Η μαζική επιστροφή αλλά και η ημιτελής Ιόνια Οδός σε συνδυασμό με τις άσχημες καιρικές συνθήκες που επικράτησαν, δημιούργησαν τη Δευτέρα του Πάσχα ένα… εκρηκτικό κοκτέιλ που ταλαιπώρησε δεκάδες χιλιάδες εκδρομείς που επέστρεφαν από τις διακοπές του Πάσχα και βρέθηκαν αντιμέτωποι με μποτιλιαρίσματα χιλιομέτρων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, το διάστημα από τη Μεγάλη Πέμπτη έως την Κυριακή του Πάσχα, μόνο από τις εξόδους προς Κόρινθο και Λαμία έφυγαν περίπου 400.000 οχήματα, ενώ μέχρι χθες είχαν ήδη επιστρέψει περίπου 320.300. Συνολικά, από το Σαββατοκύριακο πριν από τη Μεγάλη Εβδομάδα από τις δύο εξόδους έφυγαν 810.000 οχήματα σε αντίθεση με 1.131.000 οχήματα πέρυσι.
Τα περισσότερα προβλήματα δημιουργήθηκαν στην Ιόνια Οδό, όπου οι ταξιδιώτες που την «εγκαινίασαν» έκαναν ακόμα και δύο ώρες για να διανύσουν διαδρομή μόλις τριάντα χιλιομέτρων. Όπως γράφει το «Έθνος», το «φαινόμενο του μπουκαλιού», όπως το αποκαλούν και οι συγκοινωνιολόγοι, δημιούργησε ουρές ταλαιπωρίας που ξεπερνούσαν τα επτά χιλιόμετρα, καθώς εξαιτίας του γεγονότος ότι δεν έχουν ολοκληρωθεί και παραδοθεί στην κυκλοφορία τα τελευταία δέκα χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμου, δηλαδή το τμήμα Αντίρριο-Κλόκοβα, που τη συνδέουν με τη γέφυρα, ουσιαστικά δύο φαρδιές λωρίδες και μία Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης κατέληγαν σε μία στενή λωρίδα.
Το τμήμα Αντίρριο-Κλόκοβα πρακτικά παρεμβάλλεται ανάμεσα σε δύο τμήματα αυτοκινητόδρομων, γεγονός το οποίο σημαίνει ότι το σύνολο του κυκλοφοριακού φόρτου ουσιαστικά καταλήγει στην παλαιά εθνική οδό που έχει περιορισμένες δυνατότητες. Σύμφωνα με τους υπεύθυνους του αυτοκινητόδρομου, το πρόβλημα αποδίδεται στο γεγονός ότι καθυστέρησαν οι απαλλοτριώσεις με αποτέλεσμα τα έργα στο σημείο αυτό να ξεμπλοκάρουν τον περασμένο Φεβρουάριο.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου, σημειώνει μιλώντας στο «Έθνος» πως η έξοδος ήταν μεγάλη και ο φόρτος ιδιαίτερα υψηλός: «Όλο αυτό διοχετευόταν σε μία λωρίδα κυκλοφορίας, η οποία δεν επαρκούσε εκ των πραγμάτων».
Επισημαίνει, πάντως, ότι εάν δεν υπήρχε η Ιόνια, το μποτιλιάρισμα θα έφτανε ως το Μεσολόγγι και προσθέτει πως «Το πρόβλημα είναι ότι δημιουργήθηκε μια άσχημη εντύπωση για τον αυτοκινητόδρομο. Έφυγαν πολλοί εκδρομείς και επέστρεψαν μαζικά. Ωστόσο θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι σε μεγάλες εξόδους αντίστοιχα μποτιλιαρίσματα δεν είναι ελληνικό φαινόμενο. Παρατηρούνται στις περισσότερες χώρες».
Μεγάλος ήταν ο φόρτος που δέχτηκαν και οι υπόλοιποι αυτοκινητόδρομοι με χαμηλές ταχύτητες, βραδυπορίες και καθυστερήσεις στους σταθμούς των διοδίων, οι οποίες όμως παρατηρήθηκαν κυρίως κατά τις ώρες αιχμής.
α σημειωθεί ότι μόνο στο τμήμα Κορίνθου-Πατρών η αύξηση των οχημάτων έφτασε το 10%, ενώ από τα διόδια της Ελευσίνας πέρασαν τη Δευτέρα του Πάσχα 70.000 οχήματα και άλλα 55.000 χθες μέχρι νωρίς το απόγευμα. Από τις 5 το απόγευμα έως τις 8 το βράδυ της Δευτέρας σημειώθηκαν μικρές ταχύτητες και ουρές κυρίως στα διόδια της Ελευσίνας και του Καλαμακίου.
Αυξημένη ήταν η κίνηση και στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας αλλά διαχειρίσιμη, σύμφωνα με τους υπεύθυνους του αυτοκινητόδρομου.
Υπήρξαν ουρές κυρίως κοντά στους σταθμούς διοδίων και βραδυπορίες, οι οποίες αντιμετωπίστηκαν και με αναστολή της λειτουργίας του σταθμού διοδίων στο Κλειδί για περίπου τρεις ώρες έως τις 9 το βράδυ.
Υπολογίζεται ότι από τον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου έφυγαν από τη Μεγάλη Παρασκευή έως την Κυριακή του Πάσχα περίπου 20.000 οχήματα, εκ των οποίων περίπου 19.500 επέστρεψαν προχθές.