Οι Ελληνες συγκαταλέγονται ανάμεσα στους πιο απαισιόδοξους Ευρωπαίους καταναλωτές τόσο για την οικονομία όσο και για την αγοραστική τους δύναμη. Δηλώνουν ότι φέτος θα διαθέσουν λιγότερα χρήματα για την αγορά χριστουγεννιάτικων δώρων.
Υπολογίζεται ότι κάθε Ελληνας θα ξοδέψει 407 ευρώ, όταν ο μέσος όρος στην Ευρώπη φτάνει τα 591 ευρώ για την αγορά δώρων. Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από τη 15η ετήσια ευρωπαϊκή έρευνα της Deloitte που αναφέρεται στις καταναλωτικές τάσεις κατά τη χριστουγεννιάτικη περίοδο.
Οι καταναλωτές θα προγραμματίσουν τις αγορές τους έχοντας ως «πυξίδα» τις τιμές. Είναι διατεθειμένοι να αναζητήσουν αρχικά τα προϊόντα μέσα από το Διαδίκτυο, συγκρίνοντας τις τιμές πριν πάρουν τις οριστικές τους αποφάσεις.
Οι Ελληνες δεν επιθυμούν να δανειστούν για να χρηματοδοτήσουν τις δαπάνες των Χριστουγέννων και θα χρησιμοποιήσουν τις αποταμιεύσεις τους και τυχόν «πόντους» από τα προγράμματα ανταμοιβής των πιστωτικών καρτών.
Λένε ότι θα μειώσουν τις δαπάνες τους για δώρα κατά 17,2%, για φαγητό – ποτά κατά 12,7% και για διασκέδαση κατά 22,9%.
Σύμφωνα με την έρευνα της Deloitte, οι έξι στους δέκα Ελληνες ανησυχούν για την πορεία της οικονομίας. Ωστόσο πρόθυμοι να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα για τις αγορές τους εμφανίζεται το 57% των ερωτηθέντων.
Η προώθηση των πωλήσεων θα δελεάσει το 54% των καταναλωτών, για τους οποίους η εύρεση της καλύτερης δυνατής τιμής εξακολουθεί να είναι πολύ σημαντική.
Οι καταναλωτές θα προτιμούσαν να λάβουν ως δώρο χρήματα και βιβλία, τα οποία -να σημειωθεί- θα τα προσφέρει σημαντικός αριθμός καταναλωτών σε όλη την Ευρώπη.