Την διαβεβαίωση ότι τις επόμενες ημέρες «που θα κλείσει η συμφωνία με τους εταίρους» θα κλείσει και το θέμα της αξιοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας με όρους πολύ συμφερότερους από τους όρους που προωθήθηκαν οι προηγούμενες διαδικασίες, και για το ελληνικό δημόσιο και για τους ιδιώτες επενδυτές, παρείχε από την Βουλή, ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Βαρουφάκης.
Απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου της ΝΔ, Ελευθέριου Αυγενάκη, ο κ. Βαρουφάκης είπε χαρακτηριστικά πως «η κυβέρνηση θα συνεχίσει τη διαδικασία αυτή. Βρίσκεται ήδη σε διαπραγμάτευση με τους εταίρους πάνω σε αυτό το θέμα και σας διαβεβαιώ ότι καθώς κλείνει αυτή η διαπραγμάτευση τις επόμενες μέρες θα κλείσει κι αυτό το ζήτημα». Ο υπουργός Οικονομικών καθόρισε τα κριτήρια με βάση τα οποία θα προωθηθεί η διαδικασία, ενημερώνοντας πως:
– Οι επενδύσεις πρέπει να είναι υψηλότερες. «Η δέσμευση για 23,5 εκ. επενδύσεις σε τέσσερα χρόνια ανά αεροδρόμια είναι πολύ χαμηλή κατ’ εμέ» είπε.
– Πρέπει να υπάρχει ένα μερίδιο για το κράτος. «Διότι το κράτος, πρέπει να κρατήσει ένα περιουσιακό στοιχείο το οποίο να μπορέσει να το αξιοποιήσει στο πλαίσιο μιας αναπτυξιακής τράπεζας ενός αναπτυξιακού οχήματος, μέσα από μία μόχλευση σε συνδυασμό με αναπτυξιακές τράπεζες όπως η ΕτΕ έτσι ώστε οι συνέργιες από την αξιοποίηση αυτής της δημόσιας περιουσίας να μεγιστοποιηθούν» εξήγησε.
– Πρέπει να υπάρχουν σαφείς δεσμεύσεις για την τοπική Οικονομία πέριξ των αεροδρομίων. Ο κ. Βαρουφάκης, στο σημείο αυτό έκανε λόγο «για κατάντια των προηγούμενων ιδιωτικοποιήσεων» που τελικώς «αποδείχθηκαν καταστροφικές ακόμη και για τον ιδιώτη γιατί κατέπεσαν στο ΣτΕ και στην Επιτροπή Ανταγωνισμού». Όπως πρόσθεσε, το ΤΑΙΠΕΔ έως τώρα δυστυχώς προσέφερε συμβόλαια και συμβάσεις στους ιδιώτες που τελικά ήταν ανασφαλείς. «Αυτό πρέπει να αλλάξει. Θα δείτε ότι με το που θα καταλήξει η διαπραγμάτευση οι όροι θα αλλάξουν. Η σύμβαση θα γίνει θετικότερη τόσο από την πλευρά του δημοσίου συμφέροντος, όσο και από την πλευρά του ιδιώτη» διαβεβαίωσε ο κ. Βαρουφάκης.
Ενημέρωσε μάλιστα πως ο ίδιος έθεσε προς τους ομόλογούς τους στην ΕΕ το ερώτημα αν θα εκείνοι προχωρούσαν σε παραχώρηση 40 ετών (χωρίς να υπάρχει ένα μερίδιο, το οποίο είτε κρατάει το κράτος, είτε οι δήμοι είτε τα κρατίδια – στην περίπτωση της Γερμανίας – με επενδύσεις υποχρεωτικές, οι οποίες να είναι στο ένα τέταρτο του συνολικού αντίτιμου και χωρίς έγγραφες δεσμεύσεις για αναπτυξιακά πλάνα για τις τοπικές οικονομίες γύρω από τα αεροδρόμια) η απάντηση ήταν απολύτως αρνητική σε όλες τις περιπτώσεις. «Δεν θα δέχονταν παραχώρηση με αυτούς τους όρους» είπε χαρακτηριστικά επισημαίνοντας πως «εδώ δεν είναι θέμα αντιπαράθεσης είναι θέμα εθνικής στρατηγικής».
Τέλος, για το θέμα των αεροδρομίων, ο υπουργός Οικονομικών, ανέφερε πως ως οικονομολόγος «έχει πρόβλημα με την ιδέα ότι 14 περιφερειακά αεροδρόμια πωλούνται στην ίδια εταιρεία» σημειώνοντας μάλιστα: «Δεν ξέρω καμία χώρα στον κόσμο που να έχει συμβεί αυτό».
Από την πλευρά του, ο ερωτών βουλευτής καταλόγισε στον υπουργό και την κυβέρνηση ότι ακολουθεί ομιχλώδη στρατηγική και επιδίδεται σε αντιφατικές δηλώσεις για τα θέματα των αποκρατικοποιήσεων με αποτέλεσμα να δημιουργείται σύγχυση ενώ διερωτήθηκε αν υπάρχει στην αντίληψη των κυβερνώντων η συνέχεια του κράτους.
«Βεβαίως και το κράτος έχει συνέχεια. Εξού και η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί – και συμπεριλήφθηκε στην απόφαση της 20ης Φεβρουαρίου του Γιούρογκρουπ – ότι όποια διαδικασία έχει εξελιχθεί και είναι νόμιμη θα γίνει σεβαστή. Και ότι οι διαδικασίες που είναι σε εξέλιξη – πάντα στο πλαίσιο της νομιμότητας και με τη δική μας ευθύνη να ελέγξουμε την διαδικασία όσον αφορά το δημόσιο συμφέρον κι αυτή θα εξελιχθεί με τις αλλαγές που και νόμιμες είναι και συνάδουν με το δημόσιο συμφέρον», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός.