Στα 92 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν τα έσοδα της Forthnet το α’ τρίμηνο του 2015. Η εταιρεία είδε την ενίσχυση της συνδρομητικής της βάσης, παρά το αντίξοο μακροοικονομικό περιβάλλον. Συγκεκριμένα η αύξηση σε συνδρομητές Nova 3Play άγγιξε το 14,1%, σε συνδρομητές Nova το 5,2% και σε συνδρομητές LLU, το 3%.
Σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο, κ. Πάνο Παπαδόπουλο: «Παρά το επιδεινούμενο μακροοικονομικό περιβάλλον, στο πρώτο τρίμηνο του 2015 συνεχίστηκε η αύξηση της συνδρομητικής μας βάσης, ενώ τα επίπεδα ικανοποίησης και πιστότητας των πελατών μας διατηρήθηκαν υψηλά, συμβάλλοντας στο να παραμένει η εταιρεία ανθεκτική στις πτωτικές τάσεις του κλάδου. Δεδομένης της μακροοικονομικής κατάστασης, παραμένουμε συντηρητικοί δίνοντας προτεραιότητα στην βελτιστοποίηση της κοστολογικής μας βάσης».
Λειτουργικά αποτελέσματα
|
Q1 2015 |
Q1 2014 |
Δ |
Συνολικές συνδρομές |
1.187.876 |
1.145.948 |
3,7% |
Μοναδικά νοικοκυριά |
818.795 |
822.402 |
-0,4% |
Συνδυαστικές υπηρεσίες/3play |
369.081 |
323.546 |
14,1% |
Συνδρομητές Broadband |
680.545 |
663.515 |
2,6% |
Συνδρομητές PayTV στην Ελλάδα |
507.331 |
482.433 |
5,2% |
(.000€) |
Q1 2015 |
Q1 2014 |
Δ |
Συνολικά έσοδα (ομαλοποιημένα) |
91.997 |
97.446 |
-5,6% |
Δημοσιευμένα EBITDA |
14.555 |
15.973 |
-8,9% |
Προσαρμοσμένα EBITDA |
14.555 |
15.973 |
-8,9% |
Συνδυαστικές Υπηρεσίες/3Play
Στο τέλος του 1ου τριμήνου του 2015, τα νοικοκυριά με Nova 3Play/συνδυαστικές υπηρεσίες της Forthnet, ανήλθαν στα 369 χιλιάδες, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 14,1%, σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του 2014, ενισχύοντας την παρουσία της Forthnet στα ελληνικά νοικοκυριά. Αντίστοιχα, αύξηση σημειώθηκε στο μερίδιο των συνδρομητών Nova 3Play, σε σχέση με το σύνολο της συνδρομητικής βάσης της Forthnet, με την τάση αυτή να δρα υποστηρικτικά, τόσο στο μέσο έσοδο ανά συνδρομητή, όσο και στην ενίσχυση της πιστότητας των πελατών.
|
Q1 2015 |
Q1 2014 |
Δ |
Νοικοκυριά με Nova 3Play/συνδυαστικές υπηρεσίες |
369.081 |
323.546 |
14,1% |
Ποσοστό νοικοκυριών με Nova 3Play/συνδυαστικές υπηρεσίες |
45,1% |
39,3% |
+5,8pp |
Νέα νοικοκυριά με Nova 3Play/συνδυαστικές υπηρεσίες |
5.532 |
38.231 |
-85,5% |
Τηλεπικοινωνιακές Υπηρεσίες
Στο 1ο τρίμηνο του 2015, οι συνδρομητές τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών αυξήθηκαν κατά 2,6% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο, καθώς ανήλθαν στους 680,5 χιλιάδες. Το εκτιμώμενο μερίδιο της Forthnet σε συνδρομητές LLU διαμορφώθηκε στο 31,7%, ενώ οι νέοι συνδρομητές της Forthnet, κατά τη διάρκεια του 1ου τριμήνου, αντιστοιχούν στο 10,9% της συνολικής αγοράς.
|
Q1 2015 |
Q1 2014 |
Δ |
Συνδρομητές Broadband[1] |
680.545 |
663.515 |
2,6% |
Νέοι συνδρομητές |
9.379 |
31.162 |
-69,9% |
Ενεργοί συνδρομητές LLU |
645.833 |
627.170 |
3,0% |
Ποσοστό LLU |
94,9% |
94,5% |
0,4π.μ. |
Νέοι συνδρομητές LLU |
2.419 |
30.192 |
-92,0% |
Μερίδιο αγοράς σε νέους συνδρομητές |
10,9% |
83,9% |
-73,0π.μ. |
Συνολικό μερίδιο αγοράς LLU |
31,7% |
32,3% |
-0,6π.μ. |
Υπηρεσίες Συνδρομητικής Τηλεόρασης
Στο 1ο τρίμηνο του 2015, η συνδρομητική βάση παρουσίασε αύξηση 5,2% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο, φτάνοντας στο ιστορικό υψηλό των 507,3 χιλιάδων συνδρομητών. Η εξάπλωση των υπηρεσιών 3play αναμένεται να συνεχίσει να είναι ο κύριος άξονας ανάπτυξης της αγοράς συνδρομητικής τηλεόρασης.
|
Q1 2015 |
Q1 2014 |
Δ |
Συνδρομητές PayTV Ελλάδα |
507.331 |
482.433 |
5,2% |
Οικονομικά αποτελέσματα
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών για το 1ο τρίμηνο του 2015, ανήλθε στα €92,0εκ., παρουσιάζοντας μείωση σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του 2014, εν μέρει εξαιτίας της μείωσης των τελών τερματισμού στα σταθερά δίκτυα. Τα έσοδα, προσαρμοσμένα ως προς το λογιστικό χειρισμό των εσόδων που η εταιρεία λειτουργεί ως ενδιάμεσος πάροχος, μειώθηκαν κατά 5,6%. Η μείωση των τελών τερματισμού στα σταθερά τηλεπικοινωνιακά δίκτυα επηρέασε τα έσοδα κατά €1,9 εκατ.
Ανάλυση εσόδων (€ ‘000) |
Q1 2015 |
Q1 2014[1] |
Δ |
Λιανική |
72.058 |
75.997 |
-5,2% |
Λιανική -Telco |
36.802 |
41.616 |
-11,6% |
Λιανική – PayTV |
35.256 |
34.381 |
2,5% |
Εταιρικοί πελάτες |
14.014 |
14.491 |
-3,3% |
Εταιρικοί πελάτες (Ομαλοποιημένα)3 |
14.097 |
15.133 |
-6,9% |
Εταιρικοί πελάτες -Telco |
8.877 |
9.425 |
-5,8% |
Εταιρικοί πελάτες -Telco (Ομαλοποιημένα)3 |
8.960 |
10.067 |
-11,0% |
Εταιρικοί πελάτες – Pay TV |
5.137 |
5.067 |
1,4% |
Διαφήμιση |
1.625 |
3.639 |
-55,3% |
Λοιπά έσοδα |
4.217 |
2.677 |
57,5% |
Κύκλος εργασιών |
91.914 |
96.804 |
-5,1% |
Κύκλος εργασιών (Ομαλοποιημένα)[2] |
91.997 |
97.447 |
-5,6% |
Τα προσαρμοσμένα EBITDA του 1ου τριμήνου του 2015 ανήλθαν στα €14,56 εκατ., έναντι €15,97 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014, κυρίως λόγω της συμπίεσης των τιμών.
Ανάλυση EBITDA (€ ‘000) |
Q1 2015 |
Q1 2014 |
Δ |
Συνολικά έσοδα (συμπ. λοιπών εσόδων) |
91.914 |
96.804 |
-5,1% |
Συνολικά έσοδα (ομαλοποιημένα)3 |
91.997 |
97.446 |
-5,6% |