Με ανακοίνωσή του ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων σχολιάζει σημερινό δημοσίευμα για το μάθημα της Φυσικής στα Γενικά Λύκεια . «Όλα τα θέματα ήταν εντός ύλης» εξηγεί εστιάζοντας στις πανελλαδικές.
«Η σωστή λειτουργία της εξεταστικής διαδικασίας, η διασφάλιση του κύρους, της αξιοπιστίας και του αδιάβλητου των εξετάσεων και ο σεβασμός της προσπάθειας των μαθητών και μαθητριών αποτελούν κύριο μέλημα κάθε ατόμου που συμμετέχει σε αυτήν την εξαιρετικά χρονοβόρα και κοπιώδη διαδικασία» σημειώνει ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων σύμφωνα με την ΕΡΤ.
Αναλυτικά η ανακοίνωση στην οποία απορρίπτεται ο ισχυρισμός ότι το θέμα Γ των εξετάσεων ήταν άγνωστο, αναφέρει:
«Το θέμα Γ΄ των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων της Φυσικής των Γενικών Λυκείων συνιστά θεωρία που βρίσκεται στις σελίδες 46 και 47 του τεύχους Γ΄ του σχολικού βιβλίου της Φυσικής (έκδοση Διόφαντος, 2023). Εξάλλου, όλα τα θέματα προέρχονται από το ίδιο σχολικό βιβλίο και περιλαμβάνονται στην ύλη, όπως καθορίστηκε με βάση το ΦΕΚ5371/τ.Β΄/07.09.2023.
Τα θέματα επιλέγονται και διαμορφώνονται από μηδενική βάση από Επιτροπή που τα εισηγείται στην Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων το βράδυ που προηγείται της εξέτασης. Η Επιτροπή συνέρχεται και συνεδριάζει απαρέγκλιτα σε συνθήκες απόλυτης μυστικότητας και ασφάλειας που περιλαμβάνουν ατομική και ηλεκτρονική απομόνωση των εμπλεκομένων μελών από το προηγούμενο απόγευμα μέχρι την έξοδο των εξεταζομένων από τις αίθουσες.
Στην Επιτροπή συμμετέχουν τέσσερις (4) καθηγητές που δίδαξαν το μάθημα κατά τα τελευταία έτη, ένας (1) Σύμβουλος Εκπαίδευσης και ένας (1) καθηγητής ΑΕΙ. Τα μέλη της Επιτροπής επιλέγονται λίγο πριν τις εξετάσεις σύμφωνα με τον νόμο και με αυστηρά επιστημονικά και εκπαιδευτικά κριτήρια. Πριν την αποστολή των θεμάτων προς τα εξεταστικά κέντρα, τα θέματα επιλύονται και σχολιάζονται κριτικά από έναν (1) ακόμα καθηγητή που αναφέρεται ως «λύτης».
Στην Επιτροπή των θεματοδοτών της φετινής εξέτασης για τη Φυσική δεν συμμετείχε ως μέλος κανένας καθηγητής από συγκεκριμένο Πρότυπο Σχολείο που αναφέρεται στον Τύπο και στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.
Τέλος, σημειώνουμε ότι η σωστή λειτουργία της εξεταστικής διαδικασίας, η διασφάλιση του κύρους, της αξιοπιστίας και του αδιάβλητου των εξετάσεων και ο σεβασμός της προσπάθειας των μαθητών και μαθητριών αποτελούν κύριο μέλημα κάθε ατόμου που συμμετέχει σε αυτήν την εξαιρετικά χρονοβόρα και κοπιώδη διαδικασία. Αυτά ακριβώς είναι που διασφαλίζει ο θεσμός των εξετάσεων εδώ και δεκαετίες.