Η 3η γενιά του S-Cross SX4 της Suzuki παρουσιάστηκε στους Έλληνες δημοσιογράφους διαδικτυακά στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς και ήδη πολλοί πελάτες αναμένουν να παραλάβουν τα πρώτα νέα μικρομεσαία Ιαπωνικά SUV. Αυτός είναι και ο λόγος που οδηγώντας ένα από τα ελάχιστα S-Cross νέας γενιάς στους δρόμους της Αττικής, πολλοί ήταν αυτοί που το παρατηρούσαν προσεκτικά, ενώ κάποιοι μας ρωτούσαν λεπτομέρειες για το μοντέλο.
Ο λόγος για το μπορντώ υβριδικό Suzuki S-Cross που οδηγούσαμε για περίπου μια εβδομάδα, διανύοντας σχεδόν 1.000 χιλιόμετρα εντός – εκτός πόλης, σε επαρχιακούς δρόμους αλλά και σε αυτοκινητόδρομους. Το δικό «μας» S-Cross φορούσε κινητήρα 1,4 λίτρων βενζίνης συνοδευόμενο από υβριδικό σύστημα 48V, με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων που μεταφέρει το έργο του κινητήρα στους εμπρός τροχούς.
Εν συντομία
Στην 3η γενιά οι σχεδιαστές της Suzuki ασχολήθηκαν πολύ με την εξωτερική εμφάνιση και λιγότερο με την αναβάθμιση της ευρύχωρης καμπίνας. Η σχεδίαση του τονίζει τον SUV χαρακτήρα και το μεγαλύτερο σε μέγεθος αμάξωμα. Μια μεγάλη εντυπωσιακή μάσκα σε χρώμα μαύρο γυαλιστερό, οι δυναμικοί προβολείς LED υψηλής φωτεινότητας 3 σημείων και τα τετραγωνισμένα προστατευτικά «φρύδια» στους θόλους των μπροστινών και των πίσω τροχών φανερώνουν την SUV καταγωγή του μοντέλου. Οι λεπτομέρειες ασημί χρώματος στο μπροστινό και το πίσω μέρος, τα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους και ο νέος πίσω προφυλακτήρας, με φώτα τύπου LED, συνθέτουν ένα επιβλητικό αμάξωμα που δείχνει μεγαλύτερο από όσο πραγματικά είναι.
Στο εσωτερικό, οι περιορισμένες αλλαγές αφορούν την κεντρική κονσόλα το νέο σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη HD οθόνη 9 ιντσών στην πλούσια έκδοση GLX (οι άλλες εκδόσεις με οθόνη 7 ιντσών), τους κεντρικούς αεραγωγούς, τις ταπετσαρίες και το καλής ποιότητας μαλακό πλαστικό που «ντύνει» το ταμπλό. Το σύστημα πολυμέσων διαθέτει βελτιωμένη συνδεσιμότητα και κάμερα 360 μοιρών (για περιμετρικό έλεγχο), πλοηγό και λειτουργία αναγνώρισης φωνής. Αυτό που δείχνει κολλημένο στο παρελθόν, αλλά παραμένει ευανάγνωστο είναι το καντράν, με τα αναλογικά όργανα και την ψηφιακή οθόνη ανάμεσά τους.
Οι χώροι επαρκούν άνετα για τέσσερις ενηλίκους, αλλά και για πέμπτο, καθώς πίσω θα βολευτεί ένας ακόμα με σχετική άνεση αφού το κεντρικό τούνελ έχει χαμηλό ύψος. Ο χώρος αποσκευών χωρά από 430 έως 440 λίτρα (ανάλογα με την κλίση της πλάτης του πίσω καθίσματος στις εκδόσεις GL+ και GLX), έχει διπλό πάτο και ορθογωνικό σχήμα που επιτρέπει την πλήρη αξιοποιησή του. Πλέον αυτού, οι πολλές θήκες για μικροαντικείμενα δεν είναι μεγάλες αλλά είναι πρακτικές. Στις ελλείψεις σημειώνουμε και πάλι την έλλειψη ρεζέρβας, γεγονός που εγκυμονεί περιπέτειες, ειδικά σε οχήματα όπως το S-Cross που έχουν την δυνατότητα να επιχειρούν και σε χωμάτινες διαδρομές.
Από την σχετικά ψηλή και ανατομική θέση οδήγησης (κάτω από οδηγό συνοδηγό βρίσκονται η μπαταρία και ο μετατροπέας τάσης του υβριδικού συστήματος), η εργονομία δεν παρουσιάζει κανένα πρόβλημα, όπως και η ορατότητα με κάποια ελαφρά μειονεκτήματα προς τα πίσω, που όμως καλύπτονται θαυμάσια από την κάμερα οπισθοπορείας.
Κινητήρας – Κιβώτιο
Το νέο S-Cross χρησιμοποιεί μόνο τον άμεσου ψεκασμού βενζινοκινητήρα 1.4 λίτρων BoosterJet, με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, που περιλαμβάνει ηλεκτρογεννήτρια απόδοσης 14 ίππων και 53 Nm. Αυτή συνδέεται με ιμάντα στον στροφαλοφόρο άξονα και τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου 48V χωρητικότητας 0,38 kWh. Στην πράξη η ηλεκτρογεννήτρια είναι το δυναμό, που παίζει και τον ρόλο της μίζας για την άμεση και χωρίς κραδασμούς επανεκκίνηση του κινητήρα κατά την λειτουργία stop/start. Επίσης στην διαδικασία της επιτάχυνσης η ηλεκτρογεννήτρια μέσω του ιμάντα βοηθά τον θερμικό κινητήρα, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση και τους ρύπους.
Η απόδοση του κινητήριου συνόλου είναι 129 ίπποι και η μέγιστη ροπή 235 Nm. Ο κινητήρας διαθέτει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων VVT (ηλεκτρική ενεργοποίηση στην εισαγωγής και υδραυλικά στην εξαγωγή) και αυξημένη πίεση στο σύστημα ψεκασμού, σε μια προσπάθεια για καλύτερη απόδοση σε συνδυασμό με περιορισμένους ρύπους.
Το έργο του κινητήρα μεταφέρει στους εμπρός τροχούς ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων του οποίου ο μοχλός αλλαγής έχει ιδιαίτερη σαφήνεια και μικρές διαδρομές.
Όλα τα παραπάνω συντελούν στην σβελτάδα τους σχεδόν 1.200 κιλών βάρους αμαξώματος. Ο οδηγός έχει πάντα εύκολο έργο επιτάχυνσης τόσο από στάση, όσο και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις (ρεπρίζ) όπου το 48V σύστημα «σπρώχνει» τον κινητήρα από χαμηλές στροφές. Η επιτάχυνση 0-100 γίνεται μέσα σε 9.5΄΄, μα την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 195 χλμ/ώρα, επιδόσεις ικανοποιητικές για τον χαρακτήρα της κατασκευής.
Ακόμα πιο ικανοποιητική όμως είναι η οικονομία καυσίμου, αφού στα πολλά μικτά χιλιόμετρα που διανύσαμε (με εγκράτεια) η μέση κατανάλωση σημειώθηκε στα 5,3 λίτρα/100 χλμ., επίδοση που δίνει μια ανάσα στο πορτοφόλι (ειδικά αυτή την εποχή) και αυτονομία που ξεπερνά τα 800 χιλιόμετρα.
Από την θέση του οδηγού
Η οδήγηση ενός όποιου Suzuki (ειδικά όταν αυτό είναι made in Japan) έχει μια ιδιαίτερη ευχαρίστηση που κυρίως πηγάζει από την σιγουριά αξιοπιστίας που σου μεταφέρει η κατασκευή, αλλά και από την ευκολία χρήσης.
Στην περίπτωση του S-Cross 3ης γενιάς, έχουμε και σημαντική βελτίωση στην οδική συμπεριφορά προερχόμενη από αλλαγές στην ανάρτησης σε σχέση με το παρελθόν. Αυτές εντοπίζονται στην γεωμετρία των βραχιόνων και το υποπλαίσιο της εμπρός ανάρτησης, μαζί με ενισχυμένα γόνατα Μακ Φέρσον, ενώ πίσω βελτιώθηκε η λειτουργία του ημιάκαμπτου άξονα με αλλαγές στην ρύθμιση ελατηρίων και αμορτισέρ. Σαν αποτέλεσμα βελτιώθηκε η στήριξη του αμαξώματος στις στροφές, μειώθηκαν οι κλίσεις, σχεδόν εξαφανίστηκαν οι αναπηδήσεις του πίσω άξονα στο «κατσαρό» οδόστρωμα και οι απότομες αντιδράσεις στην γρήγορη οδήγηση, ενώ αυξήθηκε και η αίσθηση στιβαρότητας του οχήματος, που είναι σα να λέει στο οδηγό «Κάνε ότι θες και εγώ δεν θα σε πουλήσω. Οι ανάγκες μου είναι καύσιμο και ελαστικά…». Ταυτόχρονα, βελτιώθηκαν η άνεση και η ποιότητα κύλισης, ενώ η αυξημένη ηχομόνωση «πάσχει» μόνο από τον αεροδυναμικό θόρυβο των καθρεπτών.
Κατά τα λοιπά, τα φρένα με δίσκους γύρω γύρω, είναι αποτελεσματικά και ακούραστα στην συνεχή χρήση, αλλά ο προνοητικός οδηγός δεν τα επιβαρύνει ιδιαίτερα καθώς χρησιμοποιεί τις επιβραδύνσεις για ανάκτηση ενέργειας στην μπαταρία, γεγονός που στερεί αίσθηση στο μεσαίο πεντάλ.
Επίσης αίσθησης στερείται και το τιμόνι, που όμως είναι γρήγορο και ακριβές, αλλά στις ευθείες δείχνει μια μάλλον ενοχλητική ασάφεια. θα θέλαμε λίγο περισσότερο βάρος.
Τέλος, το μεγάλο ύψος από το έδαφος και τα χαρακτηριστικά της ανάρτησης επιτρέπουν χωμάτινες περιπέτειες, αρκεί ο οδηγός να θυμάται τον ασφάλτινο προορισμό των 17 ιντσών ελαστικών και την ανυπαρξία ρεζέρβας.
Δια ταύτα
Το 3ης γενιάς Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid, είναι ένα όχημα που μπορεί να τα καταφέρει το ίδιο καλά σαν οικογενειακό και όχημα ελευθέρου χρόνου για σπορ και αναψυχή. Ψηλό, γεροδεμένο, ευρύχωρο, εύχρηστο, σβέλτο, μοντέρνο και (κατά πάσα βεβαιότητα) αξιόπιστο, μπορεί να ανταπεξέλθει στα καθήκοντα του μοναδικού αυτοκινήτου μιας οικογένειας σε τιμή που θεωρείται προς το φθηνή για τα δεδομένα της εποχής.
Συγκεκριμένα, το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε (έκδοση GLX) κοστίζει 26.680 ευρώ, αλλά η βασική έκδοση (GL) είναι σημαντικά φθηνότερη στα 21.730 ευρώ, με πλούσιο εξοπλισμό και το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης οδηγού Safety Support, που διατίθεται σε όλες τις εκδόσεις. Στην τιμή περιλαμβάνεται εγγύηση για πέντε χρόνια ή 100.000 χλμ, ενώ στα συν του μοντέλου είναι η ελεύθερη κυκλοφορία στον δακτύλιο και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.
Υπέρ
- Γεροδεμένη κατασκευή
- Οδική συμπεριφορά
- Δυνατότητες εκτός ασφαλτόδρομου
- Χαμηλή κατανάλωση
- Κινητήρας – Κιβώτιο
- Χώροι
- Τιμή βασικής έκδοσης
- Είσοδος στον δακτύλιο
- Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας
Κατά
- Αίσθηση συστήματος διεύθυνσης
- Έλλειψη ρεζέρβας
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
- Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, SUV/Crossover, επιβατικό
- Διαστάσεις: 4.300/1.785/1.580 χλστ
- Μεταξόνιο: 2.600 χλστ
- Απόσταση από το έδαφος: 175 χλστ
- Χώρος αποσκευών: 430-440 / 1230 λτ
- Ρεζερβουάρ καυσίμων: 47 λτ
- Βάρος: 1.195 κιλά
- Κινητήρας: βενζίνης 48V Hybrid, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, 1.393 κ.εκ.
- Ηλεκτροκινητήρας: 14 ίπποι/3.000 σαλ
- Ισχύς: 129 ίπποι/5.500 σαλ
- Ροπή (Nm @ σαλ): 235/2.000-3.000 σαλ
- Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
- Κιβώτιο ταχυτήτων: Μηχανικό 6 σχέσεων
- Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
- Τροχοί: 215/55/17
- Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
- Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική Υποβοήθηση, με κύκλο στροφής 10,8 μ.
- Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 9.5΄΄
- Τελική ταχύτητα: 195 χλμ/ώρα
- Κατανάλωση (δοκιμής): 5,3 λτ/100χλμ
- Μέσος όρος εκπομπών CO2 (WLTP): 120,0 γρ/χλμ
- Τιμή: από 22.330 (δοκιμής 27.280) ευρώ.