Την πραγματοποίηση 4ωρης στάσης εργασίας των πληρωμάτων των πλοίων σε όλες τις κατηγορίες, με έναρξη από τις 12 το μεσημέρι έως στις 4 μμ για την 1η Μαΐου 2011, αποφάσισε η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας συμμετέχοντας στον εορτασμό της Εργατικής Πρωτομαγιάς.
Η ναυτική ομοσπονδία ζητά απορρόφηση όλων των ανέργων ναυτικών, προστασία των θέσεων εργασίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων καθώς και αποτροπή της αποβολής της Ελληνικής σημαίας από τα κρουαζιερόπλοια της εταιρείας LOUIS, για την οποία η ΠΝΟ είχε προειδοποιήσει με σαφήνεια.
Επίσης ζητά :
-Άμεση ανάκληση και κατάργηση της νομοθεσίας για την πολιτική επιστράτευση των Ελλήνων ναυτεργατών.
– Άμεση υπογραφή ικανοποιητικών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για το 2011 και ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας όπου αυτή εκκρεμεί για το 2010.
-Προσέλκυση νέων και παραμονή τους στο ναυτικό επάγγελμα.
-Αυστηρή εφαρμογή από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του ΥΘΥΝΑΛ της κείμενης νομοθεσίας όπως δεκάμηνη απασχόληση των ναυτεργατών στην Ακτοπλοΐα, ώρες εργασίας κλπ.
-Αναβάθμιση ναυτικής εκπαίδευσης – μετεκπαίδευσης – Δημιουργία Σχολών για κάθε κλάδο.
-Επιτάχυνση και ολοκλήρωση των διαδικασιών για την ίδρυση ανεξάρτητου Ειδικού Ταμείου Ανεργίας Ελλήνων ναυτεργατών.
-Κάλυψη από τον κρατικό προϋπολογισμό των παροχών όλων των Ταμείων (κύριων συντάξεων ΝΑΤ, εφάπαξ παροχών επικουρικών συντάξεων ΚΕΑΝ, ΕΛΟΕΝ) και Εστίας Ναυτικών.
-Σαφής καθορισμός χρονοδιαγράμματος για την αναπροσαρμογή όλων των συντάξεων των ναυτεργατών στο 80% των εν ενεργεία.
-Διπλασιασμός των χορηγουμένων εφάπαξ από τα Ταμεία Προνοίας Αξιωματικών & Κατωτέρων Πληρωμάτων.
-Το καθεστώς φορολόγησης των εν ενεργεία να ισχύει και για τους συνταξιούχους ναυτικούς.
-Μοριοδότηση των παιδιών των ναυτικών διά νόμου, σε όλους τους διαγωνισμούς του Α.Σ.Ε.Π. ή τις προσλήψεις που αφορούν υπηρεσίες που εποπτεύονται από το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας (ΝΑΤ-Οίκος Ναύτου, Εστία Ναυτικών – ΕΛΟΕΝ και Υπηρεσίες ΥΘΥΝΑΛ).
-Η πλειοψηφία των Μελών της Διοίκησης του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (Γ.Ε.Ν.Ε.), να περιέλθει στους ναυτεργάτες, ώστε να επιτελεί τον ρόλο για τον οποίο ιδρύθηκε σύμφωνα με την ΔΣ υπ’ αριθ. 9/1920 και να πάψει επιτέλους να αποτελεί Γραφείο έκδοσης σημειωμάτων μη προσφερομένων ναυτεργατών.