Το αλκοόλ δημιουργεί στιγμές. Αξιομνημόνευτες στιγμές. Αρκεί να καταναλωθεί με μέτρο και λογική. Φανερώνει, όμως, κάτι για την προσωπικότητά μας το ποτό που επιλέγουμε; Θέσαμε το ερώτημα σε έναν επαγγελματία του χώρου, τον Γιάννη Κοροβέση. «Όχι. Αν με ρωτούσες δέκα χρόνια πριν, μπορεί να το πίστευα αυτό. Πλέον δεν νομίζω ότι συμβαίνει κάτι τέτοιο», απαντά. «Γενικά δεν μου αρέσει να βάζω ταμπέλες και ετικέτες».
Ο καλεσμένος στο podcast του Newsbeast βρίσκεται στον χώρο της εστίασης σχεδόν δύο δεκαετίες. Πρώην μπάρτεντερ και ιδρυτής του Bitterbooze.com. Θεωρεί πως σήμερα πίνουμε ασυγκρίτως καλύτερα ποτά. «Είναι κλάσης ανώτερα, όπως και οι εμπειρίες απόλαυσης που προσφέρουμε στον εαυτό μας. Δεν ξέρω αν η διασκέδαση εν συνόλω είναι καλύτερη απ’ ό,τι πριν από 20 χρόνια», υποστηρίζει ο Γ. Κοροβέσης.
-Ποιες είναι οι τάσεις; «Ξεκάθαρες τάσεις τα τελευταία χρόνια είναι τα κλασικά κοκτέιλ. Διανύουν τα καλύτερά τους χρόνια εδώ και τουλάχιστον μία δεκαετία. Υπάρχει και η μικρομεσαία τάση των ποτών χωρίς αλκοόλ – που δεν είναι απλώς νεροζούμια που τους έχουν αφαιρέσει το αλκοόλ. Αποτελούν ολοκληρωμένες προτάσεις».
-Ουίσκι. Παραμένει ο βασιλιάς των αποσταγμάτων; «Παραμένει. Είναι πολύ δημοφιλές. Παγκοσμίως έχει άνθιση και το σκωτσέζικο ουίσκι, και το ιρλανδικό, και το αμερικανικό. Τα προηγούμενα χρόνια ανήκαν στο ιαπωνικό».
-Βότκα. «Ήταν ανέκαθεν τα άχρωμο, άγευστο και άοσμο ποτό. Με αυτά τα χαρακτηριστικά και τα στοιχεία κατάφερε να μπει στις συνήθειες των καταναλωτών».
-Κονιάκ. Τι σημαίνουν τα αστέρια στο κονιάκ; «Τα αστέρια στο κονιάκ δεν είναι κάποιο συγκεκριμένο χαρακτηριστικό. Είναι ένας συγκεχυμένος δείκτης ποιότητας. Στην Ελλάδα δεν μπορεί ποτέ να κάνει καριέρα το γνήσιο κονιάκ, το αυθεντικό, διότι το έχουμε ταυτίσει με τις κηδείες. Είναι αδικημένο ποτό. Και είναι το πιο εκπληκτικό, το πιο φίνο απόσταγμα παγκοσμίως. Η τέχνη παραγωγής κονιάκ δεν συγκρίνεται με την τέχνη παραγωγής άλλου αποστάγματος».
-Τσίπουρο. «Το παλαιωμένο τσίπουρο ανεβαίνει στις προτιμήσεις των καταναλωτών και αυτό οφείλεται σε κάποια συγκεκριμένα άτομα στον χώρο της παραγωγής του τσίπουρου που έχουν πρωτοπορήσει. Έχουν καινοτομήσει και έχουν καταφέρει να ξεπεράσουν τα όρια και τις παραδοσιακές μεθόδους και γεύσεις. Την τελευταία δεκαετία έχει γίνει εξαιρετική δουλειά».
-Κρασί. Ποιο είναι το επίπεδο των ελληνικών κρασιών; «Γίνονται τεράστια άλματα και εκεί. Γευστικά και αρωματικά είμαστε ανταγωνιστικοί. Στο σύνολο, ακόμη όχι. Και είναι λογικό. Με τόσο μικρή προϋπηρεσία στο εμφιαλωμένο κρασί δεν θα μπορούσαμε να ανταγωνιστούμε τόσο σύντομα μεγάλες υπερδυνάμεις που παράγουν και εμφιαλώνουν κρασί. Δεν μπορούμε ν’ ανταγωνιστούμε κυρίως στις τιμές».
-Ούζο. Παραμένει το εθνικό μας ποτό; «Παραμένει λόγω των εξαγωγών. Στην Ελλάδα ακόμη δεν έχει καταφέρει αυτό που κατάφερε το τσίπουρο. Τι κατάφερε; Παρόλο που θεωρείτο ένα φθηνό ποτό, κατάφεραν οι παραγωγοί να αναπτύξουν την ποιότητα και να πείσουν τον καταναλωτή ότι αξίζει να πληρώσει διπλάσια και τριπλάσια».
-Τεκίλα. «Νούμερο 1 trending απόσταγμα στον κόσμο είναι η τεκίλα. Έθεσε πολύ στέρεες βάσεις, αυστηρούς κανόνες και πρότυπα παραγωγής πριν από δεκαετίες. Πλέον απολαμβάνει αυτούς τους καρπούς».
Στο podcast του Newsbeast, ο Γιάννης Κοροβέσης καταρρίπτει έναν μύθο για τον πάγο στο ποτό και προτείνει τρία μπαρ της Αθήνας που συνδυάζουν καλά ποτά, σε ωραίο περιβάλλον.