«Η ελληνική Οικονομική Διπλωματία εισέρχεται σε μία νέα φάση, πιο τεχνοκρατική και πιο άμεσα συνδεδεμένη με τις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής. Με ξεκάθαρα οριοθετημένους στόχους, τόσο σε επίπεδο αγορών, όσο και προϊόντων και με ενδιάμεση αξιολόγηση της υλοποίησής τους, μπορούμε να αισιοδοξούμε σε μία πιο ουσιαστική στήριξης της εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας και των εξωστρεφών ελληνικών επιχειρήσεων. Αν μάλιστα, η στόχευση αυτή συνδυαστεί με ένα κίνημα υποστήριξης της κατανάλωσης ελληνικών προϊόντων και εντός των συνόρων, επισπεύδεται άμεση η επίτευξη του στόχου διπλασιασμού της συμμετοχής των ελληνικών εξαγωγών στο ΑΕΠ της χώρας και άρα της ταχύτερης οικονομικής ανάκαμψης».
Αυτά τόνισε η πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων, Χριστίνα Σακελλαρίδη σχολιάζοντας την παρουσίαση του Προγράμματος Οικονομικής Διπλωματίας για το 2011, από τον υφυπουργό Εξωτερικών, Σπ. Κουβέλη.
Η ίδια συμπλήρωσε ότι «η ηγεσία του ΥΠΕΞ και ο υφυπουργός, Σπύρος Κουβέλης έτεινε ευήκοα ώτα στις προτάσεις των συλλογικών φορέων και ενσωμάτωσε, με όρους πραγματικής οικονομίας, στο σχεδιασμό του νέου έτους μέτρα και δράσεις, που θα συμβάλλουν αποφασιστικά στην επίτευξη του κοινού μας στόχου: τη διαρκούς παρουσίας της Ελλάδας, τόσο σε παραδοσιακές αγορές-στόχους, όσο και σε γεωγραφικές περιοχές με δυναμική ζήτηση για ελληνικά προϊόντα».
Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Κουβέλης, εξήγγειλε:
– Δημιουργία Παρατηρητηρίου Εξαγωγών, που αποτελούσε πάγιο αίτημα του ΠΣΕ, με τη χρήση νέων τεχνολογιών και με τη διαρκή συνεργασία φορέων των επιχειρήσεων και δομών της ελληνικής οικονομικής διπλωματίας, για τη διαρκή καταγραφή της πορείας των ελληνικών εξαγωγών, σε σχέση και με τον άμεσο ανταγωνισμό.
– Δημιουργία ad hoc Ειδικής Ομάδας Εργασίας, με συμμετοχή των εκπροσώπων των συλλογικών φορέων και αντικείμενο τον ορισμό κατ’ έτος των αγορών-στόχων της Οικονομικής Διπλωματίας και την υποβολή αξιολογήσεων και διορθωτικών προτάσεων σε τριμηνιαία ή τετραμηνιαία βάση, με γνώμονα τη δυναμική εξέλιξη της πορείας των ελληνικών εξαγωγών και επενδύσεων στις εν λόγω αγορές.
– Θεσμοθέτηση διαγωνισμών και βραβείων, κατόπιν σχετικής εισήγησης του ΠΣΕ, για βέλτιστες διεθνείς συνεργασίες και αναπτυξιακές πρωτοβουλίες, όπου θα επιβραβεύονται ηθικά, αλλά και υλικά ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις, με αποδεδειγμένα επιτυχημένη παρουσία στις διεθνείς αγορές, οι οποίες θα αποτελούν case studies για νέες και υφιστάμενες επιχειρήσεις που προσανατολίζονται στην επέκτασή τους στο εξωτερικό.
– Διενέργεια εκτενών ερευνών για τις προοπτικές των εξαγωγών ανά γεωγραφική περιοχή, ανά προϊοντικό κλάδο και ανά αγορά-στόχο
– Ενίσχυση των δομών της οικονομικής διπλωματίας (Πρεσβείες, Γραφεία ΟΕΥ κτλ.) και αποτελεσματικότερη σύνδεσή τους με την Κεντρική Διοίκηση και τους εξαγωγικούς φορείς
– Βελτίωση του συντονισμού συναρμόδιων Υπουργείων και της συνεργασίας των αρμοδίων φορέων στα διάφορα διοικητικά επίπεδα, όπως για παράδειγμα μέσα από στοχευμένες δράσεις και στο επίπεδο της Ψηφιακής Σύγκλισης.
– Διενέργεια ενημερωτικών εκδηλώσεων και δράσεων πληροφόρησης όχι μόνο στην Αθήνα, αλλά και ανά Περιφέρεια με τη συμμετοχή των παραγωγικών επιχειρήσεων και των συλλογικών φορέων
– Διοργάνωση εκπαιδευτικών/ενημερωτικών σεμιναρίων για στελέχη εξαγωγικών επιχειρήσεων
– Ενθάρρυνση της δημιουργίας των δικτύων (clusters) ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων με ξένους αγοραστές και δίκτυα διανομής του εξωτερικού.