Τα τελευταία χρόνια και κυρίως μετά την πανδημία του covid και τον εγκλεισμό, ο κόσμος βγαίνει όλο και περισσότερο έξω. Και το θέατρο που την περίοδο του κορονοϊού «χτυπήθηκε» περισσότερο από κάθε άλλον χώρο, πρώτα με το κλείσιμο των σκηνών και μετά με τον διαχωρισμό των θεατών, λόγω εμβολιασμού, διανύει τον τελευταίο καιρό μία μεγάλη… άνθιση.
Οι παραστάσεις είναι πολλές, πάρα πολλές -ναι οι περισσότερες ανεβαίνουν για περιορισμένο αριθμό – αλλά και ο κόσμος που πηγαίνει στο θέατρο είναι πλέον περισσότερος. Σε αντίθεση με τους κινηματογράφους, που πρώτα ο κορονοϊός και μετά οι streaming πλατφόρμες, έχουν περιορίσει την έξοδο για σινεμά.
Μάλιστα, στο θέατρο τελευταία έχουμε όλο και περισσότερες sold out παραστάσεις, ενώ με κάποιες εξ’ αυτών συμβαίνει και το εξής παράδοξο: «ξεπουλάνε» πριν καν σηκώσουν αυλαία! Τώρα, αν όλες αυτές οι sold out παραστάσεις αξίζουν και στην πραγματικότητα όλο αυτό το χαμό, είναι ένα κομμάτι που σηκώνει πολλή κουβέντα.
Ωστόσο, υπάρχουν τρεις παραστάσεις που είναι ο ορισμός του «φαινομένου» τα τελευταία χρόνια, αφού επί τρεις ολόκληρες σεζόν που παίζουν, έχουν πετύχει το απόλυτο sold out, το εισιτήριό τους είναι το πιο δυσεύρετο στην πόλη και δεν βρίσκεις το πολυπόθητο «μαγικό» χαρτάκι ακόμα και αν κάνεις… τάμα. Και είναι τρεις παραστάσεις παραπάνω από εξαιρετικές που όσοι κατάφεραν να τις δούνε, θα πρέπει να θεωρούν τον εαυτό τους τυχερό.
Το πάρτυ της ζωής μου
Η Ελένη Ράντου σε ένα ρόλο ζωής δίνει και φέτος ραντεβού με το κοινό στο θέατρο Διάνα για τρίτη χρονιά με ανανεωμένη διάθεση και σύνθεση. Τα εισιτήρια εξαφανίστηκαν σε χρόνο dt και η παράσταση είναι sold out μέχρι και την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2025 (όπως βλέπουμε στη more.com), με τον κόσμο να περιμένει (και να προσεύχεται) για ακόμη μια παράταση.
Είναι δικαιολογημένος όλος αυτός ο χαμός; Θέλει και ερώτημα; Στο «Πάρτυ της ζωής μου» όλοι ανακαλύπτουμε κομμάτια της δικής μας ζωής. Η Ελένη Ράντου σε μια παράσταση ύμνο στη ζωή, όχι μόνο συγκινεί το κοινό, αλλά προσφέρει μια μοναδική θεατρική εμπειρία. Αυτό το να γυρίζεις το βλέμμα σου και να πέφτει πάνω σε δακρυσμένα μάτια όπως τα δικά σου, είναι μοναδικό και ο ορισμός του θεάτρου… να συγκινεί και να συν-κινεί το κοινό.
Στο φετινό μουσικό ταξίδι της παράστασης συμμετέχει η Μιρέλα Πάχου σε τραγούδι και ακορντεόν και ο Αλέξανδρος Ιακώβου στο βιολί. Ένα ταξίδι αισθήσεων και μνήμης με τις μελωδίες των String Demons και τις μουσικές της συλλογικής μας μνήμης.
Η άνοδος του Αρτούρο Ούι
Η παράσταση του Άρη Μπινιάρη, επέστρεψε για τρίτη χρονιά στο Θέατρο ΑRK, σαν σκοτεινή υπόμνηση της σύγχρονης ανόδου του φασισμού, προσκαλώντας το κοινό για άλλη μια χρονιά σε ένα αλληγορικό ταξίδι στον κόσμο της εξουσίας, της διαφθοράς και της ανθρώπινης αδυναμίας. Και το κοινό ανταποκρίθηκε, με τον Αρτούρο Ούι να σημειώνει ξανά απανωτά sold out και πλέον δεν υπάρχει εισιτήριο ούτε για δείγμα.
Είναι δικαιολογημένος όλος αυτός ο χαμός; Εννοείται. Πρόκειται πραγματικά για μία από τις καλύτερες παραστάσεις που έχει ανέβει στο θέατρο εδώ και πολλά χρόνια. Η σκηνοθετική οπτική του Άρη Μπινιάρη αποπνέει μία σκοτεινή ατμόσφαιρα και ένταση, μεταμορφώνοντας τη μακάβρια φάρσα του Μπρεχτ σε καθηλωτική θεατρική εμπειρία με δυστοπικές σύγχρονες διαστάσεις.
Ο Γιώργος Χρυσοστόμου στον ρόλο του Αρτούρο Ούι δίνει μια από τις πιο στιβαρές ερμηνείες της σύγχρονης ελληνικής σκηνής αποδίδοντας με ακρίβεια την αδίστακτη φιλοδοξία, την υποκρισία και τον αμοραλισμό του μπρεχτικού ήρωα. Επιπλέον, ο Μπινιάρης πέτυχε με την «Άνοδο του Αρτούρο Ούι» να συστήσει με τον καλύτερο τρόπο, το μπρεχτικό σύμπαν και σε κόσμο που μέχρι τώρα δεν το γνώριζε.
Μια άλλη Θήβα
Εδώ έχουμε το τέλειο παράδειγμα για το πώς λειτουργεί το «από στόμα σε στόμα» για μια παράσταση που αξίζει, χωρίς βομβαρδισμό διαφημίσεων και προώθησης. Όταν ξεκίνησε η «Άλλη Θήβα» στο Θέατρο του Νέου Κόσμου δεν γινόταν όλος αυτός ο ντόρος που ακολούθησε. Όσοι, όμως, έβλεπαν την παράσταση του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου ένιωθαν την ανάγκη και τον ενθουσιασμό να την μοιραστούν με άλλους, να γράψουν στα social media την εμπειρία που βίωσαν, τα συναισθήματα που ένιωσαν.
Έτσι, όλο και περισσότεροι ήθελαν να την δούνε, με την παράσταση να σημειώνει απανωτά sold out, να γίνεται χαμός και στην περιοδεία, ενώ φέτος που μεταφέρθηκε στο νέο Θέατρο Κνωσός συνέχισε στον ίδιο ρυθμό, με τα εισιτήρια για τρίτη χρονιά να έχουν «εξαφανιστεί». Μέχρι τις 21/1/25 η «Άλλη Θήβα» είναι sold out, ενώ (όπως βλέπουμε στη more.com) προστέθηκαν μόλις νέες παραστάσεις, οπότε τώρα είναι η ευκαιρία να προλάβετε το «μαγικό χαρτάκι».
Είναι δικαιολογημένος όλος αυτός ο χαμός; Θέλει και ερώτημα; Εννοείται. Πρόκειται για ένα περίτεχνο σπιράλ από την πραγματικότητα στην καλλιτεχνική της μετάπλαση. Ένα πολυβραβευμένο έργο για τις σχέσεις πατέρα – γιου, για την αντρική ταυτότητα, για την ψυχική ασθένεια, για τον ερωτισμό. Ένα έργο αινιγματικό, συγκινητικό, αλλά και διασκεδαστικό.
Ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης είναι συγκλονιστικοί, σε παίρνουν μαζί τους με τις ερμηνείες τους, ταυτίζεσαι με τους χαρακτήρες που υποδύονται, συμπάσχεις με τη μάχη που δίνουν με τους δαίμονές τους. Μια παράσταση που αποφεύγει τις υπερβολές, και τους διδακτισμούς, με οικείες ερμηνείες και διαλόγους, βάζει τον θεατή βαθιά μέσα στο έργο.