Παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα, του υφυπουργού Μεταφορών Βασίλη Οικονόμου και της γ.γ. Μεταφορών Δέσποινας Παληαρούτα έγινε η παρουσίαση του νέου συγκοινωνιακού χάρτη της Θεσσαλονίκης, με έμφαση στην αναδιάρθρωση 11 λεωφορειακών γραμμών που διέρχονται από τον Δήμο Θεσσαλονίκης και στη σύνδεση του Αερολιμένα «Μακεδονία» με τον σταθμό μετεπιβίβασης «Νέα Ελβετία».

Χρήστος Σταϊκούρας: Σημαντική πρόκληση ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης για τη Θεσσαλονίκη

«Η διαμόρφωση του νέου, λειτουργικού και έξυπνου συγκοινωνιακού χάρτη για τη Θεσσαλονίκη αποτελεί μία σημαντική πρόκληση» ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μιλώντας στην εκδήλωση του ΟΣΕΘ και υπογράμμισε: «Στόχος είναι ο ορθολογικός συνδυασμός της λειτουργίας του μετρό με τις λεωφορειακές γραμμές, επιτυγχάνοντας το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα για τις μετακινήσεις του πολίτη.  Τα δύο μέσα πρέπει και θα λειτουργούν συμπληρωματικά, συνεργατικά και αλληλοτροφοδοτούμενα, για την καλύτερη δυνατή, συνδυαστική ή μη, χρήση τους.

Σε αυτή την κατεύθυνση:

  • Τροποποιούνται 11 λεωφορειακές γραμμές.
  •  Δημιουργείται μία νέα γραμμή.
  • Προστίθεται ένα ζεύγος στάσεων στον σταθμό «Νέα Ελβετία» για την
  • εξυπηρέτηση γραμμών που διέρχονται από το σημείο.
  •  Αποσυμφορείται το κέντρο από σταθμούς μετεπιβίβασης.

«Είμαστε αισιόδοξοι ότι ο προτεινόμενος ανασχεδιασμός θα αναδείξει τον ρόλο και τις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας και της χρήσης αξιόπιστων, ποιοτικών, οικονομικών και ασφαλών μέσων μαζικής μετακίνησης.

Και ότι την ημέρα που θα παραδοθεί το μετρό, θα έχουμε διασφαλίσει την αρμονική ενσωμάτωση του νέου μέσου στο σύστημα των αστικών μετακινήσεων.

Είναι δεδομένο πως, ακόμη και άριστος να είναι ο προγραμματισμός, θα χρειαστούν προσθήκες και τροποποιήσεις. Οφείλουμε, όμως, να κάνουμε την καλύτερη δυνατή προεργασία. Γιατί ο στόχος είναι να γίνει η καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων καλύτερη» υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Βασίλης Οικονόμου: Η καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων θα γίνει πολύ καλύτερη

«Μια καινούργια μέρα ξεκινάει για τις συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη. Μαζί με το μέτρο και τα νέα δρομολόγια των λεωφορείων, η καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων θα γίνει πολύ καλύτερη. Η μείωση του χρόνου, η πύκνωση των δρομολογίων και η καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών είναι τα οφέλη που θα καρπωθούν οι πολίτες από τον νέο Συγκοινωνιακό Χάρτη της Θεσσαλονίκης» τόνισε  ο υφυπουργός Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου από το βήμα της εκδήλωσης.

Δέσποινα Παλαηρούτα: Αναδιαρθρώνουμε ουσιαστικά τις δημόσιες συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

Η γενική γραμματέας Μεταφορών Δέσποινα Παληαρούτα αναφέρθηκε στην ουσιαστική αναδιάρθρωση των δημόσιων συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης τονίζοντας: «Σε συνδυασμό με μια σειρά πρωτοβουλιών και δράσεων, όπως η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων με σύγχρονα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, η πρόσληψη νέων οδηγών και ο περιορισμός της εισιτηριοδιαφυγής, αναδιαρθρώνουμε ουσιαστικά τις δημόσιες συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης».

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης αναφέρθηκε στα θετικά της αναδιάρθρωσης των λεωφορειακών γραμμών που διέρχονται από τον Δήμο Θεσσαλονίκης.

Ο  αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας, εκπροσωπώντας τον περιφερειάρχη Απόστολο Τζιτζικώστα, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τις προωθούμενες αλλαγές, τονίζοντας ότι «η Θεσσαλονίκη βγαίνει επιτέλους από τον συγκοινωνιακό αναλφαβητισμό».

Ο Σταύρος Καλαφάτης, γραμματέας της Κ.Ο. της Ν.Δ. αναφέρθηκε στην ανάγκη της υλοποίησης των αλλαγών προς όφελος των πολιτών.

Γιάννης Τόσκας: Εργαζόμαστε για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και την εμπιστοσύνη των επιβατών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

«Ο “οδικός μας χάρτης” και ο τελικός σχεδιασμός των αναδιαρθρωμένων γραμμών αστικής συγκοινωνίας έγινε με στόχευση την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβάτη που θα χρησιμοποιεί το μετρό και θα μεταβαίνει από και προς περιοχές ανατολικά, δυτικά, βόρεια και νότια της βασικής γραμμής. Στόχος του σχεδιασμού μας είναι αυτό το πλήθος επιβατών να μπορέσει να μετακινείται από και προς τις στάσεις του μετρό κατά μεγάλο ποσοστό με την αστική συγκοινωνία, εφαρμόζοντας την πρακτική της μετεπιβίβασης που επιδιώκουμε να καθιερώσουμε στη λογική του πολίτη κάθε ηλικίας και στη Θεσσαλονίκη» τόνισε, μεταξύ άλλων, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ Γιάννης Τόσκας παρουσιάζοντας τη φιλοσοφία της χάραξης του νέου Συγκοινωνιακού Χάρτη, με πρωταρχικό στόχο την εφαρμογή του την 1η Δεκεμβρίου.  Όπως ανέφερε ο κ. Τοσκας, στην περιοχή του Δήμου Θεσσαλονίκης:

  • Τροποποιούνται έντεκα λεωφορειακές γραμμές. 
  • Δημιουργείται μια νέα  γραμμή Νέα Ελβετία – Αεροδρόμιο – Νέα Ελβετία για τη σύνδεση του αερολιμένα της πόλης με τον σταθμό μετεπιβίβασης της Ν. Ελβετίας, διερχόμενη από πολλαπλές περιοχές των Δήμων Θέρμης και Πυλαίας – Χορτιάτη.
  • Στον σταθμό μετεπιβίβασης στη Νέα Ελβετία προστίθεται ένα ζεύγος στάσεων προκειμένου να σταματάνε τα λεωφορεία  των γραμμών Νο4 «Καλαμαριά – Χαριλάου», Νο66 «Χαριλάου – Θέρμη που δεν τροποποιούνται.
  • Απομακρύνονται δύο Λεωφορειακές Γραμμές από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό: No11 «Πυλαία – Ν.Σ.Σ.» και Νο17 «Τριανδρία – Ν.Σ.Σ.».
  • Απομακρύνονται αρχικά δύο λεωφορειακές γραμμές από τον Τερματικό Σταθμό Αριστοτέλους (Νο21 «Εύοσμος – Αριστοτέλους», Νο57 «Χορτιάτης – Αριστοτέλους).
  • Απομακρύνονται επιπλέον δύο λεωφορειακές γραμμές από το κέντρο της Θεσσαλονίκης (Νο20 «Μενεμένη – Ερμού», Νο58 «Πανόραμα – Βενιζέλου»).
  • Θεσπίζεται ξεκάθαρη τροφοδοτική λειτουργία των αστικών/περιαστικών/υπεραστικών. λεωφορειακών γραμμών (λεωφορειακές γραμμές που διέρχονται από σταθμούς μετεπιβίβασης Ν.Σ.Σ., σταθμό ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, Τ.Σ. Σταυρούπολης, Νέας Ελβετίας, Α.Σ.ΙΚΕΑ) προς το μετρό.

O διευθυντής Συγκοινωνιακού Έργου του ΟΣΕΘ Σαμ Σαλέμ παρουσίασε αναλυτικά τις αλλαγές στις 11 πρώτες λεωφορειακές γραμμές υπογραμμίζοντας ότι «με τη μετεπιβίβαση από τους σταθμούς του μετρό και τη χρήση αστικής συγκοινωνίας μειώνεται σημαντικά ο χρόνος μετακίνησης των επιβατών στη Θεσσαλονίκη».

Αναλυτικά οι τροποποιήσεις  11 Λεωφορειακών Γραμμών:

  • Νο10 «Χαριλάου – Ν.Σ.Σ.» – προβλέπεται διέλευση της γραμμής από τον άξονα της οδού Τσιμισκή αντί του άξονα της οδού Εγνατία.
    • Νο11 «Πυλαία – Ν.Σ.Σ.» – δημιουργείται σύνδεση της γραμμής από το Τ.Σ. Πυλαίας μέχρι το σταθμό Σιντριβάνι του μετρό και κατάργηση του τμήματος από το κέντρο της πόλης (Σιντριβάνι) μέχρι τον Ν.Σ.Σ.
    • Νο11Τ «Πυλαία – Χαριλάου» – δομείται επέκταση της διαδρομής της γραμμής μέχρι τον σταθμό της Νέας Ελβετίας (σύνδεση τερματικών σταθμών Πυλαίας, Χαριλάου και Ν. Ελβετίας).
    • Νο17 «Τριανδρία – Ν.Σ.Σ.» – συνδέεται η γραμμή με στάσεις μετρό «Πανεπιστήμιο», «Σιντριβάνι», «Αγίας Σοφίας», με παράλληλη κατάργηση του τμήματος της γραμμής μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό.
    • Νο20 «Μενεμένη – Αριστοτέλους» – απομακρύνεται από τον κεντρικό χώρο του Τ.Σ. Αριστοτέλους και προβλέπεται διέλευση της γραμμής μέσω των οδών Ίωνος Δραγούμη και Βενιζέλου.
    • Νο21 «Εύοσμος – Αριστοτέλους» απομακρύνεται από τον Τ.Σ. Αριστοτέλους και εφαρμόζεται διέλευση της γραμμής μέσω των οδών Ίωνος Δραγούμη και Βενιζέλου.
    • Νο30 «Τριανδρία – Αποθήκη» (μια καίρια εγκάρσια γραμμή από Βορρά προς Νότο) – επεκτείνεται η διαδρομή της μέχρι την Καλαμαριά στο ύψος της οδού Χηλής (Κερασούντος), με επιστροφή μέσω οδών Τάκη Οικονομίδη – Πλούτωνος.
    • Νο36 «Βούλγαρη – Ζώνη Καινοτομίας» (μια σπουδαία γραμμή εξυπηρέτησης της Ν.Α. ζώνης) – δημιουργείται καίρια σύνδεση της γραμμής με τον σταθμό της Ν. Ελβετίας, για κάθε δυνατότητα μετεπιβιβάσεων.
    • Νο45 «ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – ΚΤΕΛ Χαλκιδικής» – προχωρά η απευθείας σύνδεση της γραμμής με τον σταθμό της Ν. Ελβετίας και, άρα, με το μετρό.
    • Νο57 «Χορτιάτης – Αριστοτέλους» – σύνδεση της γραμμής από τον Τ.Σ. Χορτιάτη μέχρι τον Ν.Σ.Σ. με ταυτόχρονη απομάκρυνση της γραμμής από τον Τ.Σ. Αριστοτέλους στο κέντρο της πόλης.
    • Νο58 «Τ.Σ. Χορτιάτη – Πανόραμα – Βενιζέλου» – σύνδεση της γραμμής από τον Τ.Σ. Χορτιάτη μέχρι το σταθμό της Ν. Ελβετίας, με ταυτόχρονη απομάκρυνση της γραμμής από το κέντρο της πόλης της Θεσσαλονίκης (οδός Βενιζέλου).

      Εξετάζεται ως εναλλακτική διαδρομή η διέλευση της γραμμής από την οδό Βούλγαρη και από τις στάσεις μετρό «25ης Μαρτίου» και «Βούλγαρη».