Στο απυρόβλητο παραμένει το λαθρεμπόριο των υγρών καυσίμων, που στερεί 1 δισ. ευρώ ετησίως από τα δημόσια έσοδα, καθώς εδώ και 12 χρόνια, με αποκορύφωμα τα τελευταία πέντε, δεν εφαρμόζονται νόμοι και δεν εκδίδονται οι απαραίτητες υπουργικές αποφάσεις για τα μέτρα αντιμετώπισής του.
Σύμφωνα με όσα καταγγέλλει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, ακόμη και το πρώτο από σειρά μέτρων για την αντιμετώπιση της παράνομης διακίνησης, που είναι η τοποθέτηση συστημάτων εισροών-εκροών βενζίνης και ντίζελ στα βενζινάδικα, δεν έχει ολοκληρωθεί παρά τη θέσπισή του από το 2009.
Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών δεν έχει διασυνδεθεί παρά μόνο με το 30% των πρατηρίων με αποτέλεσμα να μην είναι εφικτός ο απευθείας έλεγχος των ποσοτήτων που μπαίνουν και βγαίνουν από τις δεξαμενές, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΠΟΠΕΚ, Γιώργο Ασμάτογλου.
Ο λόγος τη μη διασύνδεσης εντοπίζεται σε ένα απίστευτο αλαλούμ και σε μια πρωτοφανή έλλειψη συντονισμού ανάμεσα στα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών, Μεταφορών και Ανάπτυξης και τις περιφέρειες, όπως αναφέρει σημερινό δημοσίευμα του «Έθνους».
Οι πρατηριούχοι όλης της χώρας θα έπρεπε μέχρι τις 27 Αυγούστου να έχουν τοποθετήσει τα συστήματα εισροών-εκροών καυσίμων. Εντούτοις, σύμφωνα με την ΠΟΠΕΚ, δεν έχει κανένα υπουργείο ούτε και οι περιφέρειες εικόνα για το πόσα βενζινάδικα εγκατέστησαν τους μηχανισμούς μέτρησης. Κι αυτό επειδή, αν και οι πρατηριούχοι που τοποθέτησαν τα συστήματα έστειλαν στις Διευθύνσεις Μεταφορών των περιφερειών τους φακέλους, οι υπηρεσίες λόγω έλλειψης προσωπικού δεν έχουν κάνει τους ελέγχους στην καταμέτρηση.