Το Χόλιγουντ αγαπούσε ανέκαθεν τις μεγάλες επιστροφές και η ιστορία του Μάικλ Κίτον δεν θα μπορούσε να είναι ιδανικότερη. Με την περσινή κυκλοφορία του «Birdman» λοιπόν, ο Μάικλ Κίτον ανέβηκε και πάλι στην κορυφή του σινεμά ουρλιάζοντας ένα βροντερό «παρών»! Κανείς δεν τον είχε ξεχάσει φυσικά, παρά μόνο οι παραγωγοί και τα μεγαλοστελέχη του Χόλιγουντ, οι οποίοι ξέγραψαν το αγαπημένο παιδί της δεκαετίας του 1980 από τον κινηματογραφικό χάρτη, αν και εκείνος αποδείχτηκε πολύ σκληρός για να πεθάνει. Κι έτσι μπορεί να πέρασε τα τελευταία χρόνια με μικρορολάκια ή δανείζοντας απλώς τη φωνή του σε καρτουνίστικους χαρακτήρες, ο Κίτον επέστρεψε όμως και επέστρεψε με πάταγο! Όσοι τον είδαν στη μεγάλη ταινία του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ιναρίτου «Birdman», ξέρουν καλά τι εννοούμε. Όλοι οι υπόλοιποι θα έχετε ευτυχώς την ευκαιρία να την παρακολούθησετε στα κανάλια Novacinema στις 11 Οκτωβρίου, καθώς το «Birdman» θα κάνει την επίσημη πρώτη του στην ελληνική τηλεόραση! Τα κανάλια Novacinema, πιστά στο ραντεβού τους με τις μεγάλες πρεμιέρες, φέρνουν στην ελληνική τηλεόραση τουλάχιστον έναν χρόνο πριν από την προβολή τους σε οποιοδήποτε άλλο τηλεοπτικό κανάλι τις πιο πρόσφατες οσκαρικές παραγωγές. Και βέβαια χάρη στον αποκωδικοποιητή NovaBox+ και τη δυνατότητα εγγραφής, πλέον έχουμε τη δυνατότητα να απολαμβάνουμε τις λαμπερές πρεμιέρες όποτε και όσες φορές θέλουμε, δημιουργώντας ταυτοχρόνως το προσωπικό μας video club! Με αφορμή λοιπόν το πολυαναμενόμενο «Birdman» που κάνει το επίσημο ντεμπούτο του στα κανάλια Novacinema στις 11 Οκτωβρίου, είναι μια καλή ευκαιρία να ανακαλύψουμε τους καλύτερους ρόλους που ενσάρκωσε ποτέ ο Μάικλ Κίτον, ο οποίος από τα τέλη της δεκαετίας του 1990 είδε την καριέρα του να παρακμάζει, παρά το γεγονός ότι συνέχισε να εργάζεται ανελλιπώς στο Χόλιγουντ. Έχοντας αισίως 80 ρόλους στην πλάτη του, ο Κίτον δεν πρέπει να ανησυχεί μήπως τον ξεχάσει το παγκόσμιο κοινό, καθώς η καριέρα του περιλαμβάνει ρόλους-διαμάντια που δύσκολα θα φύγουν από το μυαλό μας…
«Jackie Brown» (1997)
Όταν προβλήθηκε το υπέροχο «Jackie Brown» στις αίθουσες, ο ανατρεπτικός Κουέντιν Ταραντίνο είχε ήδη τη φήμη ότι έπαιρνε ξεφτισμένους σταρ και τους αναγεννούσε. Ο Κίτον ενσάρκωσε τον εγωπαθή πράκτορα Ray Nicolette, ψάχνοντας μια νέα κινηματογραφική επιτυχία, η οποία είχε να έρθει από το «Batman Returns». Η ήρεμη δύναμη του αμερικανικού σινεμά ερμήνευσε τον ρόλο χωρίς τυμπανοκρουσίες και υποκριτικές υπερβολές, τον οποίο επανέλαβε μάλιστα έναν χρόνο αργότερα στην ταινία του Στίβεν Σόντερμπεργκ «Out of Sight», σε ένα μικρό πέρασμα στο πλευρό της Τζένιφερ Λόπεζ! Πρόκειται για μια από αυτές τις ερμηνείες που εγκαθίδρυσαν τον Κίτον ως ηθοποιό περιωπής, καθώς μπόρεσε να κλέψει την παράσταση παρά τον μη αβανταδόρικο ρόλο του…
«Night Shift» (1982)
Ο ρόλος που σύστησε τον Κίτον στο ευρύ κοινό και τον καθιέρωσε στο Χόλιγουντ ήρθε στην κωμωδία του Ρον Χάουαρντ, εκεί που ο Κίτον αποκαλύπτει την πλήρη γκάμα των υποκριτικών του προσόντων. Ο υπάλληλος του τοπικού νεκροτομείου πείθει έναν συνάδελφό του να μετατρέψουν το νεκροτομείο σε μεταμεσονύκτιο οίκο ανοχής, χαρίζοντας άφθονο γέλιο με την υπέροχη ερμηνεία του. Ο ρόλος τον καθιέρωσε ως κωμικό ηθοποιό, χαρίζοντάς του αμέτρητους ρόλους στη συνέχεια…
«Much Ado About Nothing» (1993)
Άλλος ένας κωμικός ρόλος για τον Κίτον, αυτή τη φορά στην κινηματογραφική μεταφορά του κλασικού σεξπιρικού από τον Κένεθ Μπράνα. Ο σχεδόν ανίκανος χωροφύλακας φέρνει αβίαστα το χαμόγελο στα χείλη του κοινού από την ιδιαίτερη χρήση της γλώσσας και την κακοποίηση του συντακτικού και των ίδιων των λέξεων! Λίγοι αμφέβαλαν πια για τα υποκριτικά χαρίσματα του Μάικλ Κίτον…
«The Paper» (1994)
Σε άλλη μια συνεργασία με τον σκηνοθέτη Ρον Χάουαρντ, ο Κίτον ισορροπεί ιδανικά μεταξύ κωμωδίας και δράματος ενσαρκώνοντας έναν δημοσιογράφο που προσπαθεί να συμβιβάσει το εξαντλητικό του πρόγραμμα με τις οικογενειακές του υποχρεώσεις, κι όλα αυτά την ώρα που ερευνά μια υπόθεση διπλής ανθρωποκτονίας. Η ταινία παρακολουθεί μάλιστα μόλις ένα 24ωρο από τη πολυάσχολη ζωή του ρεπόρτερ και ο Κίτον είναι και πάλι εδώ να απογειώσει το νέο εγχείρημα του Χάουαρντ…
«Mr. Mom» (1983)
Η σύζυγος πιάνει δουλειά και ο άνεργος πατέρας αναγκάζεται να αναλάβει την καθημερινή φροντίδα του παιδιού του σε μια κοινότυπη κωμωδία που στηρίχθηκε πολύ στο κινηματογραφικό εκτόπισμα του Κίτον. Το φιλμ πήρε ανάμεικτες κριτικές, παρά την εμπορική του επιτυχία, και η εξαίσια ερμηνεία του Κίτον παρά τις σεναριακές αδυναμίες τον καθιέρωσε ως μεγάλο πρωταγωνιστή του Χόλιγουντ…
«Clean and Sober» (1988)
Παρά την αρχική του τυποποίηση σε κωμικούς ρόλους, ο Κίτον πήρε το ρίσκο και ενσάρκωσε έναν εθισμένο σε ναρκωτικές ουσίες τύπο, ο οποίος όταν βλέπει την κοπέλα στο κρεβάτι του νεκρή από υπερβολική δόση κοκαΐνης αποφασίζει να κρυφτεί σε ένα κέντρο αποτοξίνωσης. Η υποκριτική φαρέτρα του Κίτον έκρυβε μέσα θησαυρούς, καθώς όχι μόνο ανταπεξήλθε και με το παραπάνω στις απαιτήσεις του δύσκολου ρόλου, αλλά έδειξε και πόσο εκτεταμένη γκάμα χαρακτήρων μπορεί να ενσαρκώσει…
«Beetlejuice» (1988)
Πριν φορέσει τη μάσκα που θα τον έστελνε στα ουράνια του Χόλιγουντ (και στις καρδιές του παγκόσμιου κοινού), ο Κίτον φόρεσε το μακάβριο ριγέ κοστούμι για λογαριασμό του Τιμ Μπάρτον και της μοναδικής από κάθε άποψη κωμωδίας του. Ο «Σκαθαροζούμης» μόνο συστάσεις δεν χρειάζεται και το διεστραμμένο πνεύμα του ενσαρκώθηκε μοναδικά από τον Κίτον: από τη μια, δεν τον αντέχεις καθόλου τον τύπο και από την άλλη, περιμένεις με αγωνία την επόμενη κίνησή του! Μανιακός, «άρρωστος» και ξεκαρδιστικός, ο Σκαθαροζούμης ασκεί μια μαγνητική γοητεία στο κοινό που παραμένει εμβληματική στην κατηγορία της, εξασφαλίζοντας στον Κίτον τη φήμη του κωμικού ογκόλιθου. Ο ηθοποιός ομολόγησε αργότερα ότι αυτός είναι ο μόνος ρόλος που θα ήθελε να ξαναπαίξει κάποια στιγμή στη ζωή του…
«Batman» (1989)
Πριν από την έλευση του ίντερνετ, οι θαυμαστές έστελναν γράμματα. Και ο θεός ξέρει μόνο πόσα οργισμένα γράμματα έλαβε η Warner Bros όταν ο Τιμ Μπάρτον εμπιστεύτηκε τον ρόλο του υπερήρωα στον «Σκαθαροζούμη», που το κοινό τον ήξερε κυρίως από τους κωμικές του εμφανίσεις! Η μήνη των φίλων του Batman καταλάγιασε ωστόσο όταν η ταινία βγήκε στη σκοτεινή αίθουσα και συντάραξε το box office, καθώς ο Μπρους Γουέιν του Μάικλ Κίτον ήταν ταυτοχρόνως ευγενικός, επιφυλακτικός και αινιγματικός. Όσο για τον Batman του, είναι ακόμα πιο σιωπηλός, αφήνοντας τις πράξεις να πάρουν τον πρώτο λόγο. Ο Κίτον επανέλαβε τον ρόλο του σούπερ ήρωα και στον επόμενο Batman («Batman Returns»), σφραγίζοντας έτσι την κινηματογραφική του εικόνα. Χαρακτηριστικό εδώ είναι το γεγονός ότι όταν ο Κρίστιαν Μπέιλ εξέφρασε δημόσια τη ζήλεια του για την επιλογή του Μπεν Άφλεκ στο νέο επεισόδιο του σύμπαντος της DC, ερωτηθείς στην ίδια θεματική (αν ζηλεύει δηλαδή) ο Κίτον δεν ένιωθε το ίδιο: «Όχι. Και ξέρετε γιατί; Γιατί εγώ είμαι ο Batman. Είμαι σίγουρος γι’ αυτό»!