Σε διευκρινίσεις για το θέμα της δημιουργίας του Αττικού Λιμενικού Συστήματος προχώρησε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς ΑΕ (ΟΛΠ ΑΕ), Γιώργος Ανωμερίτης, στην παρουσίαση της ΟΛΠ ΑΕ στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών (Ε.Θ.Ε.), επισημαίνοντας ότι ενεκρίθη από το υπουργείο Οικονομικών (μέτοχος), το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, καθώς και από τον Οργανισμό Αθήνας.
Απαντώντας σε ερωτήσεις των θεσμικών επενδυτών, ο κ. Ανωμερίτης ανέφερε ότι η Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων έχει ήδη προκηρύξει το έργο για την πρόσληψη συμβούλου. Αυτό σημαίνει ότι, εντός του 2011, το νέο σχήμα θα ολοκληρωθεί.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, ο κ. Ανωμερίτης έδωσε σαφείς απαντήσεις για τα ακόλουθα:
– Το αναπτυξιακό πρόγραμμα 2011-2015 και ιδιαίτερα, τα μεγάλα έργα του (επέκταση λιμένος κρουαζιέρας, monorail, ξενοδοχείο 5*, Πολιτιστική Ακτή, Συνεδριακό-Εκθεσιακό κέντρο), εγκρίθηκαν ομόφωνα χθες από την Επιτροπή Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων (Ε.Σ.Α.Λ.). Ήδη, εισέρχονται στο στάδιο της αδειοδότησης με fast-track και μέχρι το τέλος του έτους, θα έχουν εγκατασταθεί οι εργολαβίες.
– Όλα τα έργα έχουν εγκριθεί από τη Διυπουργική Επιτροπή, η οποία συνήλθε δύο φορές στον Ο.Λ.Π. Α.Ε., συμπεριλαμβανομένης και της Πολιτιστικής Ακτής, η οποία έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την πόλη και την κρουαζιέρα.
– Οι διοικητικές μεταρρυθμίσεις και παραχωρήσεις θα συνεχιστούν και το 2011, δίδοντας ιδιαίτερη έμφαση στην κρουαζιέρα.
– Η οικονομική πορεία του Οργανισμού θα είναι κερδοφόρα και κατά το 2011, οπότε και θα αυξηθεί περαιτέρω ο κύκλος εργασιών. Σημειώνεται ότι κατά το 2010, ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων (Προβλήτας Ι) δεν λειτούργησε επί πεντάμηνο καθόλου, στη δε κρουαζιέρα υπήρξε 100% πληρότητα επισκεψιμότητας κρουαζιερόπλοιων.
Την εταιρεία, τη δραστηριότητά της και τα αποτελέσματα έτους, παρουσίασαν ο κ. Ανωμερίτης, o Γενικός Διευθυντής, Παναγιώτης Πετρουλής, η διευθύντρια Οικονομικού, Αικ. Βερνάρδου και ο Δ/ντής Διοίκησης, Στ. Χατζάκος.
Η διοίκηση αναφέρθηκε στα σημαντικότερα γεγονότα και δράσεις, που έλαβαν χώρα στη διάρκεια του έτους, με κυριότερα την έναρξη λειτουργίας (Ιούνιος 2010) του Προβλήτα Ι υπό τον Ο.Λ.Π. Α.Ε, την ολοκλήρωση της διαδικασίας της εθελουσίας εξόδου του προσωπικού, την πλήρη εφαρμογή του νέου κανονισμού εσωτερικής οργάνωσης και λειτουργίας, καθώς και την αναδιάρθρωση των τιμολογίων της εταιρείας.
Επίσης, αναλύθηκαν στοιχεία διακίνησης εμπορευμάτων και επιβατών, μέσω του Λιμένα Πειραιά, καθώς και τα οικονομικά αποτελέσματα του έτους, με έμφαση στο γεγονός της επανόδου της εταιρείας στην κερδοφορία. Παρουσιάστηκε λεπτομερώς η πορεία υλοποίησης του 5ετούς επενδυτικού προγράμματος του Οργανισμού (2011-2015), ύψους 1 δισ. ευρώ. Το επενδυτικό πρόγραμμα του Οργανισμού εστιάζεται σε έργα, που θα αυξήσουν την παραγωγική ικανότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, της Kρουαζιέρας και του Car Terminal και θα ενισχύσουν την ανταγωνιστική θέση του λιμανιού. Παράλληλα, προωθείται η αξιοποίηση των εγκαταστάσεων του λιμένα, ιδιαίτερα των χώρων και κτισμάτων του κεντρικού λιμένα, με συμβάσεις παραχώρησης.
Σχετικά με την προοπτική του τρέχοντος έτους, αναφέρθηκε ότι το είδος των ασκούμενων από την ΟΛΠ ΑΕ δραστηριοτήτων είναι μεταξύ των πρώτων που δέχονται τις θετικές ή αρνητικές επιδράσεις από την αυξομείωση του διεθνούς εμπορίου, το οποίο βρίσκεται αυτή την περίοδο σε κρίση, με κάποια σημάδια ανάκαμψης. Γενικά, το όλο σύστημα εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται από κάποια αβεβαιότητα.
Το διεθνές transit φορτίο αναμένεται να αυξηθεί, ως αποτέλεσμα της θετικής εξέλιξης στον όγκο του διεθνούς εμπορίου. Η πτωτική, όμως, πορεία του εγχώριου φορτίου πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι θα συνεχιστεί και στη διάρκεια του 2011, με εύλογη επίδραση στον κύκλο εργασιών της εταιρείας.
Καταλυτικό ρόλο θα διαδραματίσει η λειτουργία του Προβλήτα Ι στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, λόγω της παράλληλης λειτουργίας των δυο ανεξάρτητων και ανταγωνιστικών Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων Η διοίκηση καταβάλλει προσπάθειες για την προσέλκυση παλαιών και νέων πελατών, μέσα σε ένα νέο τιμολογιακό και κανονιστικό περιβάλλον. Παράλληλα, όμως, γίνεται συστηματική και οργανωμένη προσπάθεια αντιστάθμισης του κινδύνου αυτού με την αύξηση του κύκλου εργασιών των τομέων Κρουαζιέρας και Αυτοκινήτου.
Όσον αφορά την Κρουαζιέρα, έγινε αναπροσαρμογή των τιμολογίων, προς κάλυψη του χάσματος, που υπήρχε με τις ισχύουσες στα ανταγωνιστικά λιμάνια τιμές, με παράλληλη προσπάθεια αναβάθμισης των προσφερόμενων υπηρεσιών. Σχετικά με το Αυτοκίνητο, προχωρούν τα έργα αναβάθμισης και αύξησης της δυναμικότητας του Σταθμού, που, σε συνδυασμό με τη συντονισμένη επαφή με την πελατεία, αναμένεται να δώσουν μια αύξηση γύρω στο 12%, εν μέσω κρίσης.