Ισχυρή αναμένεται να είναι η διάθεση των πολιτών για ταξίδια και το 2025, σύμφωνα με σχετική έρευνα, ενώ αυτό που δείχνει είναι ότι εκτός από διάθεση τα ταξιδιωτική διάθεση, έντονη είναι η θέληση για τολμηρές και συνειδητοποιημένες εμπειρίες.

Όπως προκύπτει από την έρευνα Ticket to Travel της Marriott Bonvoy, που διεξήχθη σε 21.374 συμμετέχοντες από δέκα αγορές της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής, το 42% σχεδιάζει να αυξήσει τον αριθμό των ταξιδιών του σε σχέση με το 2024, ενώ το 81% σκοπεύει να διατηρήσει αμετάβλητο τον αριθμό των ταξιδιών του. Κατά μέσο όρο, κάθε συμμετέχων αναμένεται να πραγματοποιήσει 5,5 ταξίδια, συνδυάζοντας διακοπές εντός της χώρας, σε κοντινούς προορισμούς αλλά και σε πιο μακρινές τοποθεσίες.

Η έρευνα αναδεικνύει την εδραίωση νέων ταξιδιωτικών τάσεων, όπως οι διακοπές πολιτιστικής κληρονομιάς και οι πιο τολμηρές εμπειρίες. Ειδικότερα, ένα μεγάλο ποσοστό των ταξιδιωτών (32%) σχεδιάζει να αφιερώσει ταξίδια στην εξερεύνηση της πολιτιστικής του κληρονομιάς, ενώ το 36% έχει ήδη συμμετάσχει σε αντίστοιχες δραστηριότητες.

Το 67% δηλώνει ότι στις διακοπές είναι πιο τολμηρό

Ταξίδι

Αυτή η τάση φαίνεται να κυριαρχεί στις νεότερες ηλικιακές ομάδες, με το 43% των ατόμων ηλικίας 18-24 ετών και το 45% των ατόμων 25-34 ετών να δηλώνουν εμπειρίες πολιτιστικής εξερεύνησης. Παράλληλα, πάνω από τα δύο τρίτα των συμμετεχόντων (67%) δηλώνουν ότι στις διακοπές τους είναι πιο τολμηροί, δοκιμάζοντας νέες εμπειρίες που κυμαίνονται από γευστικές προκλήσεις και περιπέτειες, όπως η ορειβασία, έως κοινωνικές αλληλεπιδράσεις με αγνώστους.

Η βιωσιμότητα αποτελεί έναν από τους βασικούς άξονες των ταξιδιωτικών προτιμήσεων για το 2025. Το 72% των ταξιδιωτών αναφέρει ότι εξετάζει τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των ταξιδιωτικών του επιλογών, σημειώνοντας σημαντική αύξηση από το 64% το προηγούμενο έτος. Αν και μόνο το 30% δηλώνει ότι ελέγχει τη βιωσιμότητα των καταλυμάτων πριν από την κράτηση, το ποσοστό αυτό παρουσιάζει αυξητική τάση σε σχέση με το 22% που είχε καταγραφεί την προηγούμενη χρονιά. Σημαντική άνοδο καταγράφει και η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στον σχεδιασμό των ταξιδιών, καθώς το 41% των ταξιδιωτών δήλωσε ότι χρησιμοποίησε εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για την οργάνωση των διακοπών του, έναντι του 26% το 2024. Ιδιαίτερα οι νεότερες ηλικιακές ομάδες, ηλικίας 18-34 ετών, πρωτοστατούν στη χρήση αυτών των τεχνολογιών, με ποσοστά που ξεπερνούν το 60%.

Τι αναζητούν από τα καταλύματα

Ξενοδοχείο spa

Όσον αφορά την επιλογή καταλυμάτων, βασικοί παράγοντες παραμένουν η καθαριότητα (95%), η τοποθεσία (91%) και η τιμή (92%). Ωστόσο, η βιωσιμότητα αναδεικνύεται πλέον σε κύριο κριτήριο για το 65% των ταξιδιωτών, ενώ σημαντική ζήτηση υπάρχει και για καταλύματα φιλικά προς τα κατοικίδια (47%) ή προσανατολισμένα σε σόλο ταξιδιώτες (55%).

Η έμφαση στη σχέση ποιότητας-τιμής παραμένει κεντρική, με το 52% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι μια ειδική τιμή είναι ο καθοριστικός παράγοντας για να προχωρήσουν σε κράτηση. Επιπλέον, η εξέταση συναλλαγματικών ισοτιμιών και η επιλογή περιόδων χαμηλής ζήτησης θεωρούνται αποτελεσματικές στρατηγικές για οικονομικότερα ταξίδια, με το 74% των ταξιδιωτών να προσανατολίζεται προς αυτές.

Το 2025 φαίνεται να σηματοδοτεί μια νέα εποχή στις ταξιδιωτικές προτιμήσεις, με έμφαση στη βιωσιμότητα, τη χρήση τεχνολογίας και τη δημιουργία εξατομικευμένων εμπειριών. Οι ταξιδιώτες επιζητούν όχι μόνο περισσότερα ταξίδια αλλά και ποιοτικότερες, πιο εμπνευσμένες στιγμές, αναδεικνύοντας την αξία της μοναδικότητας και της προσωπικής σύνδεσης με τους προορισμούς.