Σαν το γεφύρι της Άρτας περιέγραψε την προσπάθεια απόκτησης της εταιρείας «Παγωτά Δωδώνη» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Βενέτη, Παναγιώτης Μονεμβασιώτης, καθώς, όπως είπε, χρειάστηκε να περάσουν 32 μήνες και πολλές περιπέτειες, ώστε να ολοκληρωθεί το deal και η εξαγορά των χρεών της εταιρείας προς τις τράπεζες, συνολικού τιμήματος περίπου 40 εκατ. ευρώ.

Σήμερα, η εταιρεία Βενέτη κατάφερε να ανακοινώσει με τον πλέον επίσημο τρόπο ότι, αφού μπήκαν και οι τελευταίες υπογραφές πριν από λίγες ημέρες, απέκτησε την ιδιοκτησία των παγωτών Δωδώνη, ολοκληρώνοντας την πολυπόθητη συμφωνία. Πλέον το «θεϊκό παγωτό», το διαχρονικό brand με το οποίο μεγάλωσαν πολλοί Έλληνες, περνάει στα χέρια της Βενέτη και εξελίσσεται.

Η μεγάλη ιστορία των παγωτών Δωδώνη

Ξεκίνησε το 1967, από ένα γαλακτοπωλείο στην Κυψέλη, όπου στο υπόγειο έφτιαχναν το παγωτό. Το 1977 η «Παγωτά Δωδώνη» μετέφερε την έδρα της στην Παλλήνη, την οποία διατηρεί μέχρι και σήμερα, ενώ στο τέλος της δεκαετίας του ’80 μετρούσε ήδη 17 τζελατερίες. Η «Παγωτά Δωδώνη» έζησε τη χρυσή της εποχή τη δεκαετία του ’90 καθιερώνοντας τον θεσμό του εξειδικευμένου καταστήματος παγωτού και κατακτώντας την 1η θέση στην αγορά της Ελλάδας.

Όλα αυτά τα χρόνια έχει δημιουργήσει πάνω από 200 διαφορετικές γεύσεις παγωτού, λανσάροντας με επιτυχία τις πιο πρωτοποριακές γεύσεις για την εποχή τους, όπως τα διάσημα παρφέ, οι γιαουρτογεύσεις, τα σορμπέ, οι γκουρμέ, το chocorello ή το chili ανανάς. Με αυτές και την αναλλοίωτη και αδιαπραγμάτευτη πίστη στην ποιότητα των προϊόντων της εδώ και 57 χρόνια, κατάφερε όχι μόνο να γίνει ένα ελληνικό διαχρονικό lovebrand αλλά και συνώνυμο με το «θεϊκό παγωτό».

Όπως τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλoς της Βενέτη, Παναγιώτης Μονεμβασιώτης: «Η Παγωτά Δωδώνη είναι μια ελληνική εταιρεία που συνδέθηκε ιστορικά με την αυθεντικότητα και τις άριστης ποιότητας πρώτες ύλες. Όλοι έχουμε μια ανάμνηση από τα παγωτά Δωδώνη. H ελληνικότητα, η αυθεντικότητα, η αγνότητα των υλικών είναι οι αξίες που διαχρονικά συνδέουν τη Βενέτη με τη Δωδώνη».

«Πήραμε στα χέρια μας το “θεϊκό παγωτό”, για εμάς, νέα τάση είναι το αληθινό παγωτό. Από φυσικό γάλα. Από αληθινή φάρμα που σέβεται τα ζώα της. Είμαστε εδώ για να ξεκινήσουμε μια νέα εποχή στο ελληνικό παγωτό», πρόσθεσε αποκαλύπτοντας ότι έχει εργαστεί και ο ίδιος σε κατάστημα της Δωδώνη στο Μαρούσι, το μακρινό 1984!

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλoς της Βενέτη, Παναγιώτης Μονεμβασιώτης


Σήμερα η «Παγωτά Δωδώνη» διατηρεί ένα δίκτυο 40 καταστημάτων franchise, ψυγεία πώλησης συσκευασμένου παγωτού σε επιλεγμένα super markets και αρτοποιεία, καθώς και συνεργασίες horeca σε πάνω από 1.500 σημεία σε όλη την Ελλάδα.

Οι στόχοι και το επενδυτικό πλάνο

Oι στόχοι της Βενέτη για την «Παγωτά Δωδώνη» είναι αρχικά η ολοκλήρωση των διαδικασιών εξυγίανσης, η επένδυση στο φυσικό γάλα με εξαγορά ελληνικής φάρμας γάλακτος και η ανάπτυξη νέων προϊόντων που να βασίζονται σε αυτό. Παράλληλα, η εταιρεία θα επενδύσει στην απόκτηση νέου σύγχρονου εξοπλισμού, στην αναβάθμιση των καταστημάτων του σημερινού δικτύου και στην ανάπτυξη νέων σημείων πώλησης με νέο concept καταστημάτων.

Ερωτηθείς για την εξασφάλιση και παραγωγή γάλακτος, ο πρόεδρος και CEO της Βενέτη διευκρίνισε ότι ήδη έχουν έρθει σε συμφωνία με μία φάρμα που παράγει σήμερα 5.000 κιλά γάλα ημερησίως και προμηθεύει πολλές εταιρείες.

«Το επενδυτικό πλάνο, σε βάθος διετίας, θα φθάσει τα 10 εκατ. ευρώ», τόνισε ο κ. Μονεμβασιώτης, ενώ η πρόβλεψη σε ό,τι αφορά τα οικονομικά μεγέθη της Δωδώνη για το σύνολο του 2024 είναι μία αύξηση της τάξης του 10% στον τζίρο, περίπου στα 7,7 εκατ. ευρώ.

Το νέo, εξελιγμένο concept καταστημάτων «Παγωτά Δωδώνη» θα είναι παράλληλα Gelateria, Γαλακτοπωλείο και Ζαχαροπλαστείο με υπερψυγμένο γλυκό. Τα νέα καταστήματα θα προσφέρουν παραδοσιακές γεύσεις και προϊόντα εξαιρετικής ποιότητας, με κύριο συστατικό το φυσικό γάλα αλλά και ροφήματα, φυσικούς χυμούς και ιταλικό καφέ.

Όσο για το αν θα μπορεί κανείς πλέον να βρίσκει τα παγωτά Δωδώνη στους φούρνους Βενέτη, ο κ. Μονεμβασιώτης υποσχέθηκε ότι αυτή η προσθήκη είναι στα σχέδια και θα υλοποιηθεί στο μέλλον.

Η ιστορία της «Παγωτά Δωδώνη»

  • 1967: Η εταιρεία Παγωτά Δωδώνη ξεκίνησε το 1967, όταν ο Βασίλης Μπλέτσος και η Σοφία Ξήτα από την Ήπειρο άνοιξαν το πρώτο γαλακτοπωλείο τους στην Κυψέλη.
  • 1977: Mεταφορά της στις σημερινές ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της στην Παλλήνη Αττικής.
  • 1984: Λειτουργεί το πρώτο ιδιόκτητο κατάστημα Δωδώνη στην Κηφισιά Αττικής που αποτελεί και την πρώτη gelateria στην Ελλάδα.
  • 1985: Λειτουργεί το πρώτο κατάστημα franchise στο Χαλάνδρι.
  • 1991-1995: Ανάπτυξη μέσω του μοντέλου δικαιόχρησης με 17 νέα καταστήματα Δωδώνη.
  • 1995-1999: Η Δωδώνη εισάγει νέα τεχνολογία παραγωγής, δημιουργεί μικροβιολογικό και χημικό εργαστήριο στις εγκαταστάσεις της, εκσυγχρονισμός με νέα συστήματα ποιότητας και πιστοποιήσεις ISO & HACCP.
  • 1999: Εξαγορά από τον επενδυτικό όμιλο GLOBAL FINANCE. Την ίδια χρονιά λανσάρεται το συσκευασμένο παγωτό Δωδώνη, ενώ το δίκτυο των καταστημάτων έχει πλέον ξεπεράσει τα 100.
  • 2000-2007: Ανάπτυξη νέου μοντέλου καταστήματος με νέες κατηγορίες προϊόντων εκτός παγωτού (γλυκά, σνακ, καφέ, γαρνιρίσματα).
  • 2007: Πώληση ΔΩΔΩΝΗ στην NBGI, περίπου 180 καταστήματα.
  • 2011: Κρίση, & πρώτα σημάδια αδυναμίας πληρωμών τραπεζικών δανείων.
  • 2012: Ξεσπά η φωτιά στη μονάδα παραγωγής, η ζημιά επιβαρύνει τη λειτουργία.
  • 2013: Νέα τάση fro-yo και ίδρυση chillbox.
  • 2016: Πώληση NBGI στη Stage Capital.
  • 2020: Πώληση Chillbox στην Kayak (25% όγκου πωλήσεων της Δωδώνης).