Νέες ναυτιλιακές συμφωνίες προανήγγειλε ο Βαγγέλης Μαρινάκης, επικεφαλής της Crude Carriers, που μπήκε στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης τον Απρίλιο.
«Αυτή την περίοδο κοιτάζουμε συγκεκριμένα project και διαπραγματευόμαστε» ανέφερε ο κ. Μαρινάκης κατά τη διάρκεια του πρώτου conference call με τους αναλυτές, μετά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το πρώτο εξάμηνο της χρήσης.
Ωστόσο, δεν έδωσε περαιτέρω λεπτομέρειες, επισημαίνοντας πως «όταν είμαστε έτοιμοι θα κάνουμε ανακοινώσεις», αλλά δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει ότι «πάντα κοιτάζουμε για ευκαιρίες, συνεχώς». «Είμαστε σε μια αγορά που προσφέρει ευκαιρίες και εμείς πάντα τις ακολουθούμε», υπογράμμισε ο κ. Μαρινάκης.
Η Crude Carries, όπως αναφέρθηκε σχετικά, στην παρούσα φάση αναζητά ευκαιρίες στην κατηγορία των πολύ μεγάλων τάνκερ (VLCC) και στα πλοία τύπου Suezmax, στα οποία είναι και επικεντρωμένη.
Η στρατηγική της εταιρείας, όπως τονίστηκε χαρακτηριστικά, είναι να διατηρεί από μηδενικό έως ελάχιστο δανεισμό, κάτι που ακολουθεί. Στο ερώτημα αν σκοπεύει να προχωρήσει σε αναδιάρθρωση των δανειακών της υποχρεώσεων ή αποπληρωμή τους μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου, ο κ. Μαρινάκης και οι συνεργάτες του επισήμαναν πως αν αποκατασταθούν οι χρηματαγορές και η τιμή της μετοχής αντιπροσωπεύει τα θεμελιώδη της εταιρείας, είναι ένα ζήτημα που μπορεί να εξεταστεί.
Ωστόσο ο κ. Γιάννης Λαζαρίδης, πρόεδρος της εταιρείας σημείωσε πως η εταιρεία δεν χρειάζεται να αποπληρώσει τα δάνειά της, που ανέρχονται σε 134,58 εκατ. δολάρια πριν το τέλος της άνοιξης του 2011.
Παράλληλα, έχει ήδη συμφωνία με τη βασική πιστώτρια τράπεζά της, την Nordea Bank, να επεκτείνει την ανακυκλούμενη πίστωσή της (Revolving Credit Facility -RCF) σε 200 εκατ. δολάρια από 150 εκατ. δολάρια που είναι σήμερα.
Επίσης, έχει διασφαλίσει option να μετατρέψει σε μακροπρόθεσμο δάνειο 9ετούς διάρκειας βραχυπρόθεσμες γραμμές χρηματοδότησης. Ακόμη μπορεί να παρατείνει την περίοδο αποπληρωμής των όποιων δανείων για εξαγορές μέσα σε 12 μήνες από την ημερομηνία της σχετικής εγγραφής στις καταστάσεις της.
Συνολικά οι πιστωτικές της διευκολύνσεις ωριμάζουν στις 31 Μαρτίου 2015. «Εάν οι τιμές δεν είναι οι κατάλληλες δεν έχουμε λόγο να το πράξουμε», υπογράμμισε ο κ. Λαζαρίδης.
Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας για το δεύτερο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης ήταν 5,7 εκατ. δολάρια και τα ακαθάριστα έσοδα ανήλθαν σε 20,7 εκατ. δολάρια, αποτέλεσμα της αυξημένης ζήτησης για τα δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου.
Σε επίπεδο πρώτου εξαμήνου, τα συνολικά έσοδα ανήλθαν σε 28,29 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη σε 8,044 εκατ. δολάρια. Η μέση χρονοναύλωση για τα VLCC και τα Suezmax κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου ήταν 65.785 δολάρια και 32.613 δολάρια την ημέρα αντίστοιχα.
Επίσης, η εταιρεία ανακοίνωσε συμφωνία spot χρονοναύλωσης με τη Shell για ένα από τα VLCC της, γεγονός που καταδεικνύει «την ικανότητά μας να αξιοποιούμε το δίκτυο των σχέσεών μας με τις μεγάλες εταιρείες πετρελαίου», όπως δήλωσε ο κ. Μαρινάκης.
Υπενθυμίζεται ότι η Crude Carriers είναι εστιασμένη στην αγορά των τάνκερ. Ο στόλος της αποτελείται από δύο νεότευκτα VLCC (Very Large Crude Carriers) και τρία Suezmax δεξαμενόπλοια. Ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου της είναι 1,2 χρόνια και η συνολική χωρητικότητα των πέντε πλοίων φθάνει τους 1,060 εκατ. τόνους dwt.
Πηγή: Capital.gr