Τον έλεγχο της πλειοψηφίας του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς απέκτησε η Cosco έναντι τιμήματος 368,5 εκατ. για το 67% του ΟΛΠ.
Ο κινεζικός όμιλος κατέβαλε σήμερα στο ΤΑΙΠΕΔ το τίμημα για το 51% που ανέρχεται σε ποσό ύψους 280,5 εκατ. ευρώ. Επιπλέον 88 εκατ. κατατέθηκαν σε ειδικό σε λογαριασμό υπέρ του Δημοσίου για το υπόλοιπο 16% του μετοχικού κεφαλαίου που θα αποκτήσει μετά την ολοκλήρωση των επενδύσεων, τις οποίες έχει συμβατικά δεσμευτεί να υλοποιήσει.
Η μεταβίβαση του 51% έγινε μέσω Χρηματιστηρίου και το εν λόγω πακέτο πέρασε αμέσως μετά το άνοιγμα της συνεδρίασης, την πανηγυρική έναρξη της οποίας κήρυξαν ο πρόεδρος της Cosco Shipping, Γουάν Μιν και ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Σ. Πιτσιόρλας.
H Cosco έχει δεσμευτεί να υλοποιήσει έως το 2020 επενδύσεις συνολικού προϋπολογισμού 293,7 εκατ. ευρώ, η ολοκλήρωση των οποίων είναι και προαπαιτούμενο για τη μεταβίβαση του άλλου 16%.
Σε ανακοίνωσή του το ΤΑΙΠΕΔ αναφέρει ότι σήμερα ολοκληρώνεται «μία συμφωνία – ορόσημο για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων της Ελληνικής Δημοκρατίας και συνολικά για την ελληνική οικονομία».
Ως προς τη μεταβίβαση του υπόλοιπου 16%, η ανακοίνωση αναφέρει ότι «το δεύτερο στάδιο της συναλλαγής προβλέπεται να ολοκληρωθεί εντός πέντε ετών από σήμερα με την εκπλήρωση των όρων της Συμφωνίας Αγοραπωλησίας Μετοχών (SPA), εκ των οποίων βασικός είναι η επιτυχής ολοκλήρωση των υποχρεωτικών επενδύσεων συνολικής αξίας 300 εκατ. ευρώ, οπότε η Cosco (Hong Kong) Group Limited θα καταβάλει στο ΤΑΙΠΕΔ επιπλέον 88 εκατ. ευρώ και θα αυξήσει το μερίδιό της στoν ΟΛΠ κατά 16%, σε 67%».
«Η συνολική αξία της συμφωνίας αποτιμάται στα 1,5 δισ. ευρώ και περιλαμβάνει: την ανωτέρω προσφορά των 368,5 εκατ. ευρώ, υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 350 εκατ. ευρώ την επόμενη δεκαετία και τα αναμενόμενα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης (αντάλλαγμα παραχώρησης σε ποσοστό 3,5% του κύκλου εργασιών του ΟΛΠ), αναμενόμενου συνολικού ύψους της τάξης των 410 εκατ. ευρώ. Στο συνολικό ποσό λαμβάνονται επίσης υπόψη τα αναμενόμενα μερίσματα και οι τόκοι που θα εισπραχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς και οι εκτιμώμενες (πέραν των ελάχιστων υποχρεωτικών) επενδύσεις μέχρι την λήξη της παραχώρησης το 2052», καταλήγει.
Με βάση τη νέα σύμβαση παραχώρησης, οι επενδύσεις αφορούν σε μια σειρά απαραίτητων έργων, στα οποία περιλαμβάνονται: η επέκταση των υποδομών για τα κρουαζιερόπλοια, η αναβάθμιση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, και η κατασκευή ενός πολυώροφου χώρου στάθμευσης πλησίον του λιμανιού των οχηματαγωγών (RORO).
Οι μελλοντικές επενδύσεις του ομίλου έχουν ως στόχο τη μετατροπή του λιμένα του Πειραιά στο μεγαλύτερο διαμετακομιστικό λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη, καθιστώντας το στρατηγικό σημείο στην Ευρώπη καθώς και το μεγαλύτερο λιμάνι αναχώρησης στον κόσμο για εταιρείες κρουαζιέρας.