Τις αποζημιώσεις για τα «κουρεμένα» ενοίκια περιμένουν από το…2020 οι ιδιοκτήτες περίπου 10.000 ακινήτων που είδαν τα εισοδήματά τους από ενοίκια να μειώνονται έως 100% την περίοδο της πανδημίας. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο φάκελος με τις «μπλοκαρισμένες» υποθέσεις είναι μεγάλος με τις πιο δύσκολες περιπτώσεις να περιλαμβάνει υποθέσεις συνιδιοκτησίας, υπεκμισθώσεων και ιδιοκτήτες του εξωτερικού.
Πιο συγκεκριμένα σε εκκρεμότητα βρίσκονται υποθέσεις που αφορούν:
- Συνιδιοκτησία ακινήτων: Σύμφωνα με τα στοιχεία δηλώθηκε διαφορετικό ποσό για το ίδιο ενοίκιο με αποτέλεσμα να υπάρχει κώλυμα με την καταβολής της αποζημίωσης. Για παράδειγμα για ένα ενοίκιο 1.000 ευρώ που κουρεύτηκε στα 300 ευρώ, δηλώθηκε 150 ευρώ από τον πρώτο συνιδιοκτήτη και 50 ευρώ από τον δεύτερο.
- Υπεκμισθώσεις: Το σύστημα κατέγραψε αλυσίδες διαδοχικών υπεκμισθώσεων με αποτέλεσμα για το ίδιο ακίνητο να υπάρχουν σωρηδόν αιτήσεις COVID στο Taxisnet και να μην προχωράει η διαδικασία αποζημίωσης από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
- Ιδιοκτήτες εξωτερικού: Το πρόβλημα σε αυτή την κατηγορία οφείλεται είτε στα δηλωμένα λάθος στοιχεία του ιδιοκτήτη που βρίσκεται στο εξωτερικό είτε σε λάθος ΙΒΑΝ τραπεζικού λογαριασμού με το σύστημα να μην επιβεβαιώνει ότι ο αιτών είναι δικαιούχος της αποζημίωσης για τα κουρεμένα ενοίκια.
Μάλιστα το θέμα έχει φτάσει μέχρι τον Συνήγορο του Πολίτη, ο οποίος έγινε αποδέκτης μεγάλου αριθμού αναφορών εκμισθωτών καθώς έχουν παρέλθει τρία χρόνια από τη λήξη των μέτρων αναγκαστικών μειώσεων ενοικίων και δεν έχουν βρει άκρη με τις αποζημιώσεις που αντιστοιχούν στα μειωμένα μισθώματα που έλαβαν από τον Μάρτιο του 2020 έως και τον Ιούλιο του 2021.
Οι αναφερόμενοι αναγκάστηκαν να προσφύγουν στην Αρχή όχι λόγω μόνο των μεγάλων καθυστερήσεων την καταβολή των αναλογούντων ποσών, αλλά επειδή δεν υπάρχει ουδεμία πληροφόρηση για το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η επεξεργασία της δήλωσής τους, παρά την ύπαρξη καταληκτικών κατά καιρούς, προθεσμιών, για τη διόρθωση λαθών ή παραλείψεων επί των δηλώσεων.
Ο Συνήγορος, απευθύνθηκε επανειλημμένα προς τη Γενική Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της ΑΑΔΕ, ζητώντας αφενός την άμεση ολοκλήρωση της επεξεργασίας των εκκρεμών δηλώσεων COVID και αφετέρου την ενημέρωση των αναφερομένων για τις τυχόν ενέργειες στις οποίες έπρεπε να προβούν.