Η μεγαλύτερη τράπεζα της Γερμανίας, η Deutsche Bank, καταδικάσθηκε τελεσιδίκως σήμερα να αποζημιώσει έναν πελάτη επειδή δεν του εξήγησε επαρκώς τους κινδύνους των χρηματοπιστωτικών προϊόντων της – σε μια απόφαση που δημιουργεί νομολογία.
Η Deutsche Bank «παρέλειψε την υποχρέωσή της να συμβουλεύει», σύμφωνα με την ανακοίνωση του Ομοσπονδιακού Δικαστηρίου της Καρλσρούης, της κορυφαίας δικαστικής αρχής της χώρας.
Κατά συνέπεια η τράπεζα καταδικάσθηκε να πληρώσει αποζημίωση 541.000 ευρώ στον ενάγοντα, μια επιχείρηση υδραυλικών εξαρτημάτων στην Έση (δυτική Γερμανία) στην οποία είχε πουλήσει το 2005 ένα περίπλοκο χρηματοπιστωτικό προϊόν υψηλού κινδύνου.
Η Deutsche Bank είχε πουλήσει πολλές εκατοντάδες προϊόντα αυτού του τύπου σε κοινότητες και σε επιχειρήσεις στη Γερμανία, οι οποίες έχασαν στη συνέχεια εκατομμύρια ευρώ όταν τα βραχυπρόθεσμα επιτόκια ανέβηκαν με τη χρηματοπιστωτική κρίση.
Η απόφαση του Ομοσπονδιακού Δικαστηρίου αναμενόταν εναγωνίως από τις κοινότητες και τις επιχειρήσεις αυτές, πολλές από τις οποίες έχουν καταθέσει επίσης αγωγές κατά της Deutsche Bank ή άλλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα για παρόμοιες υποθέσεις.