Όταν το 1899 ο μηχανικός Carl Miele και ο επιχειρηματίας Reinhard Zinkann ίδρυσαν τη Miele, μια μικρή εταιρεία στο Gütersloh της Γερμανίας, πιθανότατα δεν φαντάζονταν ότι το όνομά τους θα γινόταν συνώνυμο της καινοτομίας και της αντοχής, στον κόσμο των οικιακών συσκευών. Η φιλοσοφία τους ήταν απλή: «Immer besser» δηλαδή «Πάντα καλύτερα». Με παρουσία 54 ετών στην Ελλάδα, γραφεία σε Αθήνα και Λευκωσία και μια ομάδα που αριθμεί πλέον 103 εργαζομένους, η Miele Hellas παρουσιάζει σταθερή κερδοφορία και επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία.

Το απόλυτο turnaround story και οι νέες επενδύσεις

Η Miele Hellas δεν είναι απλώς μια θυγατρική του γερμανικού κολοσσού, αλλά ένας οργανισμός που έχει καταφέρει να διαμορφώσει τη δική του ξεχωριστή πορεία, αποκτώντας ηγετικό ρόλο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Η πορεία της Miele Hellas δεν βασίζεται μόνο στην ποιότητα των προϊόντων της, αλλά και σε ένα στρατηγικό επιχειρηματικό μοντέλο που δίνει έμφαση στην επιλεκτική διανομή, τη βιώσιμη ανάπτυξη και την άμεση σχέση με τον καταναλωτή μέσω του μοντέλου Direct-to-Consumer. Το 2024, η εταιρεία σημείωσε αύξηση καθαρών πωλήσεων από 36 εκατ. σε 40 εκατ. ευρώ και άνοδο 44% στις εξαγωγές, αποδεικνύοντας τη δυναμική της σε διεθνές επίπεδο.

Tο νέο Cluster Adria Aegean

Mετά από μια πενταετία εντυπωσιακής ανάπτυξης σε Ελλάδα, Κύπρο, Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Κόσοβο, με τα μεγέθη της εταιρείας να έχουν ενισχυθεί κατά 50% τα τελευταία 4 χρόνια, η διοίκηση της Miele Hellas ανακοίνωσε τη δημιουργία του νέου Cluster Adria Aegean με την εταιρεία να αναλαμβάνει ηγετικό ρόλο και στις αγορές της Σλοβενίας, της Κροατίας και της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης.

Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο Miele Experience Center στο Μαρούσι, ο Θάνος Κυριαζής, Managing Director του Cluster Adria Aegean, τόνισε πως η αναβάθμιση της Miele Hellas σηματοδοτεί μια νέα εποχή ανάπτυξης, με τη θυγατρική να αναλαμβάνει κομβικό ρόλο σε μια διευρυμένη γεωγραφική περιοχή. «Ο συνολικός κύκλος εργασιών του cluster το 2025 αναμένεται να ξεπεράσει τα 70 εκατ. ευρώ, ενώ η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει σε νέα κανάλια διανομής και προϊοντικές κατηγορίες» τόνισε ο ίδιος εκτιμώντας ότι η ανάπτυξη στην Ελλάδα μόνο, θα ξεπεράσει το 12%.

Μάλιστα, όπως σημείωσε ο κ. Κυριαζής, «οι κατηγορίες προϊόντων που σχετίζονται με την κουζίνα αναμένεται να υπεραποδώσουν, με αύξηση 20% σε σχέση με τις υπόλοιπες».

Θάνος Κυριαζής, Managing Director της Miele Hellas

Η απαρχή μιας νέας εποχής

«Είμαστε πολύ περήφανοι για την εμπιστοσύνη και την αναγνώριση που μας δόθηκε να ηγηθούμε του Cluster Adria Aegean. Το σημαντικότερο νέο είναι η μοναδική ευκαιρία για την ελληνική θυγατρική να διαδραματίσει κομβικό ρόλο σε επίπεδο μεγαλύτερης γεωγραφικής περιφέρειας. Μια μοναδική ευκαιρία να σημάνει την απαρχή μιας νέας εποχής για τη Miele Hellas. Μιας εποχής όπου οι αποδεδειγμένες ικανότητες, δεξιότητες και γενικότερα ο ξεχωριστός τρόπος που επιχειρούμε ως οργανισμός, όχι μόνο θα συνεχίσει να επιταχύνει την υπάρχουσα ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική σε Ελλάδα, Κύπρο, Αλβανία, Κόσοβο και Βόρεια Μακεδονία, αλλά και θα συμβάλει στην περαιτέρω εξέλιξη των τριών ώριμων, νέων αγορών».

Η επόμενη ημέρα

Δύο χρόνια μετά τα εγκαίνια του Miele Experience Center στη Λεωφόρο Κηφισίας, η Miele Hellas βρίσκεται σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης, με στόχο να ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ τζίρο και να υπερτριπλασιάσει το μέγεθός της μέχρι το 2030.

Η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει στη βιώσιμη ανάπτυξη και με σταθερή κερδοφορία δημιουργεί τον κατάλληλο χώρο για νέες επενδύσεις. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το kitchen retail concept, μια καινοτομία που γεννήθηκε στην Ελλάδα και επαναπροσδιορίζει τη σχέση του καταναλωτή με την κουζίνα.

Στα επόμενα βήματα, η εταιρεία εξετάζει το άνοιγμα δύο νέων καταστημάτων στην Αττική, με το πρώτο να αναμένεται να ανακοινωθεί μέσα στο επόμενο τρίμηνο. Μεσοπρόθεσμα, σχεδιάζει και νέα σημεία εκτός Αττικής, ενισχύοντας την άμεση επαφή της με το κοινό.

Miele Experience Center

Μάλιστα, όπως εξήγησε ο Θάνος Κυριαζής ερωτηθείς σχετικά, παρόλο που η αβεβαιότητα στη γερμανική αγορά λόγω της ύφεσης που εμφανίζει η οικονομία της χώρας, αποτελεί παράγοντα που επηρεάζει το brand, η πρόκληση αυτή βοήθησε τη Miele Hellas να ενισχύσει το cluster και να ενδυναμώσει τη θέση της στην ευρύτερη περιοχή. Ταυτόχρονα, παραδέχθηκε ότι η προσέγγιση των νεότερων σε ηλικία καταναλωτών είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η εταιρεία τα επόμενα χρόνια.

«Αυτό που δεν πρόκειται να αλλάξει ποτέ είναι η δέσμευσή μας στην απόλυτη ποιότητα. Γιατί, όπως λέει και το μότο μας, ‘Μια φορά Miele, για πάντα Miele’» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, οι απόγονοι των δύο ιδρυτών της γερμανικής εταιρείας, Markus Miele και Reinhard Zinkann έστειλαν το δικό τους μήνυμα και υπογράμμισαν την εμπιστοσύνη τους στην ελληνική ομάδα και τη στρατηγική ανάπτυξης που ακολουθεί.

Markus Miele και Reinhard Zinkann