Στο εξώδικο από τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Πλαστικών Ελλάδος απαντάει η ΑΒ Βασιλόπουλος τονίζοντας πως αναλαμβάνει με θάρρος την ευθύνη που της αναλογεί για τη διαφήμιση σχετικά με τις πλαστικές σακούλες.
Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση: «Η κατάργηση της πλαστικής σακούλας μίας χρησης είναι ανταπόκριση σε ένα παγκόσμιο κοινωνικό ζητούμενο
H Πλαστικών Ελλάδος (ΣΒΠΕ), δηλώνει ότι οι ενέργειες της εταιρείας για το περιβάλλον και τον περιορισμό της πλαστικής σακούλας μίας χρήσης, ανταποκρίνονται σε ένα παγκόσμιο κοινωνικό ζητούμενο.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος, με ειλικρίνεια και αμεσότητα έχει τοποθετηθεί ξεκάθαρα ενάντια στη χρήση πλαστικής σακούλας μιας χρήσης, αναλαμβάνοντας με θάρρος την ευθύνη που της αναλογεί σε ότι αφορά την ενημέρωση και την αλλαγή της υπάρχουσας αντίληψης του κοινού για αυτό το ζήτημα που επιβαρύνει σοβαρά και αποδεδειγμένα το περιβάλλον».
Σε ό,τι αφορά την κριτική που δέχθηκε για τα στοιχεία της αναφέρει πως: «Τα στοιχεία των μελετών του ΙΕΛΚΑ που έχουν δημόσια παρουσιαστεί πολλές φορές, αποτελούν ενδείξεις της σοβαρότητας του προβλήματος στη χώρα μας και έρχονται να συνεπικουρήσουν τα στοιχεία δεκάδων μελετών που έχουν αναδείξει παρόμοιες πρωτοβουλίες σε πολλές χώρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι η χώρα μας ήταν από τις τελευταίες χώρες της Ε.Ε που εναρμονίστηκε με την Ευρωπαϊκή Οδηγία. Σε κάθε περίπτωση στην ΑΒ Βασιλόπουλος δεν αντιμετωπίζουμε την υποχρέωση αυτή ως τυπική αλλά ως ηθική και ουσιαστική μας δέσμευση για τις μελλοντικές γενιές».
Χθες ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Πλαστικών Ελλάδος (ΣΒΠΕ) προχώρησε σε εξώδικη δήλωση – διαμαρτυρία κατά της ΑΒ Βασιλόπουλος για τη διαφήμιση της εταιρείας σχετικά με τις πλαστικές σακούλες.
Στο εξώδικο του ο ΣΒΠΕ διαμαρτύρεται για τον συσχετισμό που γίνεται στο διαφημιστικό σποτ της χρήσης πλαστικής σακούλας, ως «κακή συνήθεια» – εξάρτηση, αντίστοιχης βαρύτητας, σοβαρότητας και σημασίας με τον εθισμό στα ναρκωτικά, στο κάπνισμα, στον αλκοολισμό, εθισμοί που αποδεδειγμένα θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή και υγεία».
Όπως αναφέρει ο ΣΒΠΕ ενώ η πρόθεση των διαφημίσεων φαίνεται να είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των καταναλωτών σε θέματα περιβάλλοντος και έχουν τη μορφή κοινωνικού μηνύματος, επί της ουσίας προβάλλουν και προωθούν άλλες σακούλες πολλαπλών χρήσεων από σύνθετα ανομοιογενή υλικά, προϊόντα που η εταιρεία πωλεί από τα καταστήματά της αντί συγκεκριμένου τιμήματος.
Επιπλέον, στις διαφημίσεις αναφέρεται ότι: «1 στα 2 απορρίμματα στους βυθούς μας είναι σακούλες» και «το 2050 τα πλαστικά στις θάλασσές μας θα είναι περισσότερα από τα ψάρια», σημειώνοντας με αστερίσκο «Σύμφωνα με στοιχεία του ΙΕΛΚΑ».
Όμως, σύμφωνα με το ΣΒΠΕ, το Ινστιτούτο Ερευνών Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) είναι ένας ιδιωτικός φορέας με στόχο την προώθηση της επιστημονικής έρευνας και την εκπόνηση μελετών για θέματα του λιανεμπορίου και δεν διαθέτει τεχνογνωσία ούτε έχει εκπονήσει μελέτες στον τομέα της προστασίας του περιβάλλοντος.