Για 37ο συνεχή μήνα η ελληνική οικονομία βρέθηκε σε συνθήκες αποπληθωρισμού, καθώς τον Φεβρουάριο ο πληθωρισμός μειώθηκε κατά 1,5%, από πτώση 0,5% τον Ιανουάριο φέτος και έναντι µείωσης 2,1% τον Φεβρουάριο 2015.
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η εξέλιξη αυτή προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες µεταβολές:
1. Από τις µειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,4% της οµάδας «∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, χοιρινό, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, γιαούρτι και στα τυριά. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιµών στο ψωµί και δηµητριακά, µοσχάρι, ψάρια γενικά, έλαια και λίπη, αποξηραµένα φρούτα και ξηροί καρποί, πατάτες, ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά, λοιπά τρόφιµα και στον καφέ- κακάο- τσάι.
β) Κατά 5,2% της οµάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω µείωσης των τιµών των ειδών ένδυσης και υπόδησης.
γ) Κατά 4,9% της οµάδας «Στέγαση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα ενοίκια κατοικιών, πετρέλαιο θέρµανσης, φυσικό αέριο και στον ηλεκτρισµό. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα στερεά καύσιµα.
δ) Κατά 1,2% της οµάδας «∆ιαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης.
ε) Κατά 4,9% της οµάδας «Μεταφορές», λόγω µείωσης κυρίως στις τιµές αγοράς αυτοκινήτων, καύσιµα αυτοκινήτου (βενζίνη), πετρέλαιο κίνησης, άλλα καύσιµα, συντήρηση και επισκευή εξοπλισµού προσωπικής µεταφοράς και στις συνδυασµένες µεταφορές επιβατών. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιµών στα εισιτήρια µεταφοράς επιβατών µε αεροπλάνο, οδικές µεταφορές επιβατών και στις εγκαταστάσεις διοδίων και παρκόµετρων.
στ) Κατά 2% της οµάδας «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στον οπτικοακουστικό εξοπλισµό- υπολογιστές, είδη για παιχνίδια και αθλητισµό, παιχνίδια και χόµπι και στις εφηµερίδες- βιβλία- χαρτικά είδη.
ζ) Κατά 1,3% της οµάδας «Εκπαίδευση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα δίδακτρα δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης.
η) Κατά 2,6% της οµάδας «’Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα κουρεία- κοµµωτήρια- είδη ατοµικής φροντίδας, προσωπικά είδη και στην ασφάλιση οχηµάτων.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 1,1% της οµάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα τσιγάρα.
β) Κατά 3,6% της οµάδας «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα φαρµακευτικά προϊόντα και στις κλινικές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες.
γ) Κατά 2,6% της οµάδας «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία.
Σε μηνιαία βάση (σύγκριση Φεβρουαρίου με Ιανουάριο), ο πληθωρισμός παρουσίασε αύξηση 1,3%, έναντι αύξησης 2,4% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.
Όσον αφορά στον εναρμονισμένο πληθωρισμό, αυτός σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2015 παρουσίασε µείωση 0,7%, έναντι µείωσης 1,9% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2015 προς το 2014. Σε μηνιαία βάση, ο εναρμονισμένος πληθωρισμός σημείωσε αύξηση 1,1%, έναντι αύξησης 1,9% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.