Το έργο του αργεντινού συγγραφέα παρουσιάζει την προβληματική συμβίωση μιας οικογένειας. Τα μέλη της εγκλωβισμένα σε μια ιδιότυπη σχέση και συνύπαρξη στο ίδιο σπίτι, επικοινωνούν και αλληλοεπιβάλλονται με βία, επικαλεσμένη με εκδηλώσεις αγάπης και αρκετής επιπολαιότητας.

Γράφει η Χαρά Κιούση

Είναι άνθρωποι που κάνουν ότι αγνοούν την οικτρή τους οικονομική  αλλά και κοινωνική τους κατάσταση, γιατί την μοιράζονται μεταξύ τους. Όταν πεθαίνει η γιαγιά που στηρίζει, κουμαντάρει τις υποχρεώσεις της οικογένειας και εκτονώνει τις καθημερινές εντάσεις, τα προβλήματα κορυφώνονται. Μέσα στο γενικό αφόρητο κλίμα καθένας θα κάνει το αποφασιστικό βήμα και θα απομακρυνθεί από τους άλλους κατά πως τον βολεύει.

Το Ισπανόφωνο θέατρο με το δικό του κοινό και στη χώρα μας, πλουτίζει με την «παράλειψη της οικογένειας Κόλεμαν». Ο πολυβραβευμένος Κλαούντιο Τσολκατσίρ είχε την έμπνευση το έργο του να προκύψει από τους ίδιους τους ηθοποιούς. Στο σπίτι του στο Μπουένος Άιρες, στο φημισμένο Timbre 4, οι καλλιτέχνες επί μήνες αυτοσχεδίαζαν πως να ενταχθούν σε μια οικογένεια , ποιον χαρακτήρα θα δημιουργήσουν. Το αποτέλεσμα όπως είδαμε ήταν εκπληκτικό, καθώς προέκυψε μια φυσιολογική οικογένεια όπως όλες οι άλλες, με τα καλά και τα στραβά της.

Η σκηνοθεσία της Μαριτίνα Πάσσαρη εκμεταλλευόμενη και το πατάρι της συμπαθητικής σκηνής  που στοχεύει στην απομάκρυνση, στην απομόνωση, στην αυτοανάπτυξη των ηρώων καθώς αναζητούν τον προσωπικό τους χώρο, κατάφερε να μας συγκινήσει. Επίσης να μας αποκαλύψει τις εμπλοκές και τις απεμπλοκές, τα ιδιάζοντα προβλήματα, τα μηνύματα αλληλεγγύης, τα αδιέξοδα και την ανάγκη όπου σε οδηγεί η φτώχεια. Που συχνότατα υποβιβάζει τον ρόλο και τον προορισμό ενός ανθρώπου στο σύγχρονο κόσμο.

Η σκηνοθετική ανάγνωση επίσης διεισδύει και εισχωρεί βαθύτερα στο συναίσθημα, με χιούμορ και κυνισμό.Σεβόμενη τον λόγο του συγγραφέα  που συχνά αγγίζει το παράλογο και την υπερβολή, αλλά ωστόσο δρα καταλυτικά στην τραυματισμένη από τη φτώχεια, αξιοπρέπεια. Εδώ σημαντικός είναι ο ρόλος του Μαρίτο, τον υποδύεται δυναμικά ο νεαρός Μιχάλης Πανάδης, που μέσα από την επιτηδευμένη αφέλεια, πονηριά και πειραγμένη λογική προϊδεάζει ή κατευθύνει ψέματα και αλήθειες.

Άξια αναφοράς η ερμηνεία  της Αλεξάνδρας Παπαδάκη – γιαγιά και της Εύρης Σωφρονιάδου  στο ρόλο της μη “ώριμης” Μεμέ. Οι υπόλοιπες ερμηνείες ενδιαφέρουσες επίσης ολοκλήρωσαν τα πρόσωπα της κωμικοτραγικής παράστασης, που αντικατοπτρίζει τα αποτελέσματα της σύγχρονης οικονομίας στη ζωή των λαών.

Μέσα από αβίαστο γέλιο και όμορφα  tango ξεπηδούν προβληματισμοί και αγωνίες. Πόσο δύσκολο είναι να αποκολληθείς,  να αποχωρήσεις και να φύγεις μακριά από την οικογένεια; Σε ποιον επιτρέπεται να το αποτολμήσει και να εμπλακεί ή πόσο εύκολο είναι να παραμείνει  κανείς μέσα σ’ ένα δυσλειτουργικό περιβάλλον και πολυδιάστατες σχέσεις;

Η παράσταση είναι αξιόλογη και θα σας ψυχαγωγήσει.

Συντελεστές

Κείμενο: Κλαούντιο Τολκατσίρ

Σκηνοθεσία: Μαριτίνα Πάσσαρη Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ

Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος

Μουσική επιμέλεια: Νίκος Σαββάτης

Ηχητικό περιβάλλον: Κώστας Σουρβάνος

Χορογραφία: Χάρις Τσόπελα

Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρίνα Μυρτάλη

Ερμηνεύουν:

Αλεξάνδρα Παντελάκη (γιαγιά, Λεονάρτα Κόλεμαν), Εύρη Σωφρονιάδου (Μεμέ), Μιχάλης Πανάδης (Μαρίτο), Ειρήνη Μακρή (Βερόνικα), Αντιγόνη Δούμου (Γκάμπι), Ηρακλής Κωστάκης (Νταμιάν), Νικόλας Παπαδομιχελάκης (Εδουάρδο),  Δημήτρης Μαμιός (Ερνάν)

Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας (Β΄ Σκηνή)
Κεφαλληνίας 16, Κυψέλη
Τηλ : 2108838727

Παραστάσεις: Έως 10/1
Πληροφορίες: Δευτέρα, Τρίτη 9 μ.μ.
Τιμή: 12, 8 και 5 ευρώ αντίστοιχα