θεατρικούς επιχειρηματίες που πίστεψαν στον κινηματογράφο, παρά τις αντίξοες συνθήκες της εποχής (πλήρης απουσία ηλεκτρικού δικτύου, λογοκρισία κ.ά.), αιθουσάρχες στην Πόλη, καθώς και τολμηρούς πρωτοπόρους δημιουργούς, που σημάδεψαν στην Τουρκία τις αρχές του κινηματογράφου μέχρι και το 1922.
«Στον Μεσοπόλεμο», λένε οι δύο συγγραφείς, «εμφανίστηκαν οι πρώτοι Έλληνες επαγγελματίες κινηματογραφιστές, ενώ από τα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια και μετά εμφανίστηκε μια πλειάδα ταλαντούχων τεχνικών (οπερατέρ, ηχολήπτες, μοντέρ κ.ά.), οι οποίοι με τη σειρά τους συντέλεσαν στην ανάπτυξη της έβδομης τέχνης, παρόλο που το εκεί πολιτισμικό περιβάλλον δεν επέτρεπε θαύματα».