Στα μεγάλα έργα που «ξεκλειδώνουν» το επόμενο χρονικό διάστημα αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, αναφέροντας καταρχήν ότι στο τέλος του καλοκαιριού θα είναι ώριμες οι μελέτες για την επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στο Λαύριο, ενώ έως το τέλος του έτους θα είναι ώριμη μελετητικά και η επέκταση της Αττικής Οδού.
Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Έθνος της Κυριακής», ο υπουργός προσθέτει πως είναι θέμα ελάχιστου χρόνου το «ξεπάγωμα» του δρόμου Πάτρας-Πύργου και η εισαγωγή προς έγκριση στη Βουλή των συμβάσεων που αφορούν έργα που εκκρεμούσαν επί χρόνια και «κινδύνευαν να γίνουν… ανέκδοτο» και πιο συγκεκριμένα του αεροδρομίου στο Καστέλι Κρήτης και του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο.
Απαντώντας στις επικρίσεις της αντιπολίτευσης, ο κ. Σπίρτζης κάνει λόγο για κακό χειρισμό των έργων από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και σημειώνει ότι «η έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου απαντά στη ΝΔ και τον παλαιοκομματισμό. Εξηγεί γιατί τα δημόσια έργα της χώρας, με τον τρόπο που τα χειρίστηκαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, περνούν πλέον από πολύ προσεκτικό και λεπτομερή έλεγχο από τις διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής».
«Ευτυχώς για τη χώρα και τον τεχνικό κόσμο υπάρχει ένα νέο θεσμικό πλαίσιο που δεν επιτρέπει την επανάληψη τέτοιων φαινομένων» προσθέτει ο κ. Σπίρτζης, επισημαίνοντας ότι υπάρχει στρατηγικό σχέδιο υποδομών που υπηρετεί την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, τη γεωπολιτική της αναβάθμιση και τις κοινωνικές ανάγκες και στο πλαίσιο αυτό τα έργα δεν χωρίζονται σε «μικρά» ή «μεγάλα», αλλά σε χρήσιμα για τις ανάγκες των υγιών παραγωγικών δυνάμεων.
Αναφέρει ακόμα ότι τα έργα δεν συμβασιοποιούνται αν δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις και οι αναγκαίες αρχαιολογικές εργασίες.
«Καταλαβαίνω ότι ενοχλεί την αντιπολίτευση η αποτελεσματικότητά μας. Δεν θα κουραστούμε να επαναλαμβάνουμε ότι τα έργα ανήκουν στον ελληνικό λαό που τα πληρώνει. Οι υπόλοιποι κρινόμαστε για την αποτελεσματικότητα, τη διαφάνεια και το κόστος τους» τονίζει ο υπουργός Υποδομών.
Χαρακτηρίζει ως έργα πνοής για τη χώρα τη σιδηροδρομική σύνδεση Πατρών-Αθηνών-Θεσσαλονίκης και τα έργα του Προαστιακού.
Αναφέρει ότι ξεκίνησε ο διαγωνισμός της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, του ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων, ενώ εντός τριμήνου ξεκινούν οι διαγωνισμοί του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), της παράκαμψης Χαλκίδας, των πρόδρομων εργασιών των επεκτάσεων του Μετρό στις δυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκης και του εμπορευματικού κέντρου Θεσσαλονίκης.
Επίσης, ολοκληρώνονται οι διαδικασίες έγκρισης για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρας-Πύργου και το νότιο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας, ενώ στη διαδικασία ωρίμανσης βρίσκονται το μεγαλύτερο τμήμα της σιδηροδρομικής Εγνατίας, το δίκτυο γεωθερμίας και τα δίκτυα σύγχρονων συστημάτων άρδευσης.
Αναφορικά με την επέκταση της Αττικής Οδού θέτει ως προτεραιότητα την επέκταση του Προαστιακού από το αεροδρόμιο έως το Λαύριο, ενώ ακολουθούν η οδική και σιδηροδρομική επέκταση προς Ραφήνα, η σύνδεση της Λεωφ. Κύμης με την Εθνική Οδό και η επέκταση από την Λεωφ. Κατεχάκη ως την Λεωφ. Βουλιαγμένης.
Τέλος, ερωτηθείς για τα μηνύματα που λαμβάνει από τα αναπτυξιακά συνέδρια, ο υπουργός Υποδομών αναφέρει ότι «το κυρίαρχο μήνυμα που προκύπτει από τον διάλογο με την κοινωνία, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τους τοπικούς φορείς, τις κινήσεις πολιτών, είναι η ανταπόκριση όλων για ένα εθνικό στρατηγικό σχέδιο που εκπονείται με την κοινωνία, με ανοιχτές δημοκρατικές διαδικασίες, με στόχο να προχωρήσουμε στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, στη δίκαιη ανάπτυξη που οραματίστηκε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας».