Μια σειρά από γεγονότα που έχουν σχέση με την οικονομική ύφεση και τις επιπτώσεις της στάθηκαν ικανά να μειώσουν την ατμοσφαιρική ρύπανση στη Θεσσαλονίκη!
Μέσα στο 2010 μειώθηκαν οι εκπομπές των αέριων ρύπων από τις τρεις πιο σημαντικές πηγές ατμοσφαιρικής ρύπανσης, τις μεταφορές, τη θέρμανση και τη βιομηχανία, σύμφωνα με τις επισημάνσεις του Περιβαλλοντολόγου Μάξιμου Πετρακάκη, προϊσταμένου του τμήματος Περιβάλλοντος του Δήμου Θεσσαλονίκης, όπως αυτές διατυπώθηκαν σε σημερινή συνέντευξη Τύπου της Αντιδημαρχίας Περιβάλλοντος, Ποιότητας Ζωής και Ελεύθερων Χώρων, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα του Περιβάλλοντος.
Μεταξύ των άλλων ο κ. Πετρακάκης, που παρέθεσε στοιχεία τα οποία καταγράφηκαν από το Δημοτικό Δίκτυο Σταθμών Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης, επισήμανε:
«Η αύξηση των τιμών του πετρελαίου θέρμανσης, οδήγησε τα περισσότερα σπίτια να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου για θέρμανση. Προς αυτήν την κατεύθυνση συνέβαλε επίσης και ο ήπιος χειμώνας του 2010, γεγονός που βοήθησε τα νοικοκυριά να καταναλώσουν λιγότερο πετρέλαιο από τα προηγούμενα έτη για τη θέρμανση του σπιτιού τους.
Ταυτόχρονα, η αλματώδης αύξηση στην τιμή της βενζίνης, σε συνδυασμό με τη γενικευμένη ακρίβεια, τις μειώσεις μισθών και την ανεργία, αποτέλεσε τη βασική αιτία για τον περιορισμό των μετακινήσεων των Θεσσαλονικέων.
Οι πολίτες περιόρισαν τις μετακινήσεις με το ΙΧ, ενώ γύρισαν την πλάτη και στα ταξί, που πλέον κάνουν ουρές χωρίς να κινούνται στις πιάτσες.
Παράλληλα, τα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας και συντήρησης των οχημάτων οδήγησαν αρκετούς πολίτες να προχωρήσουν σε προσωρινή ακινησία των ΙΧ αυτοκινήτων τους (κατάθεση πινακίδων στις Εφορίες).
Τέλος, η μειωμένη ζήτηση οδήγησε σε μείωση της βιομηχανικής δραστηριότητας και στο κλείσιμο ορισμένων επιχειρήσεων. Έτσι, η οικονομική ύφεση είχε ως αποτέλεσμα να μειωθούν οι εκπομπές των αέριων ρύπων από τις τρεις πιο σημαντικές πηγές ατμοσφαιρικής ρύπανσης, τις μεταφορές, τη θέρμανση και τη βιομηχανία. Με βάση τα παραπάνω, η οικονομική κρίση του 2010 φαίνεται να είχε σαν παράπλευρη θετική επίπτωση τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στη Θεσσαλονίκη».