Η Κυβέρνηση, αναγνωρίζοντας τα προβλήματα και τις ενστάσεις των πολιτών σε σχέση με την εφαρμογή του πλαισίου υπολογισμού των τελών για το 2010, δεσμεύτηκε να προβεί σε βελτιώσεις και σημαντικές ελαφρύνσεις.

Σήμερα ανακοινώνεται το νέο απλοποιημένο πλαίσιο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, με το οποίο αναιρούνται οι τέσσερις διαφορετικές κλάσεις ταξινόμησης και το οποίο οδηγεί σε μείωση των τελών κυκλοφορίας για 3,2 εκατ. κατόχους αυτοκινήτων.

Για την αναμόρφωση του πλαισίου συστήθηκε Διυπουργική Επιτροπή και συνεκτιμώντας τις προτάσεις της, το νέο σύστημα τελών κυκλοφορίας του 2011, έχει τα εξής χαρακτηριστικά:

1. Την κατάργηση του κριτηρίου της παλαιότητας. Για όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα που θα έχουν ταξινομηθεί έως και την 31-12-2010 (και για τις μοτοσυκλέτες, ασχέτως ημερομηνίας ταξινόμησης) θεσπίζεται ενιαία κλίμακα υπολογισμού με βάση τον κυβισμό του κινητήρα τους.

2. Την υιοθέτηση του κριτηρίου του κυβισμού αλλά με πιο αναλογικό τρόπο. Δημιουργείται μια πιο δίκαιη και αναλογική κλίμακα τελών κυκλοφορίας με την προσθήκη νέων κλιμακίων κυβισμού, προκειμένου το σύστημα να γίνει πιο αποτελεσματικό και να ανταποκριθεί περισσότερο στις συνθήκες της αγοράς, έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια.

3. Την ενσωμάτωση του χωριστού ειδικού φόρου μεγάλου κυβισμού στα τέλη. Πρόκειται για τον ειδικό φόρο μεγάλου κυλινδρισμού κινητήρα για όλα τα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες άνω των 1.929 κ.εκ., που είχε προβλεφθεί με το ν. 3775/2009. Τα τέλη κυκλοφορίας 2011 συμπεριλαμβάνουν τον τυχόν ειδικό φόρο οχημάτων μεγάλου κυβισμού.

Έτσι, τα νέα τέλη κυκλοφορίας έτους 2011, σε σύγκριση και με τις συνολικές επιβαρύνσεις των οχημάτων για το 2010, διαμορφώνονται ως εξής:

Κλιμάκιο κ.εκ.

Τέλη κυκλοφορίας 2011 (ευρώ)

Τέλη κυκλοφορίας και ειδικός φόρος 2010 (ευρώ)

Διαφορά 2011 έναντι 2010 (ευρώ)

 

 

 

Από

έως

Από

έως

Έως

300

20

0

68

20

-48

301

785

50

28

96

22

-46

786

1071

110

94

187

16

-77

1072

1357

120

94

187

26

-67

1358

1548

220

184

352

36

-132

1549

1738

240

184

352

56

-112

1739

1928

270

184

352

86

-82

1929

2357

600

578

821

22

-221

2358

3000

800

712

1130

88

-330

3001

4000

1000

912

1330

88

-330

4001

και άνω

1200

1112

1530

88

-330

Την αναλογική ελάφρυνση για μεγάλο αριθμό οχημάτων. Από την σύγκριση των τελών του 2011 σε σχέση με το 2010 προκύπτει ότι πάνω από 3.180.000 κάτοχοι αυτοκινήτων και μοτοσικλετών έχουν μείωση από 12-330 ευρώ (το 65% του συνόλου), ενώ οι υπόλοιποι έχουν αύξηση η οποία σε απόλυτους αριθμούς δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη και κυμαίνεται μεταξύ 16-88 ευρώ ετησίως. Μεγαλύτερη αναλογικά μείωση έχουν τα μικρή και μεσαίας κατηγορίας αυτοκίνητα.